Zilele Rapunzel
toate produsele cu -12% reducere
0zile :00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Sfaturi pentru un mic dejun echilibrat pentru o viață sănătoasă

Sfaturi pentru un mic dejun echilibrat pentru o viață sănătoasă
     

Graba de dimineață nu înseamnă să sari peste o gustare ce îți oferă doza de energie necesară pentru prima parte a zilei. Este recomandat să fie un mic dejun bogat în alimente sau un mic dejun care să conțină doar câteva fructe. Micul dejun poate fi un răsfăț sănătos și rapid pentru stimularea metabolismului, creșterea aportului de nutrienți, îmbunătățirea memoriei. Deși se spune că micul dejun ajută la menținerea greutății optime, conform unei meta-analize recente, publicată într-un jurnal de specialitate, se pare că luarea micului dejun poate să nu fie o strategie bună pentru pierderea în greutate. Studii anterioare au concluzionat că micul dejun este bun pentru menținerea greutății, însă este probabil ca stilul de viață sănătos al participanților, precum și alimentele consumate să contribuie la menținerea greutății. 

Așadar, un mic dejun care să conțină alimente sănătoase, cât mai naturale, puțin preparate termic ar fi ideal pentru a fi consumat.

Așadar, ce consumăm la micul dejun pentru a fi în formă în prima parte a zilei și pentru a nu ne îngrășa?

Apă, înainte de micul dejun

Să-ți începi ziua cu o ceașcă de cafea la micul dejun nu este cea mai bună alegere. Însă un pahar cu apă pe stomacul gol este recomandat de către specialiști deoarece peste noapte organismul se deshidratează și, ca urmare, are nevoie de apă pentru a se hidrata. În plus, apa va ajuta la digestie și metabolism. Intestinele vor absorbi mai ușor substanțele nutritive din alimentele consumate la micul dejun și este favorizată și eliminarea toxinelor acumulate pe parcursul nopții.

Beneficiile micului dejun cu fructe

Imediat după ce am bău paharul de apă este indicat să consumăm pe stomacul gol fructe, care sunt o sursă bogată de glucide rapide, minerale, fibre, vitamine și apă. Sunt bogate în antioxidanți și ajută organismul să scape de efectul nociv al radicalilor liberi. Fructele oferă energie, sunt rapid de preparat, contribuie la detoxifierea organismului.

Pentru a ne bucura pe deplin de o nutriție optimă este bine ca dieta noastră să se desfășoare în jurul fructelor de sezon, din fiecare anotimp. Prin urmare, în această perioadă cireșele, căpșunile, caisele ar trebui să fie de nelipsit din farfuria de dimineață. Micul dejun este momentul cel mai bun pentru a asigura organismului porția necesară de fructe. 

O alimentație sănătoasă presupune un mic dejun bogat în proteine și nutrienți. Există multe variante de mic dejun bogat în proteine și nutrienți, combinații care să aibă în compoziție legume și fructe: 

-omletă cu pătrunjel, roșii, ciuperci, ceapă verde sau spanac

-toast cu avocado și ouă fierte

-terci de ovăz cu iaurt, stafide și căpșuni sau zmeură ori fructe de pădure

-iaurt cu germeni de grâu, nuci și zmeură

-pâine cu unt din semințe de floarea-soarelui sau unt de nucă, cu felii de banană și semințe de chia

-brânză de vaci cu fructe

-smoothie de chia

-mic dejun cu quinoa, nuci, semințe și lapte de soia

-iaurt grecesc cu cereale integrale, banane și migdale sau cu afine și quinoa.

Consumă la micul dejun shake-uri de fructi și verdețuri, fructe de pădure, migdale crude, ovăz.

Ține doar de imaginația fiecăruia de a face combinații felurite de ingrediente pentru un mic dejun sănătos, care să asigure senzația de sațietate pentru câteva ore bune și să scadă șansele consumului de gustări nesănătoase între mesele principale ale zilei. 

Pentru a vă veni în ajutor, VitaMix are o ofertă generoasă de ingrediente naturale, ce pot completa rețetele sănătoase ale unui mic dejun.

 

Savuros si sanatos - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Aboneaza-te la newsletter