✨ TENTATIA ZILEI
Ai 12% reducere pentru toate produsele din categoria Sanatate sexuala.
00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Prevenirea demenței

Prevenirea demenței
     

Demența este un termen general pentru pierderea cronică, progresivă a funcției mentale. Nu este o boală, ci un grup de simptome cu diverse cauze. Există două categorii principale pentru demență, Alzheimer și non-Alzheimer.

Unele tipuri de demență se datorează unor lucruri care nu țin de tine. Dar există câteva lucruri pe care le poți face pentru a reduce riscul de a dezvolta demență și pentru a-ți menține sănătatea generală bună. Iată câteva exemple:

  1. Exercițiul – Activitatea fizică regulată poate ajuta la reducerea riscului de demență. Exercițiile fizice regulate sunt, de asemenea, bune pentru controlul greutății, circulație, sănătatea inimii și starea de spirit, toate acestea putând afecta riscul de demență.
  2. Mănâncă sănătos – O dietă bună pentru inimă este bună pentru creier și sănătatea generală. O dietă sănătoasă îți poate reduce riscul de afecțiuni care pot duce la demență. O dietă echilibrată constă din: fructe și legume, linte și fasole, ouă, lapte, pește, carne slabă. Lucrurile de evitat sau de minimizat sunt: grăsimi saturate, grăsimi animale, zaharuri, sare.
  3. Nu fuma – Unele cercetări arată că fumatul poate crește riscul de demență, mai ales dacă ai 65 de ani sau mai mult. Fumatul afectează circulația sângelui în jurul corpului, inclusiv vasele de sânge din creier.
  4. Redu alcoolul – Cercetările arată că un consum excesiv de alcool poate fi un factor major pentru toate tipurile de demență, inclusiv demența cu debut precoce.
  5. Menține-ți mintea activă – O minte activă poate ajuta la scăderea riscului de demență. Uite ce ai putea să faci: studiază ceva nou, învață o limbă nouă, fă puzzle-uri și joacă jocuri care îți pun mintea la contribuție, citește, învață să cânți la un instrument, rămâi implicat din punct de vedere social, gestionează starea de sănătate – A rămâne într-o formă bună poate ajuta la scăderea riscului de demență, deci fă-ți analizele anual.

Simptomele demenței

Demența reprezintă un grup de simptome care implică:

  • Uitarea
  • Repetarea lucrurilor
  • Confuzie
  • Modificări de dispoziție sau ale comportamentului
  • Confuzie cu privire la dată și oră
  • Neglijența personală
  • Echilibrul slăbit
  • Frustrare
  • Anxietate, tristețe, depresie
  • Halucinații

Demența este un grup de simptome care afectează memoria și alte funcții cognitive. Principala cauză a demenței este boala Alzheimer urmată de demența vasculară. Unele tipuri de demență se datorează unor lucruri pe care nu le poți schimba. Dar alegerile stilului de viață care includ exercițiile fizice regulate, o dietă echilibrată și implicarea mentală, te pot ajuta să reduci riscul de a dezvolta demența!

Savuros si sanatos - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

Aboneaza-te la newsletter