DAILY DEALS
Ai 8% reducere pentru toate produsele din categoria Sanatate sexuala.
00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Dietă scăzută în carbohidrați vs. dietă scăzută în grăsimi – care este cea mai eficientă?

Dietă scăzută în carbohidrați vs. dietă scăzută în grăsimi – care este cea mai eficientă?
     

Cu toții ne dorim o siluetă de invidiat și un stil de viață sănătos. Multe persoane încearcă diverse diete pentru a scădea în greutate, însă printre cele mai eficiente și populare se află dietele slabe în carbohidrați și grăsimi.

Sunt multe cercetări care spun că aceste diete sunt eficiente pentru scăderea în greutate, însă oare care este cea mai eficientă? Haide să vedem care sunt beneficiile acestora două diete în mod comparativ.

Dieta slabă în carbohidrați

Acest tip de diete au ca punct principal reducerea carbohidraților consumați zilnic. Dieta scăzută în carbohidrați este ketogenic, aceasta înseamnă că numărul scăzut de carbohidrați induce o stare metabolică în care organismul folosește depozitele de grăsime în loc de carbohidrați.

În timpul dietei, dulciurile, produse de patiserie și băuturile carbogazoase sunt interzise. De asemenea, se evită consumarea pâinii, a pastelor făinoase, a legumelor cu conținut ridicat de amidon. Se recomandă consumul peștelui, a ouălor, cărnii, nucilor și semințelor și a legumelor fără amidon.

Dieta slabă în grăsimi

Această dietă presupune limitarea consumului de grăsimi de până la 30% din totalul caloric zilnic. Alimentele bogate în grăsimi, ca uleiul de gătit, untul, lactatele grase, avocado, nucile și semințele sunt limitate sau interzise. În loc de acestea, trebuie consumate fructe, legume, cereale, albuș de ouă și carne de pui fără piele.

Care dintre aceste 2 diete este mai eficientă?

Multe cercetări în domeniu compară efectele celor două diete asupra greutății, precum și alte aspecte în privința sănătății.

Oamenii de știință susțin că pe termen scurt dieta scăzută în carbohidrați este mai eficientă, decât dieta cu grăsimi puține. Alți cercetători au studiat efectele ambelor diete și sunt de părere că pe termen lung ambele sunt la fel de eficiente.

Starea de sațietate este indusă mai ușor de o dietă scăzută în carbohidrați și bogată în proteine. De asemenea, aceasta controlează și indicele glicemic și menține nivelul de insulină la valori normale.

Ambele diete ajută la menținerea unei tensiuni arteriale echilibrate, iar dieta slabă în carbohidrați reduce nivelul trigliceridelor. Dietele slabe în carbohidrați sunt asociate cu rezultate rapide pe termen scurt cu beneficii asupra nivelului de zahăr în sânge, însă atât dieta slabă în grăsimi, cât și cea de față au beneficii și oferă rezultate bune pe termen lung.

Indiferent de dieta aleasă, nu uita să creezi un echilibru zilnic pentru a putea asimila nutrienți și vitamine în mod zilnic. O dietă echilibrată aduce beneficii atât asupra siluetei, dar și te menține într-o stare excelentă de sănătate.

Tu ce dietă ai alege? Cea scăzută în carbohidrați sau pe cea scăzută în grăsimi?

Nu uita, că pe Vitamix.ro găsești suplimente alimentare ce te ajută să te menții în formă!

Dieta si fitness - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Aboneaza-te la newsletter