Luna Pro Natura
-20% din pretul original la toate produsele
00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Vitamine esentiale pe timpul iernii

Vitamine esentiale pe timpul iernii
     

Fiecare vitamina joaca un rol important in consolidarea sistemului imunitar, stimularea nivelului de energie, imbunatatirea tenului si restabilirea vitalitatii. Dar pentru ca si excessul  este daunator corpului omenesc, va  vom indruma prin labirintul de suplimente.

  • Vitamina C

Utilitate: Contrar opiniei populare, vitamina C nu impiedica racelile si gripa, dar poate reduce durata si severitatea simptomelor. Vitamina C actioneaza ca un antioxidant. Aceasta inseamna ca protejeaza organismul impotriva bolilor, inclusiv bolilor de inima si a cancerului. Vitamina C este vitala pentru producerea de colagen, folosit pentru a construi tesuturi corporale si oase.

Principala sursa de hrana: Daca consumati o gama larga de fructe si legume proaspete in fiecare zi, veti avea un aport echilibrat de vitamina C. Citricele, fructele de kiwi, capsunile si afinele sunt o sursa excelenta de vitamina C. Legume verzi (varza, broccoli si boabe) si cartofii contin de asemenea niveluri ridicate.

Cum sa luati suplimente: Doza recomandata de vitamina C este de 40 miligrame (mg) pe zi pentru adulti si 25 mg pe zi pentru copii. Forma pulbere tinde sa fie acida, dar mai ieftina decat cea a tabletei. Se amesteca pulberea de vitamina C in iaurt pentru copii.

Fier

Utilitate: Fierul este esential pentru formarea de globule rosii care transporta oxigen in tot  corpul. Un aport de fier este necesar pentru energie, performanta intelectuala si vitalitate. Lipsa fierului conduce la anemie - in cazul in care organismul nu este in masura sa transporte oxigen in jurul corpului cauzand letargie si apatie. Dar si in exces, fierul poate deteriora organele.

Sursa principala de hrana: Carnea rosie este o sursa bogata de fier. Alte surse includ produse din cereale, paine, faina, oua, fasole, lamaie si fructe uscate. Utilizarea vitaminei C alaturi de fier ajuta la absorbtia sa.

Cum sa luati suplimente: Persoanele care nu mananca carne rosie, sufera cicluri menstruale grele sau pierderi de sange dupa interventie chirurgicala;  ar trebui sa ia pilule de fier pentru a stimula formarea celulelor sanguine si pentru a combate letargia. De asemenea, fierul vine in forma lichida special amestecat pentru femeile gravide, copii si persoanele in varsta. Doza zilnica recomandata este de 15 mg pentru femei, 9 mg pentru barbati si 2-9 mg pentru copii.

Vitamina A

Utilitate: Vitamina A este importanta pentru repararea tesuturilor necesare cresterii si dezvoltarii. Este, de asemenea, esentiala pentru consolidarea sistemului imunitar si pentru mentinerea unei vederi bune.

Sursa principala: Lapte, margarine fortificate, galbenusuri de ou, ficat, peste gras (hering, ton, pilchard si sardine), morcovi, rosii, legume cu frunze verzi, mango si caise ofera vitamina A.

Cum sa luati suplimente: Doze prea mari de vitamina A se pot dovedi toxice si pot cauza probleme cu ficatul si complicatii in timpul sarcinii. Admisia zilnica recomandata este de 600 micrograme pentru femei si 700 micrograme pentru barbati.

Vitamina E

Utilitate: Vitamina E actioneaza ca un antioxidant care protejeaza membranele celulare de daune, diferite forme de cancer si boli de inima.

Sursa principala: Nucile si uleiul sunt o sursa excelenta de vitamina E. Legumele cu frunze verzi (broccoli, spanac si varza) si cerealele sunt de asemenea bogate si in vitamina E.

Cum sa luati suplimente: Deficitul este rar deoarece uleiurile vegetale sunt surse bogate in vitamina E. Doza recomandata pentru adulti este de 10 mg.

Seleniu

Utilitate: un mineral esential care face parte din enzimele ce apara organismul. Ca un antioxidant, intareste sistemul imunitar si se gandeste sa protejeze impotriva cancerului, in special a prostatei.

Sursa principala de hrana: Cereale, carne, peste si nuci de Brazilia.

Cum sa luati suplimente: Seleniul este inclus in multe suplimente cu multivitamine. Admisia zilnica recomandata este de 200 micrograme.

Remedii naturiste - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Aboneaza-te la newsletter