☀ HOT DEALS ☀
Ai 12% reducere pentru toate produsele din categoria Uleiuri cosmetice.
0zile :00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Zece metode de a renunta la fumat

Zece metode de a renunta la fumat
     

Majoritatea oamenilor sunt constienti ca fumul de tigara este o cauza majora care poate duce imbolnaviri premature si chiar la deces. Fumatul cauzeaza cancer, boli de inima, accidente vascular-cerebrale si boli pulmonare. 

In ciuda riscurilor, unul din cinci adulti fumeaza in mod regulat. Principalul motiv este dependenta de nicotina si precum si formarea unor tabieturi sociale.

Cercetarile arata ca, printr-o abordare corecta, este posibila ruperea rutinei nesanatoase si renuntarea la nicotina pentru totdeauna.

Iata zece dintre cele mai eficiente metode folosite pentru a renunta la fumat :

1. Terapia de substitutie cu nicotina (NRT)

Multi oameni considera ca este mai usor sa inlocuiasca nicotina din tigari, cu diferite terapii cum ar fi guma sau plasturii cu nicotina.

Nicotina din tigari creaza dependenta, de aceea oamenii simt simptome de abstinenta neplacute atunci cand incearca sa renunte. Terapia de substitutie cu nicotina (NRT) ofera un nivel scazut de nicotina fara celelalte substante toxice din fumul de tutun.

Acest lucru va ajuta sa usurati unele dintre simptomele de renuntare la fumat, cum ar fi pofta intensa, greata, furnicaturi la nivelul mainilor si picioarelor, insomnie, modificari ale dispozitiei si dificultati de concentrare. 

NRT este disponibil sub forma de: guma, patch-uri, spray-uri, inhalatoare, pastile

Patch-urile pot fi cumparate de la farmacie fara prescriptie medicala. Actioneaza prin eliberarea lenta a nicotinei, care este absorbita in organism prin piele. Intr-o perioada de 8-12 saptamani, cantitatea de nicotina la care este expusa corpul este redusa gradual prin trecerea la plasturi cu doza mai mica pana cand nu mai este necesara. Unii oameni isi poarta patch-urile tot timpul si ofera o doza constanta de nicotina in decurs de 24 de ore, in timp ce altii isi indeparteaza patch-urile pe timp de noapte. Discutati care este cea mai potrivita optiune pentru dvs. cu medicul dumneavoastra.

Inhalatorii, guma, pastilele si pulverizatoarele functioneaza rapid, dar efectele lor dureaza doar o perioada scurta de timp. Ca atare, este adesea recomandat ca un plasture sa fie utilizat pentru a furniza o doza zilnica de nicotina si produsele cu actiune rapida folosite pentru a usura pofta intensa.

Studiile arata ca utilizarea unei combinatii de NRT poate creste semnificativ sansele de succes comparativ cu utilizarea unui singur produs.

2. Vareniclina

Varenicline (Champix) functioneaza prin declansarea eliberarii dopaminei. Dopamina este un mesager chimic care va ajuta sa controlati centrele de recompensa si placere ale creierului. Fumatul ridica in mod artificial nivelurile acestei substante chimice senzoriale in organism. Cand fumatorii renunta la tigara, au adesea stari de depresie si anxietate pana cand nivelul de producere a dopaminei naturale sunt restaurate.

Vareniclina ajuta sa contracareze aceste niveluri scazute de dopamina si sa atenueze unele dintre simptomele cauzate de lipsa nicotinei. In acelasi timp, blocheaza efectele satisfacatoare ale nicotinei in cazul in care persoana recidiveaza si fumeaza. Ca atare, este de asemenea util sa se reduca efectele de intarire ale nicotinei.

3. Bupropion

Bupropionul (Zyban) este un antidepresiv, dar s-a constatat ca ii ajuta pe oameni sa renunte la fumat. Ca si vareniclina, aceasta reduce deficitul de dopamina si astfel poate reduce iritabilitatea si dificultatea de concentrare legata de renuntarea la fumat.

Bupropionul poate fi deosebit de util pentru cei ce se tem de crestere in greutate dupa renuntarea la fumat. S-a dovedit ca scade atat pofta de mancare cat si tendinta de a manca prea mult.

4. E-tigara

O tigara electronica este un dispozitiv electronic care permite inhalarea nicotinei in vapori fara alte produse secundare nocive ale tutunului, cum ar fi gudronul si monoxidul de carbon.

Noi cercetari arata ca tigarile electronice pot ajuta la renuntarea la fumat, deoarece persoanele pot reduce treptat continutul de nicotina al lichidului intr-un mod similar cu NRT. Cu toate acestea, exista o controversa in literatura de specialitate despre aceasta abordare a renuntarii la fumat.

5. Alice Carr's Easyway

Multi oameni au renuntat cu succes la fumat folosind cartea ”Easyway” a lui Allen Carr. Este cea mai bine vanduta carte despre cum sa renunti la fumat. Ajuta fumatori sa inteleaga conceptiile gresite despre fumat si ii ajuta sa raspunda temerilor legate de renuntarea la fumat.

6. Lobelia

Exista dovezi anecdotice care sugereaza ca lobelia (denumita si tutun indian) poate ajuta oamenii sa renunte la fumat. Lobelina, ingredientul activ din planta lobelia, se crede ca functioneaza prin legarea la aceleasi situsuri receptorilor din creier ca si nicotina, provocand o eliberare a dopaminei, ajutand astfel la schimbarile de dispozitie si poftele care apar la intreruperea fumatului.

Lobelia poate fi, de asemenea, eficienta pentru a ajuta la eliminarea excesului de mucus din tractul respirator, incluzand gatul, plamanii si tuburile bronsice pe care fumatorii le experimenteaza adesea cand renunta la tigari.

7. Vitamina B si C

Diferite studii au aratat ca fumatorii au concentratii mai scazute de vitamine B si vitamina C comparativ cu nefumatorii. Fumatorii considera de multe ori stresul ca unul dintre factorii declansatori care sporesc pofta de tigara. Vitaminele B sunt cunoscute ca vitamine "anti-stres" si pot ajuta la echilibrul starii de spirit.

Vitamina C este un antioxidant puternic care poate ajuta la protejarea plamanilor de stresul oxidativ cauzat de fumul de tigara. Deci, suplimentarea cu aceste vitamine poate inlesni renuntarea la fumat.

8. Utilizati o aplicatie pe telefon pentru a monitoriza fumatul

Anumite aplicatii va pot ajuta sa urmariti si sa reduceti consumul de tigari.

Fumatul deseori este declansat ca raspuns la anumite indicatii. Cercetarile au aratat ca repetarea unei actiuni simple corelata cu alta duce la un gest repetitiv, de exemplu fumatul corelat cu cafeaua de dimineata.

Aceste aplicatii pot ajuta la urmarirea consumului de tigari si a indiciilor cu privire la nicotina; aceste informatii pot fi apoi folosite pentru a inlocui anumite gesturi repetitive nesanatoase cu altele sanatoase.

9. Faceti o lista motivationala

Pentru fumatorii care intentioneaza sa renunte, o lista ce-i ajuta sa ramana motivati poate fi de ajutor. Astfel de motive pot include:

Imbunatatirea sanatatii generale.

Economisirea banilor.

Exemplu bun pentru copii.

Eliminarea mirosurilor de tigara din casa, birou si haine.

Eliberarea de dependenta.

10. Practica Tai Chi

Un studiu realizat in Journal of Addiction and Therapy sugereaza ca practicarea Tai Chi de trei ori pe saptamana este un mijloc eficient de a ajuta oamenii sa "opreasca fumatul sau sa-si reduca obiceiurile". Un avantaj suplimentar al Tai Chi este acela ca imbunatateste tensiunea arteriala si reduce stresul. Practicile mintale-corp, cum ar fi yoga, meditatia si Tai Chi, ofera o alternativa alternativa la tratament, pentru cei ce incearca sa renunte .

O combinatie de terapii are mai multe sanse de succes decat orice abordare unica. Daca apare o tendinta de reapucare, incercati sa identificati motivul declansarii ei si incercati din nou; majoritatea fumatorilor incearca sa renunte de cateva ori inainte de a renunta definitiv la tigara.

Sanatate - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

Aboneaza-te la newsletter