✨ TENTATIA ZILEI
Ai 12% reducere pentru toate produsele din categoria Sanatate sexuala.
0zile :00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Cum afectează lipsa de somn sistemul imunitar?

Cum afectează lipsa de somn sistemul imunitar?
     

 

Un subiect extrem de dezbătut mai ales în contextul situației în care ne aflăm este sistemul imunitar și cum acesta ne poate feri de diferiți patogeni (bacterii,virusuri,paraziți,toxine). Pentru a înțelege mai bine importanța sistemului imunitar, trebuie să aflăm ce este acesta.

Ce este sistemul imunitar?

Nu putem să îl vedem dar nici nu putem să îl simțim. Sistemul imunitar reprezintă un factor esențial care lucrează în permanență pentru a ne menține sănătoși.

El este cel mai important factor în lupta diferitelor afecțiuni ale organismului, de la o zgârietură până la virusurile care abundă în zilele noastre. Rolul său este cel de a detecta invadatorul și de a-l anihila. Când sistemul tău imunitar este slăbit, el nu mai acționează cu aceeași eficacitate.

Simptomele unui sistem imunitar slăbit

  • Infecții repetate
  • Oboseala
  • Apatia
  • Vindecarea lentă a rănilor
  • Reacțiile alergice
  • Inflamațiile

Intensitatea cu care această luptă și creează barieră protectoare împotriva patogenilor poate fi influențată de diferiți factori. Unul dintre acești factori este somnul.

Importanța somnului

Fiecare dintre noi avem nevoie de odihnă pentru a supraviețui. Somnul suficient ajută la protejarea sănătății mintale și fizice, crescând calitatea vieții!

Ce poate face organismului lipsa de somn?

  •  Pe termen lung, crește riscul de diabet zaharat
  •  Încetinește metabolismul, prin urmare se ajunge la obezitate
  •  Hipertensiune arterială
  •  Sistemul imunitar slăbește, riscul de a contracta o răceală este de 3 ori mai mare
  •  Funcționarea deficitară a creierului

Care este legătura între somn și sistem imunitar?

Somnul și sistemul imunitar sunt într-o strânsă legătură. Cu ajutorul somnului, sistemul imunitar produce citokine și anticorpi care ajuta în lupta împotriva atacurilor asupra organismului. Fără un somn adecvat organismul  este slăbit, astfel el este predispus la multe afecțiuni medicale și ulterior ne influențează capacitatea de a lupta cu acestea. Afectarea imunității nu numai că ne sensibilizează în fața patogenilor, ci ne poate întoarce pe noi împotriva noastră, declanșând răspunsuri autoimune nejustificate, precum sunt alergiile.

Motivele deprivării somnului

  • Gălăgia
  • Stresul
  • Programul haotic, neorganizat
  • Stimulatorii precum alcoolul cafeaua ,alimentația nesănătoasă
  • Temperatura neadecvată

Modalități prin care să îți îmbunătățești calitatea somnului

  • Alimentația - evită să consumi alimente și băuturi înainte cu trei ore de somn
  • Evită tehnologia - lumina emisă de la diferite gadget-uri activează creierul, prin urmare este ideal ca înainte cu o oră de somn să renunți la laptop, telefon, tabletă
  • Meditația - este un exercițiu excelent folosit pentru relaxarea, calmarea și organizarea minții

Suplimentele naturiste care te ajută să ai un somn linistit

Daca ți se întâmplă să petreci nopțile, întorcându-te de pe o parte pe alta, încercând să găsești fără succes o poziție bună de somn, cu siguranță deja știi sentimentul celei de a doua zi, când ești fără chef de viață. Dacă dorești să îmbunătățești calitatea somnului, să reduci anxietatea, iritabilitatea îți recomandăm Relax Well.

În cazul in care ajungi să sari peste cele 7 ore recomandate de somn, în fiecare noapte atunci pot apărea adevărate pericole pentru sănătatea întregului organism. Sedoral, Somnofort ajută la inducerea somnului și contribuie semnificativ la îmbunătățirea calității acestuia.

Pe VitaMix vei găsi o gamă variată de produse care te vor ajuta să ai un somn liniștit și odihnitor.

 

Sanatate - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Aboneaza-te la newsletter