✨ TENTATIA ZILEI
Ai 12% reducere pentru toate produsele din categoria Sanatate sexuala.
0zile :00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Alimentatia copiilor sportivi

Alimentatia copiilor sportivi
     

Sfaturi pentru alimentatia sanatoasa a copiilor activi

Cand copiii sunt energici, e un semn pentru parinti ca acestia au nevoie de anumite necesitati nutritionale. Ca si parinti ai copiilor care practica des activitati sportive, suntem mereu preocupati ce trebuie sa-i dam copilului nostru sa manance in asa fel incat sa-i asiguram necesarul zilnic. Ce fel de, cata mancare trebuie sa-i dam, ce alimente trebuie sa-i dam inainte si dupa ce face sport?...sunt intrebari pe care fiecare parinte le are in minte atunci cand vine vorba de alimentatia copilului sau.
Fetele active cu varsta cuprinsa intre 6 si 12 ani necesita 1600-2200 calorii pe zi, in timp ce baietii de aceeasi varsta 1800-2400 calorii zilnic. Cu cat au mai multa activitate zilnica, cu atat necesarul de calorii si alti nutrienti creste.

Ce este si ce nu este bine in alimentatia unui copil sportiv?

- Carbohidratii: in timp ce majoritatea adultilor incearca sa se fereasca cat mai mult de carbohidrati, copiii trebuie hraniti cu mancaruri bogate in aceste substante la fieare masa sau gustare.
Atentie insa, evitati sa le dati simplii carbohidrati cum ar fi prajiturele, bomboane sau sucuri inainte de a face sport. In locul lor, oferiti-le carbohidrati precum paine, cereale, orez, paste.
- Proteinele: tinerii atleti isi iau necesarul proteic dintr-o dieta echilibrata, bogata in carbohidrati. Excesul de proteine care inlocuieste carbohidratii pot afecta performantele fizice. Surse bune pentru proteine gasim in: pui, curcan, oua, branza, lapte, iaurt, fasole uscata si legume.
- Hidratarea: copiii atleti necesita multe lichide. Copiii din gimnaziu sunt sensibili la caldura si in plus nu transpira asa de usor precum adultii. Pentru a preveni deshidratarea lor, incurajati-i sa bea apa la fiecare 15 minute.
- Mese inainte si dupa ce fac sport: copiilor energici, inainte sa faca sport, este bine sa le dati sa manance tot la 3-4 ore mici gustari bogate in carbohidrati si mai putin in proteine, fibre si grasimi pentru a usura digestia, cateva sugestii ar fi fructe ca: prune, pepene si piersici. Dupa orele de sport, copiii trebuie sa manance mancaruri moderate in proteine, care sa includa si carbohidrati, ca de exemplu iaurt de fructe si banane, sandwich cu branza sau spaghete cu sos de carne.

Copilul meu - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

Marul - secretul longevitatii

Aboneaza-te la newsletter