DAILY DEALS
Ai 8% reducere pentru toate produsele din categoria Sanatate sexuala.
00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

De ce sa mancam orez

De ce sa mancam orez
     

Orezul este un ingredient foarte popular si se asorteaza cu aproape orice mancara preparata. Pe langa diversitatea felurilor preparate are si niste beneficii extraordinare.

Orezul este o planta din familia gramineelor, cu tulpina dreapta, cu frunze liniare alungite si cu spice mici, cultivata in terenuri umede. Provine din Asia rasariteana. Are avantajul de  a se digera usor, iar cel mai bun soi de orez este cel brun. 100 de grame de orez brun ne furnizeaza 99 mg de potasiu, 43 mg de magneziu, 120 mg de fosfor si proteine. Orezul are proprietati benefice pentru problemele specifice fiecarei varste, sustin  medicii.  Consumul regulat de orez ii ajuta pe adolescenti sa asimileze mai usor vitamina B6, care are un rol important in metabolismul aminoacizilor. De asemenea, conform studiilor realizate de USA Rice Federation, persoanele care consumau orez regulat, consumau, de asemenea, mai multe legume, fibre, fier si potasiu, decat persoanele care nu aveau orezul in dieta obisnuita si care aveau tendinta de a consuma mai multa carne si mai multe grasimi saturate.

Orezul Integral are calitati net superioare celui decorticate : contine complexul vitaminic B (mai ales B6), vitamina E, magneziu, cupru, niacin, fosfor, potasiu, selenium, zinc, are multa fibra si mai multi acizi grasi esentiali nesaturati. Substantele care fac orezul hranitor sunt depozitate in straturile superioare, care sunt inlaturate in timpul prelucrarii si rafinarii. Orezul alb, decorticat, nu contine vitamina B1, astfel incat nu se recomanda consumul lui pe termen lung, numai combinate cu legume, ciuperci sau carne. In cazul cerealelor rafinate, membrane exterioara si germenul sunt inlaturate in procesul de productie, ramanand doar membrane interioara. Astfel se pierde o mare cantitate din partea nutritive a bobului.

Continutul scazut de sodiu si continutul ridicat de potasiu au facut din orez un element important pentru controlul tensiunii arteriale. Se recomanda fiert, fara sare, amestecat cu mere pasate. 

Nutritionistii recomanda consumul primei portii de orez la micul dejun, pentru un tonus cerebral bun pe intreaga zi. Orezul previne bolile de inima si de rinichi. Orezul fiert simplu este un leac popular universal pentru diaree, la fel ca si apa in care a fiert. Rezolva si problemele create de enterocolite. De asemenea, orezul are un rol esential in detoxifierea ficatului. Preparat cu legume, este un aliment benefic pentru persoanele anemice, lipsite de energie. Este un leac eficient in tratarea disfunctiilor sexuale, favorizind fluxul sanguin catre zona genitala.

Serviti va rog!

Savuros si sanatos - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

Aboneaza-te la newsletter