Luna Pro Natura
-20% din pretul original la toate produsele
00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

8 motive ca sa introduceti bananele in dieta

8 motive ca sa introduceti bananele in dieta
     
Banana, fructul exotic de altadata, si-a gasit drumul in vietile noastre de zi cu zi. Fie feliate deasupra cerealelor sau amestecate intr-un coctail, aici sunt opt motive pentru a include aproximativ patru banane pe saptamana in dieta ta.
Dieta
O banana are 11% din necesarul zilnic de fibre alimentare si doar aproximativ 108 calorii. Fibrele din banane, nu numai ca ajuta la reglarea digestiei, dar, de asemenea, ajuta la mentinerea glicemiei si impiedica mancatul in exces.
 
Scaderea tensiunii arteriale
Studiile arata ca cantitatile mari de potasiu din banana (peste 13% din DZR) pot scadea tensiunea arteriala, care la randul sau diminueaza posibilitatea de atac de cord, ateroscleroza si accident vascular cerebral.
 
 
 
Sanatatea oaselor
Impreuna cu scaderea tensiunii arteriale, potasiul previne slabirea oaselor corpului. Un aport ridicat de sodiu, care este tipic pentru multe diete americane, poate provoca pierderea unei cantitati excesive de calciu prin urina, care amenința nu numai puterea si starea generala de sanatate a oaselor, dar, de asemenea, afecteaza negativ capacitatea de coagulare a sangelui, contractia musculara corecta, si functia normala a sistemului nervos. Potasiul din banane neutralizeaza cantitati mari de sodiu din dieta, permitand astfel pastrarea unor cantitati sanatoase de calciu in organism.
 
 
 
Absorbtia ridicata de substante nutritive
Potasiul din banane nu este singurul mijloc de a asigura niveluri sanatoase de calciu in organism. Bananele contin, de asemenea, niveluri ridicate de fructo-oligo-zaharide (FOZ), care - impreuna cu insulina - favorizeaza absorbtia de calciu. FOZ alimenteaza bacterii sanatoase in colon care produc vitamine si enzime digestive care stimuleaza capacitatea organismului de a absorbi nutrienti.
 
Tract digestive sanatos
Bananele pot diminua efectele incomode ale diareei si constipatiei. Continutul mare de potasiu poate reface electroliti care sunt usor epuizati in cazuri de diaree - potasiul fiind un electrolit important in sine. Mai mult, bananele pot scuti organismul de constipatie si ajuta la restabilirea digestie regulate cu ajutorul pectinei, un polizaharid solubil, care ajuta la normalizarea tractului digestiv.
 
Protejeaza stomacul
Bananele protejaza constitutia sanatoasa a stomacului in doua moduri. In primul rand, ele declanseaza producerea de mucus in stomac, care ofera o bariera de protectie impotriva acizilor din stomac. In al doilea rand, bananele poseda inhibitori de proteaza, o substanța care descompune bacteriile provocatoare de ulcer din stomac.
 
Prevenirea cancerului
Un studiu realizat de Internal Journal of Cancer ilustreaza faptul ca probabilitatea de a dezvolta cancer de rinichi este mult diminuata de consumul frecvent de fructe si legume, mai ales banane. De exemplu, probabilitatea de a dezvolta cancer de rinichi la subiectii de sex feminin a scazut cu 50%, atunci cand mananca banane de patru pana la sase ori pe saptamana.
 
Vitamina B6
O banana are un impresionant 34% din necesarul zilnic de vitamina B6, care serveste multe roluri importante in materie de sanatate a organismului. De exemplu, B6 din banane, actioneaza ca un agent anti-inflamator, care va ajuta la alungarea bolilor cardiovasculare, diabetului zaharat de tip II, precum si obezitatii. Vitamina B6, de asemenea, contribuie la menținerea glandelor limfatice care asigura producția de celule albe sanatoase in sange, care protejeaza organismul de infectii. In cele din urma, vitamina B6 din banane joaca un rol esential in formarea de celule si buna functionare a sistemului nervos, lucru care face ca o banana pe zi sa fie o alegere sanatoasa si delicioasa.

Savuros si sanatos - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

Cum sa ramani hidratat in timpul antrenamentului

Aboneaza-te la newsletter