Promotia zilei
Ai 8% reducere la orice comanda pana la miezul noptii!
00 ore 00 min 00 sec

7 mirodenii sanatoase

7 mirodenii sanatoase
     

Ghimbirul

Ingredientul activ ce face ghimbirul atat de sanatos este gingerolul, un component despre care se stie ca relaxeaza vasele de sange, stimuleaza circulatia sanguina si ne scapa de dureri. Gingerolul este folosit si in ajutorul digestiei si inhiba senzatia de voma. Astfel, ghimbirul este un condiment excelent pentru raul de dimineata sau pentru a trata efectele secundare ale chimioterapiei.

Ghimbirul este si anti-inflamator, ceea ce inseamna ca poate fi folosit impotriva bolilor de inima, a cancerului, a Alzheimer-ului si a artritei. Mai mult, ghimbirul este bogat in antioxidanti care sunt foarte benefici organismului uman.

Oregano

Doua dintre cele mai importante componente din oregano sunt timolul si carvacolul ce au puternice proprietati antibacteriene. Mai mult, un studiu a aratat ca in Mexic, oregano a fost mai eficient impotriva amibei decat medicamentele prescrise de doctori precum tinidazolul.

Oregano este si un antioxidant puternic, bogat in fitonutriente. Un gram de oregano contine de 42 de ori mai multi antioxidanti decat marul, de 30 de ori mai multi antioxidanti decat cartoful, de 12 ori mai multi antioxidanti decat portocala si de 4 ori mai multi antioxidanti decat afinele.

Scortisoara

Scortisoara este un condiment anti-microbian. Un studiu din august 2003 al Revistei Internationale de Microbiologie a descoperit faptul ca un numar scazut de picaturi de ulei de scortisoara amestecat cu suc de morcov poate conserva mancarea si poate distruge organismele patogene din aceasta, toate in timp ce ii da si o aroma mai placuta.

Scortisoara previne si formarea cheagurilor de sange si blocarea capilarelor. Mai mult, poate imbunatati si functiile creierului.

Persoanele care sufera de diabet ar trebui sa stie ca scortisoara este foarte folositoare in stabilizarea nivelului de zahar din sange. Un studiu din decembrie 2003 al Centrului pentru Diabetici a aratat ca daca un bolnav consuma zilnic intre 1 gram si 6 grame de scortisoara, nivelul zaharului din sange scade simtitor (la suferinzii de diabet de tip II), la fel ca si cel al trigliceridelor si al colesterolului.

Sofranul de India (Curcuma) 

Curcuma, cea care ii da sofranului culoarea galbuie, este ingredientul activ din acest condiment. Curcuma este o substanta anti-inflamatoare si poate lupta impotriva unor boli precum fibroza cistica, Alzheimer, colita, ulcerul, artrita sau boala lui Crohn. De asemenea, curcuma ofera protectie cardiovasculara si imbunatateste functiile ficatului.

Salvia

Salvia este anti-inflamatoare si antioxidanta. Salvia contine flavonoide, acizi fenolici si enzime hidrolitice. Astfel, salvia poate combate artrita reumatoida, bolile inflamatorii, astmul bronsic si ateroscleroza. Se pare ca salvia ajuta si la o mai buna functionare a activitatii cerebrale. Un studiu al Societatii Farmaceutice Biochimice a revelat ca persoanele care au consumat ulei din extract de salvie aveau o memorie mai buna fata de cei care au urmat un tratamen cu placebo.

Ardeii iuti

S-a descoperit ca ardeii iuti ce contin capsaicina ajuta la urmatoarele:

- curata substantele mucoase din plamani si nas;
- imbunatatesc imunitatea organismului;
- previn ulcerele stomacale;
- ajuta la pierderea in greutate;
- reduc colesterolul si nivelul trigliceridelor;
- previn cancerul de stomac;
- calmeaza durerile.

Patrunjelul

Poate ca cel mai interesant lucru pe care il poate face patrunjelul este sa lupte impotriva cancerului. Studiile pe animale au aratat ca patrunjelul inhiba formarea de tumori, in special pulmonare. Mai mult, patrunjelul neutralizeaza efectele fumului (de tigara sau gratar).

Patrunjelul este si o sursa bogata de antioxidanti si nutrienti ce protejeaza inima precum vitamina C, betacarotenul si acidul folic.

comments powered by Disqus

Savuros si sanatos - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

5 alimente sanatoase si beneficiile lor (migdale, mere, argula sparanhel si banane)
5 alimente sanatoase si beneficiile lor (migdale, mere, argula sparanhel si banane)

Desi domeniul medicinei continua sa avanseze si sa se dezvolte in multe feluri, nutritionistii si expertii in sanatate continua sa laude beneficiile a

Este grapefruitul bun pentru tine?
Este grapefruitul bun pentru tine?

Harvard Medical School afirma ca grapefruitul are un indice glicemic de 25%. Aceasta sugereaza ca nu afecteaza in mod semnificativ nivelul zaharului d

Beneficiile castravetilor
Beneficiile castravetilor

Castravetii nu doar ca face o gustare sa fie gustoasa si racoritoare, dar ofera si o serie de beneficii pentru sanatate. Alimentele vegetale, cum ar

Comanda
L-V intre 9-17
0365-430.166
Transport GRATUIT
la comenzi peste 150 Lei