Promotia zilei
Verifica cosul tau de cumparaturi!
Avem o surpriza pentru tine!
00 ore 00 min 00 sec

Ce sa mancati inainte de a merge la sala pentru a pierde in greutate si a construi masa musculara

Ce sa mancati inainte de a merge la sala pentru a pierde in greutate si a construi masa musculara
     

Cele mai bune alimente inainte de a face exercitii fizice depinde de tipul de antrenament si obiectivele pe care le urmaresti. Alimentele bogate in proteine, pot ajuta la dezvoltarea masei musculare cu antrenament de rezistenta.

Atunci cand alegeti o masa inainte de antrenament, este important sa cautati un echilibru al macronutrientilor. Macronutrientii sunt compusi alimentari de care organismul are nevoie in cantitati mari pentru a functiona corect.

Cei trei macronutrienti sunt:

proteinele
hidrati de carbon
grasimile

Macronutrientii reprezinta toate surse esentiale de energie, dar fiecare poate contribui diferit la o masa inainte de antrenament.

Proteinele

Proteina furnizeaza aminoacizi si ambele sunt esentiale pentru o serie de functii corporale, inclusiv pentru construirea, intretinerea si repararea fibrelor musculare.

Consumarea unei mese ce contine o cantitate semnificativa de proteine slabe inainte de antrenament poate ajuta la imbunatatirea performantei.

De ce proteina este o mancare buna inainte de antrenament?

Consumul de alimente bogate in proteine, cum ar fi somonul, inainte de antrenament poate creste masa musculara.

Antrenamentele intense exercita leziuni ale muschilor, dar consumul de proteine mareste numarul de aminoacizi din organism. Acestea actioneaza pentru a reduce deteriorarea, a sintetiza proteinele musculare si a stimula cresterea.

Consumul de 20-30 grame de proteine inainte de antrenament poate duce la o rata crescuta de sinteza a proteinelor musculare, care dureaza cateva ore.

Alimente bogate in proteine:

peste: somonul si tonul
pasari de curte: pui si curcan
nuci
fasole
linte
oua
soia

Cei interesati de cresterea muschilor trebuie sa se asigure ca primesc un aport zilnic adecvat de proteine zilnice.

Cercetarile au aratat in mod constant ca consumul a 1,6 - 1,8 grame de proteine pentru fiecare kilogram de greutate corporala este suficient pentru a dezvoltarea muschilor.

Multe surse recomanda un consum mai mare de proteine, dar este putin probabil ca orice proteina suplimentara sa aiba un impact semnificativ asupra masei musculare.

Carbohidrati

Fasolea, unul dintre carbohidrati complexi, ar trebui consumata cu 2-3 ore inainte de antrenament. Carbohidratii sunt o sursa esentiala de energie.

Consumul unei cantitati adecvate de carbohidrati inaintea unui antrenament va asigura ca organismul are suficienta energie pentru exercitii.

Acest lucru este valabil pentru exercitiile cardiovasculare sau de rezistenta.

Cu toate acestea, diferite tipuri de carbohidrati vor avea un impact diferit:

Carbohidrati simpli: Acestia sunt zaharuri care asigura o crestere rapida a energiei. O sursa comuna a acestor carbohidrati este painea alba.

Carbohidrati complexi includ fibre sau amidon. Ei ofera o sursa de energie mai lenta si mai indelungata. Cerealele integrale sunt o buna sursa de carbohidrati complexi.

Ce tip de carbohidrati este mai bun intr-o masa inainte de antrenament?

Carbohidratii simpli sunt surse de energie pe termen scurt. Daca o masa inainte de antrenament include prea multi carbohidrati simpli, corpul poate simti o scadere a energiei inainte de a-si termina antrenamentul. Carbohidratii complecsi furnizeaza mai multa consistenta, energie pe o perioada mai lunga de timp.

Carbohidratii complexi sunt componente ale alimentelor care tind sa fie bogate in substante nutritive, cum ar fi fasolea. Carbohidratii simpli sunt in mod obisnuit componente ale alimentelor care au o valoare nutritiva mica sau deloc, cum ar fi batoanele de ciocolata si prajiturile.

Alimentele care contin carbohidrati complexi au scoruri mai scazute ale indicelui glicemic decat cele care contin carbohidrati simpli. Un tip de produs alimentar cu un scor scazut al indicelui glicemic este putin probabil sa determine scaderea nivelului de glucoza in sange si cresterea riscului de diabet de tip 2.

Organismul digera carbohidratii complexi mai lent decat carbohidratii simpli.

Pentru a creste energia inainte de un antrenament, ar trebui sa se consume carbohidrati complecsi cu 2-3 ore in avans si orice carbohidrati simpli cu 30-60 de minute in avans.

Mai jos sunt cateva exemple de alimente sanatoase care contin carbohidrati complexi:

broccoli, cartofi dulci si alte legume
cereale integrale
fasole
linte
orez brun
ovaz
cereale integrale

Fructele ofera cea mai buna sursa de carbohidrati simpli inainte de antrenament. Bananele sunt o alegere populara, deoarece contin atat potasiu, cat si carbohidrati simpli.

Grasimile

Grasimile sunt o sursa esentiala de energie.

In mod traditional, profesionistii din domeniul medical ne sfatuiesc sa nu consumam mese bogate in grasimi inainte de antrenamente, deoarece organismul digera grasimi mai lent decat carbohidratii. Acest lucru inseamna ca organismul nu poate fi capabil sa se descompuna si sa absoarba grasimi inainte de antrenament. 

Pot fi consumate grasimile inainte de un antrenament?

Avocado sunt fructe bogate in grasimi nesaturate, care sunt necesare pentru o dieta echilibrata.

Inainte de antrenament, ar fi mai bine sa mananci o masa care se concentreaza mai mult pe proteine si carbohidrati decat pe grasimi.

Cu toate acestea, este important sa fie incluse si grasimi sanatoase intr-o dieta echilibrata.

Anumite tipuri de grasimi, in special saturate si trans-grasimi, pot avea un impact negativ asupra sanatatii generale.

Alte tipuri de grasimi sunt totusi extrem de hranitoare. Grasimile nesaturate ofera o serie de beneficii pentru sanatate.

Mai jos sunt cateva alimente bogate in grasimi nesaturate:

fructele de avocado
nuci si seminte
ulei de masline

Cand sa mananci inainte de antrenament?

In mod ideal, o persoana ar trebui sa manance o masa bogata in carbohidrati complexi si proteine cu  2-3 ore inainte de a face exercitii fizice.

Este necesar sa asteptam cateva ore dupa ce manancam, pentru a permite corpului sa digere masa.

Alternativ, o persoana poate prefera o masa mai mica, care este in mare parte alcatuita din carbohidrati simpli. In acest caz, trebuie sa asteptati doar 30-60 de minute inainte de a va antrena.

comments powered by Disqus

Dieta si fitness - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Ce sa mancati inainte de a merge la sala pentru a pierde in greutate si a construi masa musculara
Ce sa mancati inainte de a merge la sala pentru a pierde in greutate si a construi masa musculara

Cele mai bune alimente inainte de a face exercitii fizice depinde de tipul de antrenament si obiectivele pe care le urmaresti. Alimentele bogate in pr

5 sfaturi simple pentru a va creste nivelul de energie
5 sfaturi simple pentru a va creste nivelul de energie

Motivele pentru care s-ar putea sa va simtiti obositi si epuizati de energie pot varia de la lipsa somnului sau stresul de la locul de munca, pana la

Exercitiile - cel mai bun antidepresiv ce reduce si bolile cardiovasculare
Exercitiile - cel mai bun antidepresiv ce reduce si bolile cardiovasculare

Depresiile sunt un factor de risc pentru bolile de inima. Noile cercetari exploreaza acum legatura dintre cele doua, constatand ca pentru multe persoa

Comanda
L-V intre 9-17
0365-430.166
Transport GRATUIT
la comenzi peste 150 Lei