✨ Reducere de -8% la toate produsele din Ingrijire personala
0zile :00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Alimentația de post

Alimentația de post
     


Postul este o tradiție creștin-ortodoxă, caracterizată prin post alimentar și post sufletesc, și este recomandat a fi urmat de către persoanele sănătoase. La începutul primăverii, are loc trecerea de la o alimentație bazată în principal pe alimente de origine animală și alimente conservate, la o alimentație de origine vegetariană sau lacto-ovo-vegetariană, bazată pe oferta de legume proaspete.

Postul ar trebui abordat diferit, în funcție de vârstă, nevoi metabolice, afecțiuni preexistente sau predispoziția lor. Un adolescent în creștere, cu o viață activă pe plan sportiv, are nevoie de un aport de vitamine și energie mai mare decât un om matur, cu o profesie sedentară, sau un pensionar. Alimentația de post nu poate asigura nevoile energetice ale persoanelor care depun un efort intens, sau gravidelor care au nevoie de multe vitamine și minerale. Pot apăre efecte negative în cazul persoanelor bulimice, anorexice, în general persoanelor care suferă de nevroze.

Postul este contraindicat pentru pacienții care suferă de diabet, boli metabolice, boli ale ficatului. Cei care suferă de afecțiuni cronice, ar trebui să facă întâi un control medical de specialitate, pentru a evita riscurile unei alimentații neadecvate.

În schimb, în cazul unei persoane predispuse la afecțiuni cardiovasculare, trecerea la o alimentație vegetariană în timpul postului are efecte benefice, deoarece scade nivelul colesterolului în sânge, iar tranzitul se face mai ușor.

Proteinele și grasimile de origine animală asigură o senzație de sațietate de lungă durată, datorită digestiei mai greoaie. Astfel, la trecerea la o alimentație de post poate apărea necesitatea ca de la un regim de 3 mese principale, să se treacă la 4-5 mese/zi. Se va urmări dozarea adecvată a porțiilor din punct de vedere caloric, pentru a nu va supra/sub alimenta.

Sfaturi alimentare pentru zilele de post:

  • redu cantitatea de cafea consumată zilnic;

  • consumă moderat alimente cu aport caloric mare (nuci, fasole);

  • respectă regimul meselor, consumă cel puțin trei mese pe zi;

  • nu sări peste micul-dejun;

  • consumă fructe în fiecare zi;

  • consumă cel puțin 2 litri de apă plată;

  • consumă zilnic ciorbă sau supă;

  • diversifică meniul de la o zi la alta.

Alimentația sănătoasă din timpul postului, aduce beneficii ca: menținerea sănătății, prevenirea bolilor și curațarea organismului de toxine, întregului organism; cu o singură condiție - revenirea la alimentele de dulce să se efectueze treptat, în cantități mici, începând cu lapte, iaurt, ouă, brânză, ulterior produse din carne, fierte sau la grătar.

Dieta si fitness - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

Tratamente pentru maini

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te la newsletterul nostru daca nu vrei sa pierzi promotiile noastre zilnice, cupoanele de reduceri periodice si noutatile aparute in magazinul nostru.