DAILY DEALS
Ai 8% reducere pentru toate produsele din categoria Sanatate sexuala.
00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Uleiuri de peste si uleiuri omega-3: un stimulent pentru sanatatea noastra?

Uleiuri de peste si uleiuri omega-3: un stimulent pentru sanatatea noastra?
     

Omega-3 si vitaminele A si D sunt prezente in pestele gras sau uleios, cum ar fi pastrav, macrou, ton, hering, sardine si somon. Uleiul de peste si suplimentele omega-3 sunt populare deoarece se crede ca au beneficii pentru sanatate.

Pestele alb contine, de asemenea, uleiuri, dar in concentratii mai scazute, in special in ficat. Codul este un peste alb, iar uleiul sau este concentrat in ficat. Uleiul din ficat de cod contine mai putin acid gras omega-3, dar mai multe vitamine A si D.

Uleiul de peste contine acizii grasi omega-3 si vitaminele A si D.

Acizii grasi omega-3 gasiti in uleiurile de peste pot proteja inima si pot oferi alte beneficii pentru sanatate, dar rezultatele cercetarilor au fost amestecate.

Consumul de peste este o modalitate mai buna de a obtine ulei de peste sau omega 3 decat sa luati suplimente.

Unele studii au concluzionat ca uleiul de peste si acidul gras omega-3 sunt benefice pentru:

Scleroza multipla. Uleiul de peste se spune ca ajuta persoanele cu scleroza multipla (SM) datorita efectelor protectoare asupra creierului si sistemului nervos.

Cancer de prostata. Un studiu a constatat ca uleiurile de peste, alaturi de o dieta cu continut scazut de grasimi, pot reduce riscul de aparitie a cancerului de prostata.

Depresie postpartum. Consumul de uleiuri de peste in timpul sarcinii poate reduce riscul de depresie post-partum. Cercetatorii recomanda consumul de peste cu un nivel ridicat de omega 3 de doua sau trei ori pe saptamana, consum ce poate fi extrem de benefic. Se recomanda surse alimentare, mai degraba decat suplimente, deoarece acestea ofera si proteine si minerale.

Mentinerea sanatatii mintale. Un studiu pilot de 8 saptamani efectuat in 2007 a sugerat ca uleiurile de peste pot ajuta tinerii cu probleme de comportament, in special cei cu tulburare de hiperactivitate cu deficit de atentie (ADHD). Studiul a demonstrat ca copiii care au consumat intre 8 si 16 grame (g) EPA si DHA pe zi, au prezentat imbunatatiri semnificative in comportamentul lor, dupa cum au evaluat parintii si psihiatrul care lucrau cu ei.

Beneficiile memoriei. Consumul de acid gras omega-3 poate ajuta la imbunatatirea memoriei de lucru la adultii tineri sanatosi, potrivit unui studiu publicat in revista PLoS One. Cu toate acestea, un alt studiu a aratat ca nivelurile ridicate de omega-3 nu impiedica declinul cognitiv la femeile mai in varsta.

Inima si beneficiile cardiovasculare. Omega-3 acizi grasi ce se afla in uleiurile de peste pot proteja inima in momentele de stres mental. Rezultatele publicate in Jurnalul American de Fiziologie au sugerat ca persoanele care au luat suplimente de ulei de peste mai mult de o luna au avut functii cardiovasculare mai bune in timpul testelor de stres mental.

In anul 2012, cercetatorii au remarcat ca uleiul de peste, prin proprietatile sale antiinflamatorii, pare sa contribuie la stabilizarea leziunilor aterosclerotice.

Intre timp, o revizuire a 20 de studii care implica aproape 70.000 de persoane a constatat ca nu exista dovezi convingatoare care sa lege suplimentele de ulei de peste la un risc mai scazut de atac de cord, accident vascular cerebral sau deces prematur.

Persoanele cu stenturi in inima care au luat doua medicamente pentru subtierea sangelui precum si acizii grasi omega-3 au fost gasiti intr-un studiu pentru a avea un risc mai mic de infarct miocardic comparativ cu cei care nu iau uleiuri de peste.

AHA recomanda consumul de peste, in special de peste uleios, cel putin de doua ori pe saptamana, pentru a reduce riscul bolilor cardiovasculare.

Boala Alzheimer. Un studiu publicat in Neurologie in 2007 a aratat ca o dieta bogata in peste, uleiuri omega-3, fructe si legume reduce riscul de dementa si Alzheimer.

Pierderea de viziune. Consumul adecvat de DHA al alimentelor protejeaza oamenii de pierderea vederii legate de varsta, au raportat cercetatorii canadieni in revista Investigative Oftalmology & Visual Science.

Epilepsie. Un studiu publicat in Jurnalul de Neurologie, Neurochirurgie si Psihiatrie din 2014 sustine ca persoanele cu epilepsie ar putea avea mai putine convulsii daca ar consuma zilnic cantitati mici de ulei de peste omega-3.

Schizofrenia si tulburarile psihotice. Acizii grasi omega-3 gasiti in uleiul de peste pot contribui la reducerea riscului de psihoza. Rezultatele publicate in Nature Communications detaliaza modul in care o interventie de 12 saptamani cu suplimente de omega-3 a redus substantial riscul pe termen lung de a dezvolta tulburari psihotice.

Dezvoltarea fatului. Consumul de omega-3 poate ajuta la cresterea dezvoltarii cognitive si motorii fetale. In 2008, oamenii de stiinta au descoperit ca consumul de omega-3 in ultimele 3 luni de sarcina poate imbunatati dezvoltarea senzoriala, cognitiva si motorica a fetusului.

Sanatate - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Aboneaza-te la newsletter