Vouchere Reduceri Pachete Magazine

5 semințe uleioase care nu trebuie să lipsească din alimentația ta

5 semințe uleioase care nu trebuie să lipsească din alimentația ta
     

Semințele sunt plante în stare embrionară și au concentrată în ele toată esența acestor plante. Semințele sunt gustări foarte nutritive ce nu trebuie să lipsească din orice dietă. Pentru a beneficia de toate proprietățile lor, acestea se consumă doar crude. Expuse la căldură sau prăjite, semințele nu numai că pierd tot ce au mai bun, dar devin alimente moarte, nocive ce nu mai aduc nimic nutritiv organismului. Vom enumera în continuare câteva dintre cele mai bune semințe ce merită consumate des.

1. Semințele de susan sunt foarte cunoscute și apreciate pentru gust și proprietăți, ce conțin fibre dietetice, vitamina B1, diverse minerale (cupru, mangan, calciu, fosfor, fier, zinc) și substanțele nutritive specifice – susan și sesamolină. Susanul are numeroase efecte curative, dar pentru asta trebuie neapărat consumat crud și niciodată prăjit. Are grijă de ficat, reglează colesterolul și tensiunea arterială. Distingem 3 tipuri de susan – alb, galben și negru. E foarte folosit în gastronomie (supe, salate), dar uleiul de susan e excelent și pentru îngrijirea tenului, pe care-l hidratează și-l revitalizează.

2. Semințele de in , cunoscute în peste 200 de varietăți, au efecte curative importante datorate fibrelor dietetice, lignanilor și acidului alfa-linoleic pe care le conține, dar compoziția lor e mult mai complexă. Inul previne cancerul și ajută la oprirea creșterii tumorilor, menține colesterolul normal, susține funcțiile intestinale, combate durerile abdominale și e recomandat în cure de slăbire deoarece diminuează apetitul. Inul are efect protector la nivel gastric și intestinal, are efect laxativ, antiinflamator, antitusiv și nu numai. Important de știut e că măcinate, aceste semințe au mai multe beneficii decât dacă sunt consumate întregi.

3. Semințele de chia sunt considerate un super-aliment. Ele au conținut mare de fibre, acizi grași Omega3, proteine de înaltă calitate, minerale și antioxidanți. Chiar și o cantitate mică de chia aduce un mare aport de nutrienți organismului. Cele mai importante beneficii ale acestor semințe sunt stimularea metabolismului, a energiei, fortificarea masei musculare, are grijă de inimă, creier, articulații și ajută la slăbit. Se pot consuma crude sau hidratate în apă și puse în iaurt, smoothie, salate...

4. Semințele de cânepă susțin sănătatea sistemului circulator (inimă, artere), a creierului și ține glicemia sub control. Aceste semințe pot reda starea de bine deoarece luptă cu anxietatea, depresia și stresul. Sunt recomandate în curele de slăbire, ameliorează tulburările digestive și dau strălucire pielii. Cânepa luptă împotriva cancerului prin stenolii și antioxidanții vegetali din compoziția sa. Aceste semințe conțin toți cei 20 de aminoacizi și sunt o sursă bogată de fitonutrienți. Un tratament cu semințe de cânepă contribuie la vindecarea bolilor imune.

5. Semințele de floarea soarelui, foarte populare și des folosite în gastronomie, conțin grăsimi sănătoase, fibre, proteine, vitamine și minerale, fiind un excelent energizant natural. Fitosterolii ce îi conțin aceste semințe ajută la reducerea colesterolului, au grijă de imunitate și scad riscul de cancer. Semințele conțin printre altele elemente importante precum seleniu, acid folic, magneziu, mangan. Sunt și o sursă importantă de vitamina E – care dizolvă grăsimile și distruge radicalii liberi răspunzători de multe boli.

Iată de ce sunt extrem de importante semințele în dietă. Consumă-le din plin! La VitaMix găsești o gamă largă de semințe aici.  Aruncă o privire și alege semințele preferate.

Savuros si sanatos - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste