Zilele Rapunzel
toate produsele cu -12% reducere
0zile :00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Ce este zincul?

Ce este zincul?
     

Zincul este un nutrient care susține creșterea în timpul copilăriei și a sistemului imunitar. Acesta susține o serie de funcții în corpul uman. Pe lângă sprijinirea sistemului imunitar, acesta permite organismului să producă proteine și ADN, contribuie la vindecarea rănilor și are proprietăți antioxidative.

Deficiența de zinc

Deși organismul nu necesită mari cantități de zinc, este posibil ca o persoană să aibă un deficit de zinc. Simptomele deficitului de zinc tind să fie legate de rolurile pe care le îndeplinește acesta. Cele mai frecvente simptome ale deficitului de zinc includ:

· Pierderea poftei de mâncare

· Pubertate întârziată

· Funcție slabă a sistemului imunitar

Deficiența severă de zinc poate provoca și mai multe simptome, cum ar fi:

· Disfuncție erectilă

· Diaree

· Leziuni oculare și cutanate

· Senzație de letargie

· Pierderea părului

· Vindecarea slabă a rănilor

· Scădere în greutate inexplicabilă

Surse alimentare care conțin zinc

1. Carnea – este o sursă excelentă de zinc. O porție de 100 de grame de carne de vită conține 4,8 mg de zinc, ceea ce reprezintă 44% din valoarea zilnică.

2. Leguminoasele – Leguminoasele precum năutul, linte fierte și fasole conțin cantități substanțiale de zinc. Acestea pot fi o sursă importantă de zinc pentru persoanele care urmează diete vegane sau vegetariene. Sunt de asemenea, o sursă excelentă de proteine și fibre.

3. Semințele – sunt un plus sănătos în dieta ta și te poate ajuta să crești aportul de zinc. Semințele care conțin cantități semnificative de zinc includ semințele de cânepă, semințele de dovleac și susan.

4. Nucile – Consumul de nuci, cum ar fi pin, alune, caju și migdale poate crește aportul de zinc. Nucile conțin și alți nutrienți sănătoși, inclusiv grăsimi și fibre sănătoase, precum și o serie de alte vitamine și minerale.

5. Produsele lactate – Alimentele lactate cum ar fi brânza și laptele, oferă o serie de nutrienți, inclusiv zinc. Laptele și brânza sunt două surse notabile, deoarece conțin cantități mari de zinc biodisponibil, ceea ce înseamnă că majoritatea zinculi din aceste alimente poate fi absorbit de corpul tău.

6. Ouă – Ouăle conțin o cantitate moderată de zinc și te poate ajuta să îți atingi obiectivul zilnic.

7. Cereale – Cerealele integrale, cum ar fi grâul, quinoa, orezul și ovăzul conțin zinc. Cu toate acestea, zincul pe care îl furnizează nu poate fi absorbit la fel ca și alte surse dn cauza prezenței fitaților.

8. Ciocolata neagră – Poate surprinzător, ciocolata neagră conține cantități rezonabile de zinc. Cu toate acestea, are și un conținut ridicat de calorii și zahăr, ar trebui consumată cu moderație.

Suplimente

Zincul este disponibil în capsule, tablete, pulbere, creme, unguente și sub formă lichidă. Pulberea de Chorella oferă numeroase beneficii: stimulează imunitatea, este un antioxidant puternic, detoxifică organismul, accelerează procesele de vindecare în organism, crește puterea de concentrare. Webshop-ul VitaMix prezintă numeroase suplimente alimentare care te pot ajuta să-ți menții fiecare nutrient necesar la un nivel optim.

Remedii naturiste - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Aboneaza-te la newsletter