DAILY DEALS
Ai 8% reducere pentru toate produsele din categoria Sanatate sexuala.
00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Vitamina C iarna!

Vitamina C iarna!
     

Organismul in continu are nevoie de diferite vitamine, mai ales toamna si iarna este important ca organismul sa contina suficiente vitamine pentru a putea preveni diferite imbolnaviri. Dintre toate cea mai importanta este vitamina C.

Daca o perioada mai lunga organismul nu face rost de suficiente vitamine apare deficienta de vitamine. De aceea este important ca mai ales toamna si iarna sa consumam cat mai multe vitamine.Simptomele tipice deficientei de vitamine este oboseala, deprimarea, indispozitia -ceea ce iarna este sustinuta si mai tare de lipsa de lumina – asa apare si iritabiliatea, unghiile rupte, scaderea performantelor fizice si mentale, din cauza scaderii rezistentei,imbolnaviri mai frecvente. Primavara si vara ducem in organism suficiente vitamine, dar iarna este nevoie mai ales de vitamine solubile in apa. Dintre toate acestea vitamina C este cea mai importanta, deoarece este motorul rezistentei la boli al oamenilor. Vitamina C intareste sistemul imunitar, protejand astfel organismul de raceala si de diferite boli infectioase. Si pielea are nevoie de ea, netezeste pielea si indeparteaza ridurile.

 In ce cantitate avem nevoie de vitamina C ?

Vitamina C sustine cea mai mare necesitate de vitamine din organism, deoarece necesarul zilnic este asa de mare incat nici o alta vitamina nu-l poate ajunge. Un adult sanatos necesita zilnic 60-80 mg.

Efectele mediului, stresul, febra, situatiile post-operatorii, fumatul, munca fizica sau contreceptivele ridica  necesarul zilnic. Pierderile absorbtiei vitaminei C nu sunt mari, din catitatea consumata aproximativ 75% se utilizeaza. In urma caldurii vitamina C se descompune, deci alimentele bogate in vitamine trebuie consumate crude fara a le fierbe sau frige.

In ce alimente il putem gasi?

Cele mai bune surse de vitamina C sunt legumele - ardeiul, ardeiul iute, rosia, frunza de patrunjel, broccoli, conopida, varza, spanac, rebarbura, porumb, mazare, fasole verde, salata si citricele. O portocala medie (18 dkg) contine necesarul zilnic de vitamina C a unui adult ( 70 mg). Iarna varza murata, fructele si legumele congelate pot fi surse bune ( in comparatie cu uscarea, prin congelare isi pastreaza continutul de vitamine). O specificare speciala merita macesul, care fata de alte fructe si legume are continut multiplu de vitamina C. Se poate face din ea ceai, sirop sau gem. 2-3 cani de ceai de maceste intr-o zi acopera necesitatea de vitamina C a organsimului. Putem creste continutul de vitamine a mancarurilor daca inainte de servire le presaram cu condimente prospete ( frunze de patrunjel, iarba de lamaie, menta, asmatui).

Efectele deficientei si a surplusului

In deficienta de vitamina C sistemul imunitar slabeste, creste pericolul la infectii. Surplusul nu este posibil, deoarece este solubila in apa. Cu toate astea multi iau asa numite “doze mari” de vitamina C,  spunad ca de la acesta nu se poate intampla nimic rau. In urma unor observatii se declara ca  consumul de 1000 mg de vitamina C pe zi poate fi daunator  organismului. Cea ma frecventa simptoma este piatra la rinichi, dar de asemenea se poate depune si in tesaturi in forma de mici cristale.

Sanatate - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

Menopauza

Aboneaza-te la newsletter