DAILY DEALS
Ai 8% reducere pentru toate produsele din categoria Sanatate sexuala.
00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Alimentatia de post

Alimentatia de post
     


Postul este o traditie crestin-ortodoxa, caracterizata prin post alimentar si post sufletesc, si este recomandat a fi urmat de catre persoanele sanatoase. La inceputul primaverii, are loc trecerea de la o alimentatie bazata in principal pe alimente de origine animala si alimente conservate, la o alimentatie de origine vegetariana sau lacto-ovo-vegetariana, bazata pe oferta de legume proaspete.

Postul ar trebui abordat diferit, in functie de varsta, nevoi metabolice, afectiuni preexistente sau predispozitia lor. Un adolescent in crestere, cu o viata activa pe plan sportiv, are nevoie de un aport de vitamine si energie mai mare decat un om matur, cu o profesie sedentara, sau un pensionar. Alimentatia de post nu poate asigura nevoile energetice ale persoanelor care depun un efort intens, sau gravidelor care au un nevoie de multe vitamine si minerale. Efecte negative pot sa apara in cazul persoanelor bulimice, anorexice, in general persoanelor care sufera de nevroze.


Postul este contraindicat pentru pacientii care sufera de diabet, boli metabolice, boli ale ficatului. Cei care sufera de afectiuni cronice, ar trebui sa faca intai un control medical de specialitate, pentru a evita riscurile unei alimentatii neadecvate.

In schimb, in cazul unei persoane predispuse la afectiuni cardiovasculare, trecerea la o alimentatie vegetariana in timpul postului are efecte benefice, deoarece scade nivelul colesterolului in sange, iar tranzitul se face mai usor.

Proteinele si grasimile de origine animala asigura o senzatie de satietate de lunga durata, datorita digestiei mai greoaie. Astfel, la trecerea la o alimentatie de post poate aparea necesitatea ca de la un regim de 3 mese principale, sa se treaca la 4-5 mese/zi. Se va urmari dozarea adecvata a portiilor din punct de vedere caloric, pentru a nu va supra/sub alimenta.

Sfaturi alimentare pentru zilele de post:

  • redu cantitatea de cafea consumata zilnic;

  • consuma moderat alimente cu aport caloric mare (ciocolata, nuci, fasole);

  • respecta regimul meselor, consuma cel putin trei mese pe zi;

  • nu sari peste micul-dejun;

  • consuma fructe in fiecare zi;

  • consuma cel putin 2 litri de apa plata;

  • consuma zilnic ciorba sau supa;

  • diversifica meniul de la o zi la alta.


Alimentatia sanatoasa din timpul postului, aduce beneficii ca mentinerea sanatatii, prevenirea bolilor si curatarea organismului de toxine, intregului organism; cu o singura conditie - revenirea la alimentele de dulce sa se efectueze treptat, in cantitati mici, incepand cu lapte, iaurt, oua, branza, ulterior produse din carne, fierte sau la gratar.



Dieta si fitness - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

Tratamente pentru maini

Aboneaza-te la newsletter