✨ TENTATIA ZILEI
Ai 12% reducere pentru toate produsele din categoria Sanatate sexuala.
0zile :00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

7 semne ce arată că poți suferi de un deficit de magneziu

7 semne ce arată că poți suferi de un deficit de magneziu
     

 

Magneziul reprezintă un mineral esențial pentru buna funcționare a organismului uman. Acesta are un rol important în sute de reacții metabolice, de la nivel cerebral, la nivel muscular și al sistemului circulator. Fiecare organ din corp, în special inima, mușchii și rinichii, necesită un aport adecvat de magneziu. Acesta joacă un rol în menținerea funcției normale a mușchilor și nervilor, menține ritmul cardiac constant, susține un sistem imunitar sănătos și oasele puternice. De asemenea este important pentru gestionarea glicemiei și a tensiunii arteriale.

Proprietățile magneziului

Cele mai importante proprietăți ale magneziului sunt:

  • Metabolizarea glucozei și a carbohidraților
  • Îmbunătățirea respirației
  • Transportul activ al ionilor de calciu, sodiu, potasiu în membranele celulare
  • Reglarea tranzitului intestinal și a digestiei
  • Creșterea densității osoase
  • Contracararea stării de oboseală

Ce este deficitul de magneziu?

Deficitul de magneziu reprezintă un dezechilibru în organism. Un adult are nevoie de aproximativ 300-400 mg de magneziu pe zi astfel încât să mențină un echilibru fizic si psihic.

Semnele deficitului de magneziu

1. Crampe musculare – Spasmele și crampele musculare sunt semne ale deficitului de magneziu. În cele mai grave cazuri, deficiența poate provoca chiar si convulsii. Aceste simptome sunt cauzate de un flux mai mare de calciu în celulele nervoase, care supraexcită sau hiperstimulează nervii musculari.

2. Oboseală și slăbiciune musculară – Magneziul este direct implicat în producerea de energie. Acesta susține glandele suprarenale, care de asemenea joacă un rol important în producerea energiei. Deficitul de magneziu poate provoca oboseală sau slăbiciune musculară însă creșterea nivelului de magneziu poate îmbunătăți acest simptom neplăcut.

3. Osteoporoză – Osteoporoza este o tulburare caracterizată prin oase slabe și un risc crescut de fracturi osoase. Deficitul de magneziu reprezintă un factor de risc pentru această afecțiune.

4. Bătăi neregulate ale inimii – Printre cele mai grave simptome ale deficitului de magneziu se numără aritmia cardiacă sau bătăile neregulate ale inimii. Simptomele artimiei includ amețeli, dificultăți de respirație, dureri în piept sau leșin. Aritmiile pot crește riscul unei complicații mai grave, cum ar fi un accident vascular cerebral sau insuficiență cardiacă. Suplimentele de magneziu pot reduce simptomele artimiilor.

5. Abilități cognitive slăbite – Dacă te confrunți frecvent cu probleme de memorie,  concentrare slabă, apatie, este foarte posibil să ai o carență de magneziu.

6. Astm – Deficiența de magneziu se poate asocia cu formele severe de astm. Persoanele care suferă de astm par să aibă o carență de magneziu semnificativă. Această lipsă de magneziu poate determina acumularea de calciu în mușchii care înconjoară căile respiratorii ale plămânilor. Acest lucru cauzează constricția căilor respiratorii, astfel respirația fiind mai dificilă.

7. Probleme gastrointestinale – Cele mai frecvente probleme gastrointestinale includ durerile de stomac, scăderea poftei de mâncare, diareea sau constipația.

Cauzele deficitului de magneziu

  • Regim alimentar nesănătos
  • Terapia diuretică
  • Stresul
  • Sarcina, alăptarea
  • Alcoolismul, fumatul
  • Afecțiuni renale
  • Pierderi gastrointestinale

Un aport adecvat de magneziu este vital pentru sănătatea ta. Multe alimente îl conțin dar sunt disponibile și multe suplimente de înaltă calitate care te pot ajuta în acest sens. Profită de gama noastră largă de suplimente alimentare cu magneziu care pot fi combinate  cu alte vitamine și minerale folositoare organismului tău. Toate acestea le găsești pe webshop-ul VitaMix la un preț accesibil!

 

Sanatate - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

Aboneaza-te la newsletter