✨ Reducere de -8% la toate produsele din Ingrijire personala
00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Mamele și sănătatea: pericolele din spatele perfecțiunii

Mamele și sănătatea: pericolele din spatele perfecțiunii
     

Cine spune că mamele le au pe toate organizate, sigur nu e mamă. Hai să facem un exercițiu de imaginație: e dimineață, îți sună ceasul la 6.40. Te ridici, pornești expressorul, între timp mergi la baie, te speli pe față, pe dinți, fugi și torni cafeaua în cești. Între timp, se trezește partenerul tău - somnoros, soarbe din cafeaua fierbinte și mergeți să treziți copiii. Urmează ritualul: spălat, îmbrăcat, drăgălit, eventual o gustare pentru fiecare din ei, maxim 10 minute pentru tine, în care te aranjezi simplu și-ați plecat. Fuga la grădiniță, fuga la școală, fuga la lucru! E 8 și ceva – ca pentru minune, le-ai aranjat pe toate. Felicitări, da, uite, mamele le au pe toate organizate.

Și totuși, de cine ai uitat?

Ei bine... de tine!

În fuga continuă, mamele cad victime unei presiuni a perfecțiunii care se transformă adesea în dezechilibre de tot felul. Ele pot varia de la epuizare fizică la epuizare mentală, de la acumularea de kilograme nedorite la o scădere a interesului asupra propriului aspect și cu efecte catastrofale asupra sănătății, de cele mai multe ori reflectate inclusiv în viața de familie!

Însă care sunt principalele pericole la care se expune zilnic aproape orice mamă și cum le putem combate?

Alimentația nesănătoasă = acumularea de kilograme nedorite & vinovăție

În fuga ta de colo-colo, toată lumea rămâne fericită, hrănită și sănătoasă. Mai puțin tu! Tu NU mai ai timp de micul dejun, Tu NU ai timp să îți pregătești gustări sănătoase pentru la lucru, Tu NU ai când să îți pui la pachet un prânz consistent. În schimb, mamele compensează: cu un covrig luat de la simigeria din colț, cu un corn de la tonomat, cu o jumătate de ștrudel adus de un coleg și poate, ocazional, un meniul zilei comandat la birou. Îți sună cunoscut? Poftele se acumulează, foamea la fel – de aici și până la un tăvălug de hotărâri cel puțin precare privind alimentația este doar un pas! Kilogramele se acumulează, încrederea descrește, deodată cu energia și instaurarea sentimentului de vinovăție. Apoi începe înfometarea, iar cercul vicios continuă la nesfârșit... 

Stres + un stil de viață dezordonat = afecțiuni de tot felul

Că vorbim despre oboseală cronică, despre căderea părului, fragilizarea unghiilor, irascibilitate continuă, ba chiar anxietate, diverse forme de depresie ori insomnie, toate pot fi o marcă a stilului de viață nesănătos, al lipsei de timp acordat propriei persoane și o consecință (ori mai multe) a/ale cercului vicios de mai sus.

Pentru a preîntâmpina aceste efecte, e suficient să începi să:

  • aloci câteva minute gândirii anticipate a meselor;
  • încerci să te ții de un program care să nu-ți dea voie să te înfometezi, presărat, pe lângă mesele principale, cu gustări mai dese și reduse cantitativ, pe care să ți le fixezi la aceleași ore (ori măcar aproximativ);
  • îți pregătești în doar câteva minute un fel principal simplu, dar sănătos & versatil, de preferat bazat pe proteine (ex. piept sau pulpe de pui, ori pește la cuptor/ grătar), pe care să îl împarți în caserole și să îl variezi prin garnituri diferite, pentru mai multe zile;
  • nu uita să ai mereu la îndemână fructe proaspete, mix de nuci, batoane și gustări sănătoase, pentru a reduce la minim ocaziile în care pici exagerat în plasa poftelor de moment;
  • suplimentezi alimentația sănătoasă cu mișcare zilnică (nu e nevoie să se desfășoare în sala de fitness – mizează pe mersul de jos, alege scările în defavoarea liftului și plimbările mai lungi, alături de familie, implică-te în jocurile și sporturile celor mici etc. – orice poate contribui la o condiție fizică mai bună);
  • alege suplimentele potrivite pentru a te menține în stare optimă și a îți ajuta organismul să facă față cu brio provocărilor zilnice;
  • dormi! Somnul este extrem de important pentru o bună funcționare a organismului, pentru optimizarea randamentului și menținerea unei stări mentale optime;
  • relaxează-te cu câte un ceai cald, la finalul fiecărei zile stresante – alege-le pe cele care îți vor mângâia trupul și mintea deopotrivă – și asigură-te că le bei în compania cea mai plăcută, alături de cei care fac cu adevărat bine sufletului tău.

De cele mai multe ori, poftele de nestăvilit sunt o simplă senzație de foame deghizată - cu cât o vei ignora mai rar, cu atât corpul tău îți va mulțumi mai des! În plus, organismul tău trebuie ASCULTAT și AJUTAT pentru a îți rămâne în continuare cel mai de preț aliat – împreună, respectându-vă unul pe altul, vă veți păstra de neoprit!

Timpul tău e important! Sănătatea ta e importantă! Cum altfel vei putea continua să le oferi celor din familie tot ce ai mai bun? 

 

Savuros si sanatos - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te la newsletterul nostru daca nu vrei sa pierzi promotiile noastre zilnice, cupoanele de reduceri periodice si noutatile aparute in magazinul nostru.