✨ Reducere de -8% la toate produsele din Ingrijire personala
0zile :00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Vitamine esențiale pe timpul iernii

Vitamine esențiale pe timpul iernii
     

Fiecare vitamină joacă un rol important în consolidarea sistemului imunitar, stimularea nivelului de energie, îmbunătățirea tenului și restabilirea vitalității. Dar pentru ca și excesul este dăunător corpului omenesc, vă vom îndruma prin labirintul de suplimente.

  • Vitamina C

Utilitate: Contrar opiniei populare, vitamina C nu împiedică răcelile și gripa, dar poate reduce durata și severitatea simptomelor. Vitamina C acționează ca un antioxidant. Aceasta înseamnă că protejează organismul împotriva bolilor, inclusiv bolilor de inimă și a cancerului. Vitamina C este vitală pentru producerea de colagen, folosit pentru a construi țesuturi.

Principala sursă de hrană: Dacă consumați o gamă largă de fructe și legume proaspete în fiecare zi, veți avea un aport echilibrat de vitamina C. Citricele, fructele de kiwi, căpșunile și afinele sunt o sursă excelentă de vitamina C. Legume verzi (varză, broccoli și boabe) și cartofii conțin de asemenea niveluri ridicate.

Cum să luați suplimente: Doza recomandată de vitamina C este de 40 miligrame (mg) pe zi pentru adulți și 25 mg pe zi pentru copii. Forma pulbere tinde să fie acidă, dar mai ieftină decât cea a tabletei. Se amestecă pulberea de vitamina C în iaurt pentru copii.

Fier

Utilitate: Fierul este esențial pentru formarea de globule roșii care transportă oxigen în tot corpul. Un aport de fier este necesar pentru energie, performanța intelectuală și vitalitate. Lipsa fierului conduce la anemie - în cazul în care organismul nu este în măsură să transporte oxigen în jurul corpului cauzând letargie și apatie. Dar și în exces, fierul poate deteriora organele.

Sursa principală de hrană: Carnea roșie este o sursă bogată de fier. Alte surse includ produse din cereale, pâine, faină, ouă, fasole, lămâie și fructe uscate. Utilizarea vitaminei C alături de fier ajută la absorbția sa.

Cum să luați suplimente: Persoanele care nu mănâncă carne roșie, suferă cicluri menstruale grele sau pierderi de sânge după intervenție chirurgicală;  ar trebui să ia pilule de fier pentru a stimula formarea celulelor sanguine și pentru a combate letargia. De asemenea, fierul vine în formă lichidă special amestecat pentru femeile gravide, copii și persoanele în vârstă. Doza zilnică recomandată este de 15mg pentru femei, 9mg pentru bărbați și 2-9mg pentru copii.

Vitamina A

Utilitate: Vitamina A este importantă pentru repararea țesuturilor necesare creșterii și dezvoltării. Este, de asemenea, esențială pentru consolidarea sistemului imunitar și pentru menținerea unei vederi bune.

Sursa principală: Lapte, margarine fortificate, gălbenușuri de ou, ficat, pește gras (hering, ton, pilchard și sardine), morcovi, roșii, legume cu frunze verzi, mango și caise oferă vitamina A.

Cum să luați suplimente: Doze prea mari de vitamina A se pot dovedi toxice și pot cauza probleme cu ficatul și complicații în timpul sarcinii. Doza zilnică recomandată este de 600mg pentru femei și 700 mg pentru bărbați.

Vitamina E

Utilitate: Vitamina E acționează ca un antioxidant care protejează membranele celulare de daune, diferite forme de cancer și boli de inimă.

Sursa principală: Nucile și uleiul sunt o sursă excelentă de vitamina E. Legumele cu frunze verzi (broccoli, spanac și varză) și cerealele sunt de asemenea bogate și în vitamina E.

Cum să luați suplimente: Deficitul este rar deoarece uleiurile vegetale sunt surse bogate în vitamina E. Doza recomandată pentru adulți este de 10 mg.

Seleniu

Utilitate: un mineral esențial care face parte din enzimele ce apara organismul. Ca un antioxidant, întărește sistemul imunitar și protejează organismul împotriva cancerului, în special a prostatei.

Sursa principală de hrană: Cereale, carne, pește și nuci de Brazilia.

Cum să luați suplimente: Seleniul este inclus în multe suplimente cu multivitamine. Doza zilnică recomandată este de 200 mg.

Remedii naturiste - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

Micul dejun, cea mai importantă masă a zilei

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te la newsletterul nostru daca nu vrei sa pierzi promotiile noastre zilnice, cupoanele de reduceri periodice si noutatile aparute in magazinul nostru.