DAILY DEALS
Ai 8% reducere pentru toate produsele din categoria Sanatate sexuala.
00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Vitamina D: beneficii pentru sanatate

Vitamina D: beneficii pentru sanatate
     

Vitamina D, cunoscuta si sub numele de vitamina soarelui, este produsa de organism ca raspuns la expunerea la soare; poate fi consumat si in alimente sau suplimente.

Vitamina D este importanta din mai multe motive, printre care si mentinerea oaselor si a dintilor sanatosi; totodata vitamina D poate oferi protectia impotriva unei serii de afectiuni cum ar fi cancerul, diabetul de tip 1 si scleroza multipla.

Vitamina D are roluri multiple in organism:

  • mentine sanatatea oaselor si a dintilor
  • imbunatateste sistemul imunitar, mentine sanatatea creierului si a sistemului nervos
  • regleaza nivelul insulinei si ajuta la gestionarea diabetului
  • sprijina functia pulmonara si sanatatea cardiovasculara
  • impiedica dezvoltarea genelor implicate in aparitia cancerului

In ciuda numelui, vitamina D este considerata un pro-hormon si nu este de fapt o vitamina.

Vitaminele sunt elemente nutritive care nu pot fi create de organism si, prin urmare, trebuie sa fie luate prin dieta noastra. Vitamina D poate fi sintetizata de corpul nostru atunci cand pielea este expusa la lumina soarelui.

Se estimeaza ca expunerea la soare a pielii timp de 5-10 minute, de 2-3 ori pe saptamana, permite celor mai multi oameni sa produca suficienta vitamina D, dar vitamina D se descompune destul de repede, ceea ce inseamna ca rezervele pot scadea, mai ales in timpul iernii. Studiile recente au aratat ca un procent substantial din populatia globala sufera de deficit de vitamina D.

Desi organismul poate produce vitamina D, deficiente pot aparea. De exemplu, culoarea mai inchisa a pielii sau utilizarea de protectie solara reduc capacitatea organismului de a absorbi razele radiatiei ultraviolete B (UVB) de la soarele necesare pentru a produce vitamina D.

O crema de protectie solara cu factor de protectie solara (SPF) 30 poate reduce capacitatea organismului de a sintetiza vitamina cu 95%. Pentru a incepe productia de vitamina D, pielea trebuie expusa direct la lumina soarelui, care nu este acoperita de imbracaminte.

Persoanele care traiesc in latitudini nordice sau zone cu poluare ridicata, lucreaza noaptea si stau acasa pe parcursul zilei sau sunt retinute la domiciliu ar trebui sa aibe in vedere consumarea suplimentara a vitaminei D din surse de hrana ori de cate ori este posibil. Sugarii care sunt alaptati au nevoie de un supliment de vitamina D, mai ales daca sunt cu pielea intunecata sau au o expunere minima la soare.

Desi pot fi administrate suplimente de vitamina D, cel mai bine este ca obtinerea oricaror vitamine sau minerale sa fie facuta din surse naturale ori de cate ori este posibil.

Simptomele de deficit de vitamina D pot include:

  • imbolnavirea mai frecventa
  • oboseala
  • dureri de oase si spate
  • stari depresive
  • caderea parului
  • dureri musculare

Daca deficienta de vitamina D continua pentru perioade lungi de timp, aceasta poate duce la: 

  • obezitate
  • diabet
  • hipertensiune
  • depresii
  • fibromialgie
  • sindromul oboselii cronice
  • osteoporoza
  • boli neurodegenerative, cum ar fi boala Alzheimer

Deficitul de vitamina D poate, de asemenea, sa contribuie la dezvoltarea anumitor forme de cancer, in special a cancerului de san, a prostatei si a colonului.

Sanatate - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Aboneaza-te la newsletter