Zilele Rapunzel
toate produsele cu -12% reducere
0zile :00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Ce reprezintă dieta ketogenică?

Ce reprezintă dieta ketogenică?
     

 

Dieta ketogenică sau dieta keto, pe scurt este o dietă cu conținut scăzut de carbohidrați, bogată în grăsimi, care oferă multe beneficii pentru sănătate. De fapt, multe studii arată că acest tip de dietă te poate ajuta să slăbești și să-ți îmbunătățești sănătatea.

Beneficiile pe care le oferă dieta keto pentru sănătate

O dietă ketogenică poate oferi multe beneficii pentru sănătate, în special în cazul bolilor metabolice, neurologice sau legate de insulină. Acestea pot fi:

1. Beneficii în cazul diabetului zaharat – Dieta ketogenică poate crește sensibilitatea la insulina și poate provoca pierderea grăsimilor, ducând la beneficii semnificative în ceea ce privește sănătatea pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2 sau prediabet.

2. Boala de inimă – Dieta ketogenică poate ajuta la îmbunătățirea factorilor de risc precum grăsimea corporală, nivelul colesterolului HDL(cel bun), tensiunea arterială si zahărul din sânge.

3. Boala Alzheimer – Dieta keto poate ajuta la reducerea simptomelor bolii Alzheimer și la încetinirea progresiei acesteia.

4. Epilepsie – Cercetările au arătat că dieta ketogenică poate provoca reduceri semnificative ale convulsiilor la copii epileptici.

5. Sindromul ovarului polichistic – Dieta ketogenică poate ajuta la reducerea nivelului de insulină, care poate juca un rol cheie în sindromul ovarului polichistic.

Alimente pe care trebuie să le eviți

Orice alimente bogate în carbohidrați ar trebui să fie eliminate. Iată o listă de alimente care trebuie reduse sau eliminate atunci când urmezi o dietă ketogenică:

  • Alimente zaharate: sifon, suc de fructe, smoothie-uri, tort, înghețată, bomboane etc
  • Cereale sau amidon: produse pe bază de grâu, orez
  • Fructe: toate fructele, cu excepția porțiilor mici de fructe de pădure sau căpșunii
  • Fasole sau leguminoase: mazăre, fasole, linte, năut
  • Legume rădăcinoase: cartofi, morcovi, păstârnac
  • Unele condimente sau sosuri: sos de grătar, muștar, ketchup
  • Alcool: bere, vin, lichior, băuturi mixte

Alimente permise

Ar trebui să-ți bazezi majoritatea meselor în jurul acestor alimente:

Exemple de gustări keto sănătoase:

  • Mână de nuci sau semințe sănătoase
  • Măsline
  • Ciocolată neagră
  • Guacamole
  • Căpșuni
  • Brânză de vaci
  • Ou fiert

Sfaturi și trucuri keto

Întrucât începerea dietei ketogenice poate fi o provocare, există mai multe sfaturi și trucuri pe care le poți folosi pentru a ușura acest proces:

1. Începe prin a te familiariza cu etichetele alimentelor și a verifica gramele de grăsimi, carbohidrați și fibre pentru a determina modul în care alimentele preferate se pot încadra în dieta ta.

2. Planificarea meselor în avans poate fi, de asemenea, benefică și te poate ajuta să economisești timp suplimentar pe parcursul săptămânii.

3. Când mergi în vizită la prietenii sau familia ta, poți să îți duci propriile alimente iar acest lucru te poate ajuta în ceea ce privește pofta, astfel îți vei respecta planul de masă.

Suplimente pentru o dietă ketogenică:

Webshop-ul nostru VitaMix prezintă numeroase suplimente alimentare care te ajută să ai un stil de viață sănătos. Achiziționează produsele de care ai nevoie la un preț accesibil!

 

Savuros si sanatos - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Aboneaza-te la newsletter