Luna Pro Natura
-20% din pretul original la toate produsele
00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

5 alimente care combat gripa

5 alimente care combat gripa
     
Nu subestimati puterea alimentelor pentru a ajuta la a va mentine sanatos-cercetatorii gasesc din ce in ce mai multe solutii comestibile pentru boli de zi cu zi. Cititi mai departe pentru cinci alimente comune, care va vor ajuta sa va aparati de gripa in acest sezon.
1. Usturoiul crud 
Acest superaliment aromat este un luptator gripal puternic. Usturoiul contine compusi numiti allion si alicina, care au efecte antivirale directe, spune Bryan Rade, un medic naturopat cu sediul in Halifax. "Daca se intampla sa vina in contact cu un virus gripal, usturoiul poate sa il distruga inainte de a deveni o gripa in plina floare in organism."
Pentru a obtine cele mai multe din proprietatile antigripale ale usturoiului, cel mai bine este mestecarea unui catel de usturoi crud la fiecare trei sau patru ore. Daca nu puteti suporta gustul, incercati sa taieti usturoiul in bucati pe care sa le inghititi ca pe niste pastile. Dr. Rade sugereaza amestecarea usturoiul zdrobit cu miere, care are, de asemenea, reputatia de a avea proprietați antivirale.
Inca tot nu sunteti de acord cu ideea de a manca usturoiului crud? Adaugati cativa catei de uturoi in plus la supa sau la alte mancaruri prajite. Chiar daca este gatit, usturoiul contine compusi de sulf, care au, de asemenea activitate anti-microbiana.
 
2. Ceapa
Ca si usturoiului, ceapa contine, de asemenea compusii antimicrobieni allion si alicina. Pentru a obtine maximumul puterii de combatere a gripei al acestui superaliment, se recomanda consumul unei portii de ceapa crude la fiecare cateva ore.
In cazul in care vi se pare neplacut, puteti adauga portii suplimentare la mesele si mancarurile dumneavoastra.
3. Condimente
Condimente, cum ar fi curcuma, cuisoarele si scortisoara sunt pline de antioxidanti, care ajuta la imbunatatirea functiei sistemului imunitar.
Dr. Rade sugereaza consumarea unei lingurite de condimente in fiecare zi pentru a ajuta la alungarea gripei. Incercati sa amestecati putina scortisoara in fulgii de ovaz dimineata sau sa adaugati mai multa nucsoara peste un bol de sos de mere.
Daca deja va simtiti bolnav, medicina traditionala indiana (numita Ayurveda) recomanda utilizarea condimentelor pentru a ajuta la scaderea febrei: Savurați un ceai dintr-un amestec de apa clocotita, 1/2 lingurita (2,5 ml) din fiecare scortisoara si coriandru si 1/4 lingurita (1 ml) de ghimbir pudra pentru a reduce temperatura.
4. Fructe de padure
Toate fructe de padure au concentratii ridicate de antioxidanti pentru a ajuta la lupta impotriva virusurilor gripei, spune dr.Rade, dar afinele au concentratia cea mai puternica: comparate cu alimente, afinele s-au dovedit a avea mai multi antioxidanti decat 40 de alte fructe și legume.
Dr.Rade recomanda consumul de cel putin o portie (1/2 ceasca sau 125 ml) de fructe de padure crude in fiecare zi pentru a va ajuta sa ramaneti sanatosi in timpul sezonului de gripa. Daca nu puteti gasi fructe de padure proaspete pe parcursul lunilor mai reci, faceti stoc pe soiul inghetat.
"Consumul de fructe de padure congelate nu este la fel de bun ca si consumul fructelor proaspete, dar e mai bine decat a le manca fierte,", spune Rade. Treceti fructele de padure congelate sub jet de apa rece sa se dezghete si puteti sa le manancati in salate, piureuri sau preparate din iaurt.
5. Supa de pui
Bunica a avut dreptate cand va incarca cu reteta ei speciala: Cercetatorii au descoperit ca supa lucreaza la indepartarea virusilor. Una dintre teorii este faptul ca supa fierbinte ridica temperatura in nas si gat, care creeaza un mediu neprimitor pentru virusi, care se dezvolta in locuri racoroase si uscate.
Dr.Rade indica spre cercetari care constata faptul ca puiul in sine are proprietati antigripale. "Supa de pui de casa are grupuri de proteine, care au fost demonstrate sa aiba activitati anti-virale", spune Rade. 

Remedii naturiste - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

Aboneaza-te la newsletter