Luna Pro Natura
-20% din pretul original la toate produsele
00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Depresia de iarna

Depresia de iarna
     

Iarna poate parea adeseori ca o perioda interminabila de vreme rece si zile scurte. Lipsa de soare combinat cu alti factori de stres pot conduce la depresia de iarna.
De obicei oameni nu recunosc faptul ca depresia este o boala, ci o trateaza ca pe o slabiciune sau un defect de personalitate. Atitudinea “aduna-te si mergi mai departe” de multe ori este un impediment in fata recunoasterii starii depresive si acest lucru este nesanatos si contraproductiv, deoarece netratarea bolii numai o prelungeste.
Simptomele depresiei includ: dificultate de concentrare, tristete sau anxietate persistenta, incapacitate de a simti placere si bucurie,  iritabilitate, modificarea apetitului, oboseala continua si sentiment de desperare.
Pentru a face fata acestor zile negre nu este necesara recurgerea la antidepresivele farmaceutice, deoarece acestea pot avea efecte secundare importante asupra sistemului nostru, de la greata pana la reducerea apetitului sexual. Exista metode naturale de combatere a starilor depresive, de exemplu asigurarea sursei necesare de Vitamina D sau consumul unor plante medicinale.
Vitamina D
Sentimentul de depresie care se intensifica in perioada iernii, are stransa legatura cu lipsa de Vitamina D, care se regaseste in cel mai intens format in razele soarelui. Vitamina D mareste nivelul de serotonina a creierului, numita si “hormonul fericirii” care datorita lipsei de soare din aceasta perioada scade. Vitamina D deasemenea joaca un rol important in productia de dopamina, un transmitator de voie buna in sistemul uman. Vitmina D se regaseste in urmatoarele alimente: somon, sardine, macrou, carne, oua, etc. (sunt recomandate alimentele organice deoarece produc efecte mai puternice).  Se poate proceda si la luarea suplimentelor  de Vitamina D pentru a asigura doza zilnica necesara.

 

 

Sunatoare
Aceasta planta este folosita in tratarea bolilor sistemului nervos.  Ea infloreste spre sfarsitul  lunii iulie pana in septembrie iar botanicii traditionali inca din vechi timpuri  sustineau ca o tinctura facuta din aceasta planta contine energia razelor de soare capturate in timpul verii. Cecetari recente cofirma eficienta  ei in tratarea anxietatii si depresiei moderate.
Precautii si efecte secundare: sunatoarele nu trebuiesc luate impreuna cu antidepresive farmaceutice, unele studii arata ca efectele sunatoarei interfereaza cu contraceptivele orale,  sunatoarele pot intensifica efectele somniferelor si anestezicelor iar in cazul persoanele care sufera de tulburari bipolare poate intensifica schimbarile de dipozitie. Poate cauza sensiblitate la lumina ultravioleta.  
Stil de viata echilibrat
Pe langa sunatoare si vitamina D, un stil de viata sanatos si activ in parcursul lunilor de iarna deasemenea este important pentru evitarea starilor depresive.  Este importanta evitarea consumului de mancaruri “confort”, care nu sunt usor de digerat si pot lasa corpul constipat.
Hibernarea de iarna nu este proiectat pentru corpurile umane. Se poate dezvolta o relatie mai buna cu vremea rece prin practicarea sporturilor de iarna, precum ski, patine, hockey pe gheata, etc. sau prin comiterea la un program indoor de exercitii, preferabil ceva placut si pentru care sa nu fie usor de gasit o scuza de evitare.  Dansul si yoga sunt alternative mai interesante in cazul in care miscarea pe banda de alergare nu este placul oamenilor.
Atat corpul cat si emotiile au nevoie de ingrijire, astfel sentimentele trebuiesc exprimate in loc de a fi suprimate, ori printr-o vizita la un terapeut, ori scriind intr-un jurnal sau povestind cu un prieten de incredere. Reconectarea frecventa cu sentimentele de fericire,  prin vizionarea unei comedii sau ascultand muzica inaltatoare, sunt importante.  

Sanatate - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

Aboneaza-te la newsletter