DAILY DEALS
Ai 8% reducere pentru toate produsele din categoria Sanatate sexuala.
00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Regimul si imunitatea

Regimul si imunitatea
     

Eficienta sistemului imunitar depinde intr-o anumita masura de alimentatia noastra. Anumite alimente contin nutrienti, care sunt cunoscuti ca avand efecte imuno-stimulatoare potente, care pot fi folosite pentru imbunatatirea rezistentei la infectii si pentru a ajuta in lupta impotriva cancerului. La unele persoane, anumite alimente pot avea un raspuns imun inadecvat, o stare numita sensibilitate alimentara.

 

Sensibilitatea alimentara si raspunsul imun

 

Reactiile excesive ale sistemului imunitar la alimente pot fi impartite in doua boli separate: alergia alimentara si intoleranta alimentara. Alergia alimentara – in care suferinzii au o reactie evidenta la un anumit aliment, imediat dupa ce-l consuma – este relativ obisnuita. In unele cazuri, rezultatul este inofensiv, ca si rashul pe care il au unele persoane dupa ce consuma capsune. In cazurile grave, alergia alimentara poate produce un soc anafilactic, dar, de obicei, persoanele care sufera de alergie alimentara descopera usor alimentul problema si apoi il evita pe cat posibil.

 

Simptomele intolerantei alimentare

 

Intoleranta alimentara este diferita de alergia alimentara si apare destul de des. Simptomele intolerantei alimentare pot aparea dupa mai multe ore sau mai multe zile de la consumarea alimentului  problema si pot fi foarte vagi sau generalizate. Din cauza acestei reactii intarziate, intoleranta alimentara este adesea nediagnosticata, iar unele persoane pot suferi inutil timp de mai multi ani. Sindromul premenstrual, ingrasarea, retentia lichidelor, migrenele, oboseala, astmul, eczemele, sindromul colonului iritabil, artrita reumatoida si hiperactivitatea la copii sunt doar cateva dintre afectiunile asociate intolerantei alimentare.

 

Urmatorii nutrienti joaca un rol-cheie in functia de intarire a sistemului imunitar:

 

Vitamina C

 

Au fost identificate numeroase roluri imuno-stimulatoare ale vitaminei C, inclusiv stimularea productiei de anticorpi si grabirea maturizarii a celulelor imune. Vitamina C se gaseste in concenratie mare in banane, citrice, kiwi si legume verzi, dar se poate lua doza zilnica recomandata si sub forma de pastile.

 

 

 

Zincul

 

Este important in producerea si functionarea celulelor imune, iar studiile stiintifice au demonstrat ca nivelul scazut de zinc din corp poate duce la o slabire a sistemului imunitar. Zincul se gaseste mai ales in alimentele marine, in peste si in granele intergrale, cum ar fi painea din faina integrala.

 

 

 

Beta-carotenul

 

Beta-carotenul se transforma in organism in vitamina A. Ajuta la protejarea sistemului imunitar de actiunea periculoasa a moleculelor de radicali liberi si pare sa aiba si proprietati puternice de sporire a imunitatii. Alimentele bogate in beta-caroten includ fructe si legume verzi si galbene.

Sanatate - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

Probleme frecvente in timpul alaptarii la san

Aboneaza-te la newsletter