⏰ Reducere de -12% la toate produsele din Alimente
00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Suferi de insomnie? Iată ce poți face

Suferi de insomnie? Iată ce poți face
     

Insomnia este un tip de tulburare de somn. Persoanelor care suferă de insomnie le este greu să adoarmă, să rămână adormiți sau ambele.

Ce cauzează insomnia?

Insomnia pe termen scurt sau insomnia acută poate fi cauzată de o serie de lucruri, inclusiv:

  • Stres
  • Un eveniment supărător sau traumatizant
  • Modificări ale obiceiurilor de somn, cum ar fi să dormi într-un hotel sau într-o casă nouă
  • Durere fizică
  • Diferența de fus orar
  • Anumite medicamente

Insomnia cronică durează cel puțin 3 luni și poate fi primară sau secundară. Insomnia primară nu are o cauză cunoscută, însă insomnia secundară apare cu o altă afecțiune care poate include:

  • Afecțiuni medicale care îngreunează somnul, cum ar fi artrita sau durerile de spate
  • Probleme psihologice, cum ar fi anxietatea sau depresia
  • Consumul de substanțe
  • Apneea de somn
  • Diabetul

 

Simptomele insomniei

Persoanele care suferă de insomnie raportează de obicei cel puțin unul dintre aceste simtome:

  • Oboseală
  • Modificări ale dispoziției
  • Iritabilitate

 

Tratarea insomiei

Uneori comportamentele care interferează cu somnul provoacă insomnie, astfel ar trebui făcute unele modificări. Aceste modificări pot include:

  • Evitarea băuturilor cu cofeină înainte de culcare
  • Evitarea exercițiilor fizice înainte de culcare
  • Minimizarea timpului petrecut pe pat atunci când nu intenționezi în mod specific să dormi, cum ar fi vizionarea la televizor sau navigarea pe internet.

 

Iată câteva suplimente care te-ar putea ajuta să ai un somn liniștit:

  1. Melatonina – Melatonina este un hormon pe care corpul tău îl produce în mod natural și îi dă semnale creierului când este timpul să dormi. Suplimentele de melatonină pot îmbunătăți calitatea somnului.
  2. Rădăcina de valeriană – Valeriana este o plantă originară din Asia și Europa. Rădăcina de valeriană este un supliment popular care poate îmbunătăți calitatea somnului și simptomele tulburărilor de somn.
  3. Magneziul – Magneziul este un mineral implicat în sute de procese din corpul uman și este important pentru funcția creierului și sănătatea inimii. Acesta are un efect relaxant asupra corpului și creierului, ceea ce poate ajuta la îmbunătățirea calității somnului.
  4. Lavanda – Planta de lavandă poate fi găsită pe aproape toate continentele. Porduce flori violete care, atunci când sunt uscate au o varietate de utilizări casnice. Aromoterapia cu uleiul de lavandă poate ajuta la îmbunătățirea somnului.
  5. Floarea pasiunii – Ceaiul sau extractul de florile pasiunii pot ajuta la îmbunătățirea ușoară a calității somnului.
  6. Sunătoarea – Sunătoarea este una dintre cele mai folosite plante în medicina tradițională. Aceasta contibuie la diminuarea stresului și a stărilor depresive sau anxioase. Are efecte calmante în perioadele de tensiune nervoasă.

Somnul de înaltă calitate este extrem de important pentru sănătatea ta. Suplimentele de mai sus reprezintă niște mici remedii care cu siguranță te vor ajuta. Accesează webshop-ul VitaMix și acolo vei găsi o gamă largă de produse care te vor ajuta să ai un somn liniștit și odihnitor!

 

Sanatate - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste