☀ HOT DEALS ☀
Ai 12% reducere pentru toate produsele din categoria Uleiuri cosmetice.
0zile :00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Importanta zincului in dieta noastra

Importanta zincului in dieta noastra
     

Tu cat zinc consumi zilnic?

Nu prea ai pofta de mancare, slabesti vazand cu ochii, te simti sleita de puteri si racesti de doua ori pe luna? Daca te regasesti, este foarte probabil sa ai o carenta de zinc in corp. Sau daca ai tenul acneic desi folosesti produse potrivite tipului tau de ten, daca unghiile tale sunt fragile si cu pete albe, daca iti cade parul, te simti deprimata si ti-a disparut chiar si apetitul sexual, toate acestea sugereaza o lipsa de zinc in organism.

Ce trebuie sa stii despre zinc

Zincul este un antioxidant foarte puternic. Lipsa acestuia permite acumularea excesiva a radicalilor liberi responsabili, printre altele cu aparitia cancerului si a sterilitatii.

De cat zinc avem nevoie?

Cantitatea de zinc aflata in organism este de aproximativ 1,8 grame, iar necesarul zilnic este de 10-15 mg/zi. In mod normal, aceasta cantitate ar trebui luata din alimentatia zilnica dar din pacate, doar 30-50% din cantitatea de zinc pe care o primim din alimentele pe care le consumam de-a lungul zilei este absorbita de organism. Organismul pierde zinc daca este bolnav (fie ca este vorba de o infectie, afectiuni ale ficatului, infarct sau anemie) sau atunci cand esti insarcinata, te afli la menstruatie ori urmezi un tratament cu antibiotice. Un aport insuficient de zinc, chiar si pentru perioade foarte scurte de timp, de exemplu o spatamana, reduce ritmul de dezvoltare a musculaturii si capacitatea de raspuns a sistemului imunitar, iar rezultatul implica scaderea rezistentei organismului la infectii. Pe de alta parte, excesul de zinc poate provoca o crestere a colesterolului rau si poate duce la aparitia aterosclerozei.
Specialistii au demonstrat ca, daca iei zinc atunci cand esti racita, scapi mai repede de boala, decat daca ai lua doar clasicele medicamente pentru raceala. Pentru ca efectele acestuia sa se vada cat mai repede, ia-l impreuna cu vitamina C.

Din ce alimente putem lua zinc?

Este bine sa incluzi in dieta zilnica ficat de porc care contine 9 mg de zinc la suta de grame, carne de vita sau miel (aprox. 4 mg), painea integrala (5 mg), galbenusul de ou care contine 4 mg, soia (3 mg), drojdie de bere, seminte de dovleac, lapte degresat si mustar. De asemenea, nici crustaceele nu sunt de neglijat, pentru ca o suta de grame de stridii, midii, homar sa chiar si alge de mare furnizeaza aproape intreg necesarul pentru un adult. Zincul este continut in cantitati mici si de fructe si legume ca: pere, visine, cirese, nuci, sfecla rosie, vinete, fasole, linte si rosii. Trebui insa sa stii ca alcoolul, cafeaua, ceaiul, tutunul, dar mai ales stresul, consuma din rezervele de zinc.

Suplimentele de zinc trebuie luate pe stomacul gol, pentru ca astfel, sunt asimilate mai usor de catre organism. Din totalul de zinc din organism, aproximativ 70% se afla in oase, iar restul se gaseste in sange, piele si par, dar in cantitati insuficiente, de aceea este necesara suplimentarea acestuia.

Carenta de zinc si libidoul

Daca te intrebai de e ti-a cam pierit entuziasmul fata de partener in ultima perioada, este foare posibil ca vinovatul pentru aceasta situatie sa fie zincul. Mai exact, lipsa acestuia. Activitatea glandelor  sexuale creste sub influenta acestui oligoelement. S-a demonstrat stiintific ca, in unele cauze de impotenta, se pot obtine imbunatatiri substantiale, daca pacientul introduce in alimentatie suplimente de zinc si vitamina B6. Nu degeaba stridiile sunt considerate un afrodiziac – contin o mare cantitate de zinc, care poate fi asimilata cu usurinta de catre organism.

Dieta si fitness - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

Aboneaza-te la newsletter