Zilele Favisan
toate produsele cu -12% reducere
0zile :00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Condimente antioxidante

Condimente antioxidante
     

Ai auzit despre antioxidanti?

Antioxidantii sunt orice vitamina, mineral sau nutrient care are rolul de a proteja si de a repara celulele organismului nostru, astfel incat sa nu fie afectate de efectul nociv al radicalilor liberi. Radicalii liberi sunt prezenti in corpul nostru in mod firesc si contribuie la distrugerea si eliminarea bacteriilor si virusilor care ataca organismul. Insa, atunci cand ajung in concentratii prea mari devin daunatori, distrug celulele si tesuturile si pot duce la boli ca cataracta, artrita sau ateroscleroza.

Nutritionista Anca Lungeanu declara ca „Antioxidantii impiedica procesul de imbatranire al celulelor din organism, mentinand functiile corpului intr-o stare mai buna pe o perioada indelungata. Aceste substante regleaza nivelul colesterolului si ajuta la prevenirea bolilor de inima, iar in egala masura protejeaza sistemului nervos central si contribuie la prevenirea afectiunilor neurologice. In plus, antioxidantii protejeaza ochii de tulburari oftalmologice".

 Stiai ca condimentele au un continut mai mare de antioxidanti decat majoritatea fructelor si legumelor?!

Condimentele nu numai ca dau un gust excelent mancarurilor dar sunt antioxidanti excelenti. Ele au multe beneficii medicale chiar si in cantitati mici. Iata cateva condimente antioxidante:

TURMERICUL: Oamenii de stiinta de la M D Anderson spun ca "Cercetari vaste pe ultimii 50 de ani au indicat ca aceste ingredient activ al turmericului - curcumina- poate preveni si trata cancerul si este cel mai puternic antioxidant natural disponibil, cu nemaipomenite proprietati anti-inflamatoare pentru artrite si alte dureri articulare". In urma testelor s-a demonstrat ca turmericul are un nivel ORAC (Capacitate de absorbtie a Radicalilor de Oxygen) de peste 130,000 μ mol TE/100g. 

OREGANO: Contine niste substante numite flavonoide si acid fenolic care sunt considerate antioxidanti cu efecte protectoare: planta foloseste aceste substante pentru a proteja de lumina puternica iar organismul nostru il foloseste pentru a proteja de radicalii liberi. Studiile arata ca oregano are un nivel ORAC (Capacitate de absorbtie a Radicalilor de Oxygen) de peste 175,000 μ mol TE/100g. 

BUSUIOC: Este foarte bogat in vitamine, minerale si flavonoide. Pentru a profita cel mai mult de efectele benefice al busuiocului este recomandat folosirea frunzelor proaspete, adaugat in mancare numai la sfarsitul gatitului. Busuiocul are un nivel ORAC (Capacitate de absorbtie a Radicalilor de Oxygen) de peste 61,000 μ mol TE/100g.

ROZMARIN: Este o planta aromatica cu multe efecte benefice. Are proprietati antitumorale, protejeaza peretele vaselor de sange si previne riscul aparitiei atacului de cord. Spre deosebire de alte condimente, rozmarinul are capacitatea de a pastra proprietatile sale antioxidante chiar si dupa gatit (la mai mult de 40 de grade Celsius). Are un nivel ORAC (Capacitate de absorbtie a Radicalilor de Oxygen) de peste 165,000 μ mol TE/100g.

CHIMENUL NEGRU: Este bogat in antioxidanti si este considerat un antitumoral foarte benefic. In cultura araba este cunoscut ca Habbatul barakah, un nume care inseamna "samanta binecuvantarii". Regleaza digestia, intareste sistemul imunitar si scade glicemia. Are un nivel ORAC (Capacitate de absorbtie a Radicalilor de Oxygen) de peste 50,000 μ mol TE/100g.

Cunoaste-ti mai mult antioxidantele (subtitrarea gasesti la butonul More->Transcript):

Sanatate - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

De ce sa folosim o crema de noapte?

Aboneaza-te la newsletter