⭐ OFERTA ZILEI ⭐
Ai 16% reducere pentru toate produsele din categoria Piele, par si unghii.
0zile :00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Impactul apei asupra sănătății

Impactul apei asupra sănătății
     

Necesitatea apei depinde de mulți factori, cum ar fi: starea sănătății noastre, activitatea zilnică, modul de viață.
Apa este elementul de bază al organismului, jumătate din corpul nostru este apă, toate organele din corpul nostru depind de apă, ea eliminând substanțele toxice din organism, transportă substanțele nutritive către celule, asigură umiditate urechilor și nasului. Lipsa apei din organism conduce la deshidratare.

În fiecare zi pierdem apă prin transpirație, respirație, urină și prin funcția intestinelor. Există câteva aspecte cu ajutorul cărora putem afla cantitatea de apă pe care trebuie să o consume un adult într-un climat temperat.
Urina adulților pe zi este de cca.1,5 l, iar prin respirație, transpirație se mia  pierde în jur de un litru de apă. Mâncarea consumată acopera 20% din necesarul apei. Dacă consumăm 2 litri de apă pe zi, atunci putem înlocui lichidele pierdute.

Factori care influențează cantitatea consumului apei

Trebuie să modificăm consumul de apă în funcție de activitățile noastre, climatul în care lucrăm, starea sănătații noastre.

  • Exercițiul fizic- cu cât ne mișcăm mai mult, organismul nostru necesită cu atât mai multă apă, avem nevoie între 0,5-1 litru de apă dacă ne antrenăm un timp scurt iar dacă ne antrenam mai mult de o oră, organismul necesită și mai multă apă iar cantitatea apei depinde și de intensitatea transpirației. În cazul antrenamentului intensiv, sodiul pierdut prin apă trebuie înlocuit cu sare de mare.
  • Mediul- vara transpiram mai ușor, iarna din cauza încălzirii camerei, pielea pierde din umiditate.
  • Boala, starea sănătății- simptomele îmbolnăvirii precum transpirația, vărsaturile, diarea cauzează o cantitate de apă pierdută în plus. Pentru cei care au probleme cu infecții ale tractului urinar este indicat să consume mai multă apă.
  • Perioada de sarcină, alăptare-  pentru femeile gravide cantitatea de apă indicată este de 2,5 de litri, iar pentru mamele care alăptează 3l de apă. Mamele când alăptează pierd multă apă și este foarte important să o înlocuiască.


Deshidratarea și consecințele sale: 

Când bem mai puțină apă decât organismul nostru folosește, duce la deshidratare. În cazul deshidratării medii apare deja oboseala.

Simptomele deshidratării sunt urmatoarele:

  • Senzație de sete foarte puternică
  • Epuizare
  • Durere de cap
  • Buze uscate
  • Lipsa de urină sau foarte puțină
  • Slăbiciune în musculatură
  • Amețeală


Deshidratarea poate să pună viața în pericol mai ales la vârstnici și la tineri, este indicat să bem un pahar înainte de mese și după, iar cand facem sport să consumăm apă întotdeauna înainte și după antrenament.

Sanatate - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te la newsletterul nostru daca nu vrei sa pierzi promotiile noastre zilnice, cupoanele de reduceri periodice si noutatile aparute in magazinul nostru.