✨ Reducere de -8% la toate produsele din Ingrijire personala
0zile :00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Grăsimile și inima

Grăsimile și inima
     

Grasimile din regimul alimentar pot fi impartite in trei mari categorii: saturate, mononesaturate si polinesaturate. Alimentele bogate in grasimi saturate sunt puternic asociate bolilor de inima. Grasimile saturate se gasesc in principal in produsele de origine animala, cum ar fi carnea, ouale, laptele integral, branza, smantana si untul. Ciocolata, prajiturile si biscuitii sunt si ele bogate in grasimi saturate.

Regimul alimentar mediteranean

Grasimile mononesaturate si polinesaturate nu au legaturi chiar atat de puternice cu bolile de inima, ca si grasimile saturate, si multi oameni de stiinta cred ca acestea chiar pot ajuta la protectia impotriva bolilor. Grasimile mononesaturate includ uleiul de masline, uleiul de migdale si uleiul de avocado. Un consum ridicat de ulei de masline este considerat a fi motivul putinelor boli de inima din tarile mediteraneene. Grasimile polinesaturate pot fi gasite in peste si sunt componentele principale ale anumitor uleiuri vegetale, cum ar fi uleiurile de floarea-soarelui, de susan si de seminte de struguri.

Reducerea sarii din regimul alimentar

Sarea se gaseste in regimul alimentar sub doua forme: sarea pe care o adaugam la mancare cand gatim si in timpul mesei si sarea deja prezenta in alimente. Pentru a face scaderi mai importante, luati in considerare urmatoarele sugestii:

  • pentru a reduce consumul de sare cu 30%, nu adaugati sare cand gatiti sau in timpul mesei.
  • pentru a reduce consumul de sare cu 60%, nu adaugati sare cand gatiti sau in timpul mesei si consumati alimente gata preparate, fara sare.

Este sarea de mare mai buna?

Sarea se poate gasi pe piata intr-o varietate de forme, care includ sarea de masa, sarea dura si sarea de mare. Continutul de sodiu al fiecarui fel de sare este virtualmente identic. Deoarece sodiul este elementul daunator din sare, dintr-un punct de vedere sanatos, orice beneficiu pe care il poate avea o forma de sare asupra altei forme este minim.

Alimente cu surplus de sare

Toate aceste alimente au deja adăugate cantități semnificative de sare, deci este mai bine să fie evitate. Ori de câte ori este posibil, citiți ingredientele dintr-un produs, pentru a afla conținutul de sare al acestora. 

  • Bacon, șuncă, carne de vită sărată, cârnați, burgeri, plăcinte și conserve de carne.
  • Pește, moluște, peste afumat și conserve de pește.
  • Mâncărurile instant.
  • Unele dintre cerealele pentru micul dejun, inclusiv descrise ca “sănătoase”.
  • Supe și sosuri în conserve și la pachet.
  • Extracte de drojdie de bere.
  • Unt (cu excepția celui nesărat), margarină și brânză.
  • Chipsuri, alune sărate și alte snacksuri asemănătoare.

Savuros si sanatos - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te la newsletterul nostru daca nu vrei sa pierzi promotiile noastre zilnice, cupoanele de reduceri periodice si noutatile aparute in magazinul nostru.