☺ HAPPY HOURS
Ai 20% reducere pentru toate produsele din categoria Tincturi.
0zile :00ore:00min:00sec
Mergem mai departe. Ajutam #StopCOVID19. Livram la timp #stayhome #homedelivery
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Importanta si beneficiile mazarei

Importanta si beneficiile mazarei
     

Mazarea verde este plina de vitamine, minerale si antioxidanti. Previne si trateaza anemia, sindromul oboselii cronice, ischemia, infarctul, osteoporoza, infectiile cu helicobacter pylori, bolile renale si cancerul.

Mazarea verde este una din cele mai sanatoase leguminoase pe care nutritionistii ne indeamna sa o includem mai des in dieta. Boabele de mazare contin un sortiment unic de fitonutrienți cu efect protectiv asupra organismului.

Mazarea face parte dintre alimentele a caror origine se pierde in negura timpurilor. Cert este ca a fost mentionata in Biblie si pretuita de civilizatiile egipteana, greaca si romana. In Europa, mazarea a ajuns, cel mai probabil, cu mai bine de doua mii de ani in urma, insa celebritatea a cunoscut-o abia in Evul Mediu, cand era o delicatesa pe masa celor cu sange albastru. Din bucatariile regale, a ajuns, treptat, in cele ale oamenilor de rand, initial in stare uscata, iar apoi proaspata, asa cum este consumata si in zilele noastre.

Mazarea se remarca si la capitolul continutului de vitamina K, fundamentala pentru inchiderea ranilor si pentru coagularea sangelui, dar si pentru rezistenta oaselor, ea ajutand la „sudarea” moleculelor de calciu din os. Consumand cel putin 160 de grame de boabe verzi proaspete, poti obtine jumatate din nevoia zilnica de vitamina K, dar si 22% din cea de potasiu si 15% din cea de magneziu – doua minerale responsabile cu mentinerea functionalitatii inimii, a sistemului nervos, precum si a celui muscular. Sta foarte bine si in ceea ce priveste aportul de vitamina C. Specialistii asigura ca atunci cand e preparata de o maniera blanda (cat mai scurt si la temperaturi reduse), o portie din acest aliment poate acoperi aproximativ 40% din doza zilnica recomandata.

Avand in vedere compozitia ei nutritiva deosebit de puternica, suntem surprinsi ca mazarea verde a fost asa de putin studiata de cercetatori ca un aliment esential pentru sanatate, atentia fiind mai mult indreptata spre fasole.

  • Vitamina A (160g/portie)
  • Vitamine din complexul B (32% din DZR
  • Vitamina C (40% din DZR
  • Vitamina K (52% din DZR)
  • Fosfor (30% din DZR
  • Potasiu (22% din DZR)
  • Magneziu (15% din DZR)
  • Zinc (12,6% din DZR)
  • Seleniu

Mazarea verde – ce boli previne si trateaza

  • Anemia feripriva, sindromul oboselii cronice
  • Hipertensiunea, ischemia cardiaca, ateroscleroza, infarctul
  • Infectiile cu Helicobacter
  • Constipatia
  • Diabetul 
  • Bolile renale
  • Osteoporoza
  • Cancerul (de san, ovarian, de col uterin, de prostata)

Efecte antioxidante

In studiile realizate pana in prezent, mazare verde a aratat indeosebi proprietati antioxidante si anti-inflamatorii. Boabele de mazare verde sunt incarcate cu antioxidanti si substante anti-inflamatorii de tipul flavonoidelor, carotenoidelor, acizilor fenolici sau polifenolilor.

Un anti-inflamator cheie din mazarea verde este Omega-3. Cercetarile recente au aratat ca o ceasca de mazare verde contine 30 g de acizi grași Omega-3 grasimi. Aceasta lista impresionanta de substante antioxidante si anti-inflamatorii sunt asociate de cercetatori cu un risc mai mic de boli inflamatorii, boli cardiovasculare, diabet sau artrita.

Mazarea verde scade riscul de cancer gastric

Mazarea contine un polifenol numit coumestrol – care a fost studiat pentru capacitatea de a combate cancerul de stomac. Un studiu realizat in Mexico a aratat ca un consum zilnic de mazare verde, impreuna cu alte legume proaspete, poate reduce in mod semnificativ riscul de cancer gastric.

Mazarea verde scade riscul de diabet

Inflamatiile cronice si stresul oxidativ cresc riscul de a dezvolta diabet zaharat de tip 2. Din acest motiv, consumul de mazare verde a fost asociat cu un risc redus de hiperglicemie si diabet.

Mazarea verde contine in plus fibre si proteine, substante esentiale care ajuta la reglarea ritmului de digerare a alimentelor din corp, si implicit la scaderea timpului de transformare a zaharurilor si carbohidraților in energie. Cu o mai buna reglementare a metabolismului carbohidratilor, nivelurile noastre de zahar din sange si insulina pot ramane stabile.

Ofera protectie impotriva bolilor de inima

Mazarea verde este un aliment benefic pentru inima. Pentru functionarea corecta a vaselor de sange, avem nevoie de o dieta bogata in alimente care contin antioxidanti. Acestea ofera protectie impotriva oxidarii colesterolului si bolilor inflamatorii. Formarea de placii arteriale incepe de la stresul oxidativ si inflamatiile excesive din corp. Aportul de acizi grasi Omega-3 si Vitamine din complexul B scad de asemenea riscul de probleme cardiovasculare. Mazarea verde este o sursa buna de Vitamina B2, B3, B6 și B9, cu efecte cardioprotectoare.

Mai gasim in acest aliment fier (250 g asigura aproape 40% din necesarul zilnic), fosfor (250 g asigura 30% din doza zilnica) si zinc (200 g asigura aproximativ 12% din necesarul zilnic). Aceste trei oligoelemente sunt considerate vitale pentru sistemul imunitar, dar si pentru cel nervos, pentru regenerarea celulelor si functia de reproducere (atat la femei, cat si la barbati). De asemenea, boabele de mazare figureaza printre cele mai bune surse naturale de seleniu, un element utilizat in tratamentele pentru prevenirea si combaterea cancerului, dar si a infertilitatii la barbati. Seleniul are o larga implicare in sustinerea functiei pancreasului, in intarirea imunitatii si incetinerea procesului de imbatranire.

Savuros si sanatos - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste