Luna Pro Natura
-20% din pretul original la toate produsele
00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Cum sa ramani hidratat in timpul antrenamentului

Cum sa ramani hidratat in timpul antrenamentului
     
Hidratarea este esentiala in timpul exercitiului fizic. Iata ce trebuie sa beti inainte, in timpul si dupa antrenament.
Deshidratarea poate reduce volumul de sange pompat de inima. Asta inseamna mai putin oxigen la muschii, ceea ce poate duce la oboseala prematura. Si amintiti-va ca o gura uscata sau senzatia de sete indica faptul ca sunteti deja deshidratat.
 
Hidratarea inainte de antrenament
Nu ar trebui sa beti cantitati mari, dar fie ca va antrenati sau nu e important sa stati hidratat pe tot parcursul zilei. Daca beti prea mult lichid (apa sau o bautura sport) inainte de activitatea fizica, aceasta poate provoca balonare si crampe, lucru care nu vreti sa se intample.
Se recomanda 500 ml de apa cu 2-3 ore si 250 ml cu 10-15 minute inainte de a incepe exercitiile.
Hidratarea in timpul antrenamentului
In timpul antrenamentului , se pierde apa prin transpiratie si respiratie. Se recomanda apa potabila de la robinet in timpul exercitiilor fizice usoare sau moderate pentru a reface ceea ce s-a pierdut. Exista o regula a degetului mare, adica o cana (250 ml) pentru fiecare 15 de minute de exercitii.
Exista bauturi glucidice cu zahar care ajuta la refacerea glicogenului (ceea ce muschii ard pentru energie), precum si băuturi electrolitice cu sodiu si potasiu (unele au, de asemenea, clor), care ajuta la rehidratarea si la imbunatatirea functiei musculare. Multe bauturi glucidice contin cativa electroliti, si puteti cumpara pachete de electrolit pudra pentru a adauga la o sticla de apa sau o bautura glucidica. In cazul in care antrenamentul dureaza mai mult de 90 de minute, se recomanda a bea 250 ml de bautura de sport (cu nu mai mult de 8 la suta glucide) la fiecare 15-30 de minute.
Este importanta reducerea nivelului de aciditate din sistemul dvs., pentru ca, in timpul antrenamentului cu greutati, organismul produce o multime de acid lactic, care este ceea ce face ca muschii si articulatiile se simt obositi in timpul activitatii fizice. Multi sportivi incearca sa-l evite astfel incat sa se poata antrena mai mult. Pentru a reduce nivelul aciditatii este recomandat sa adaugati lamiae sau zeama de lamaie in apa.
Hidratarea de dupa antrenament
Continuati sa beti apa si dupa antrenament. Cantariti-va inainte si dupa exercitiile fizice si inlocuiti pierderile de lichid. Se bea cate 1 litru de apa pentru fiecare kg pierdut. Daca faceti orice fel de exercițiu cu greutati, luati in considerare adaugarea de pulbere de proteine in apa sau in bauturile glucidice. Acest lucru ajuta cu muschii si sinteza de proteine. Muschii intra intr-o stare catabolica dupa antrenamentul cu greutati.. Proteinele pot ajuta la vindecarea muschilor. Desigur, si o masa sau o gustare de proteine-glucide poate avea un efect benefic. Se recomanda consumul de glucide-proteine la un raport de 4:1 in 2 ore de la terminarea antrenamentelor.

Dieta si fitness - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

5 alimente care combat gripa

Aboneaza-te la newsletter