☀ HOT DEALS ☀
Ai 12% reducere pentru toate produsele din categoria Uleiuri cosmetice.
0zile :00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Alimente bogate in vitamina D

Alimente bogate in vitamina D
     

Razele soarelui sunt esentiale pentru sinteza vitaminei D, dar odata cu venirea sezonului rece nu mai putem beneficia de soare la aceasi intensitate precum vara.

Persoanele in varsta sunt, de asemenea supuse unui risc datorita deficitului de vitamina D. Ele sunt mai putin susceptibile de a petrece timp expuse la soare, au mai putini " receptori ", in piele, care transforma lumina solara in vitamina D. Fiind astfel mai expusi la o insuficienta a vitaminei D. Riscul de deficit a vitaminei D la persoanele de peste 65 de ani este foarte mare.

Vitamina D este necesara pentru reglarea calciului, a mineralelor si a fosforului din organism. Acesta joaca un rol important in mentinerea structurii osoase. Ajuta la mentinerea sanatatii inimii si a vaselor de sange, inclusiv a hipertensiunii arteriale si a colesterolul ridicat. De asemenea, este utilizat pentru intarirea sistemului imunitar, in cazul diabetului zaharat, obezitate, slabiciune musculara, scleroza multipla, artrita reumatoida, boli pulmonare obstructive cronice ( BPOC ), astm bronsic, bronsita, sindromul premenstrual ( PMS ),  afectiuni dentare si gingivale. 

Image result for snowflake markStiai ca statisticile ne arata ca vitamina D previne cancerul in 77%?! 

Cercetatorii au ajuns la concluzia ca vitamina D are foarte multe efecte benefice. Nivelul scazut de vitamina D a fost descoperit si la bolnavii de diabet. Obezitatea, hipertensiunea arteriala si accidentele vasculare celebrale sunt iarasi rezultatul nivelului scazut de vitamina D.

Putine feluri de mancare sunt cele care contin niveluri semnificative de vitamina D. Acestea includ pestii grasi precum somonul, macroul, sardinele sau tonul, precum si ouale (un galbenus are aproximativ 40 UI de vitamina D) si ficatul. Cerealele (o cana de cereale contine aproximativ 100 UI), nucile, merele si lactatele (de exemplu o cana de lapte are aproximativ 125 UI de vitamina D) sunt de asemenea bogate in vitamina D.

 Ciupercile Maitake sunt extrem de bogate in vitamina D! O cana de ciuperci taiate contine mai mult de 700 de UI de vitamina D. In plus sunt o sursa excelenta de potasiu si contine vitamine din complexul B.

Datorita continutului de omega 3 si vitamina D uleiul din ficat de cod era administrat copiilor (inca din secolul 19) pentru a preveni rahitismul. Persoanele care nu consuma suficient lapte pot lua acest tip de ulei pentru a asimila vitamina D. Mai mult, uleiul din ficat de cod contine mai multa vitamina D si vitamina A, decat orice alt produs alimentar.

Tofu este un aliment bogat in vitamina D. 100 grame de tofu acopera 30% din doza zilnica necesara al acestei vitamine. Se poate adauga in salate sau il poti gati, este un inlocuitor excelent al branzei.

Citeste aici despre studiile facute cu vitamina D!

Afla mai mult despre vitamina D (activeaza subtitrarea in limba romana din bara de jos CC):

Sanatate - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

Condimente detoxifiante

Aboneaza-te la newsletter