Luna Secom
-20% din pretul original la toate produsele
00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Beneficiile fructelor de sezon

Beneficiile fructelor de sezon
     

Vara vine cu multe bucurii, iar una dintre ele este multitudinea fructelor de sezon, care nu sunt doar delicioase, dar au şi multe beneficii pentru sănătate, consumul a 2-3 porţii de fructe zilnic fiind unul dintre cele mai bune moduri de a îmbunătăţi dieta şi starea generală de sănătate.

Efectele pozitive ale consumului zilnic de fructe sunt demonstrate de numeroase studii ştiinţifice relevante. Printre acestea putem enumera: reducerea riscului de boli de inimă, infarct şi atac cerebral, protecţia împotriva anumitor tipuri de cancer, prevenirea obezităţii şi a diabetului, normalizarea tensiunii arteriale şi scăderea riscului de boli renale şi afecţiuni osoase etc.

Cele mai bogate fructe in vitamine sunt: 

• vitamina A, esenţială pentru menţinerea sistemului respirator, îmbunătăţirea vederii, menţinerea sănătăţii pielii şi a mucoaselor: pepene galben, caise uscate, papaya, mango, piersici.

• vitamina B6, importantă pentru menţinerea echilibrului psihic, ajută la înlăturarea oboselii, durerilor de cap şi stresului şi reglează colesterolul şi tensiunea arterială: fistic, alune de pădure, banane, avocado, nuci.

• vitamina C, cu o contribuţie importantă în prevenirea şi tratarea infecţiilor: măceşele, guavele, kiwi, papaya, portocalele.

• vitamina E ajută la funcţionarea normală a glandelor sexuale şi endocrine, oferă protecţie vaselor sanguine şi are efect anticancerigen: migdale, arahide în coajă, caise uscate, alune de pădure, fistic.

Fructele sunt, de asemenea, resurse importante de minerale şi antioxidanţi, care ajută la hrănirea şi protecţia celulelor şi, implicit, a întregului orgasnim.

Fructele au un rol important in alimentatie. Desi piramida lui Maslow le plaseaza spre varful nevoilor nutritionale, prioritatile si stilul nostru de viata s-au schimbat. In secolul trecut, activitatea fizica intensa facea parte din stilul de viata comun, munca insemanand mult efort fizic, organismul avand nevoie de o mai mare cantitate de proteine, carbohidrati si grasimi. In zilele noastre, cand de cele mai multe ori efortul se face de pe scaun, de la birou, trebuie sa ne hranim eficient, cu alimente energizante, dar care au un continut caloric redus, cum sunt fructele. Deci, piramida lui Maslow se schimba, iar fructele isi ocupa locul binemeritat…

Savuros si sanatos - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

Aboneaza-te la newsletter