10 pași pentru o a avea o sarcină sănătoasă

10 pași pentru o a avea o sarcină sănătoasă
     

1. Programați-vă la un consult medical cât mai curând posibil

De îndată ce afli că ești însărcinată, trebuie să mergi la cabinetul ginecologic pentru îngrijire prenatală. Cu cât mergi mai din timp, cu atât mai repede poți primi indicațiile despre cum trebuie sa te comporti in sarcina mai curand. De asemenea cu cat mai curand se fac toate testele privind sanatatea fatului este cu atat mai bine.

2. Asigurati-va o alimentatie sanatoasa

 Pentru buna dezvoltare a fatului este deosebit de important sa va hraniti bine si sanatos. Acest lucru înseamnă:

  • Cel puțin cinci porții de fructe și legume zilnic.  Proaspete, congelate, conservate, uscate sau sucuri toate contează.
  • Alimentele aldine (carbohidrați), cum ar fi pâinea, pastele și orezul. Carbohidrații trebuie să reprezinte puțin peste o treime din ceea ce mănânci. Alegeți soiurile integrale, la produsele de panificatie, pentru a obține o cantitate mare de fibre.
  • Contribuții zilnice de proteine, cum ar fi pește, carne slabă, ouă, fasole si nuci.
  • Produse lactate: lapte, brânză și iaurt.
  • Două porții de pește pe săptămână, dintre care cel puțin unul ar trebui să fie uleios, cum ar fi somonul, sardinele sau macrou.

 

Pestele este bogat in proteine, vitamina D, minerale și acizi grași omega-3, care sunt importante pentru dezvoltarea sistemului nervos al copilului. Dacă nu vă place peștele, puteți obține acizii grași omega-3 din alte alimente, cum ar fi nuci, semințe, produse din soia și legume cu frunze verzi. Nu trebuie să mănânci pentru doi când sunteți însărcinată. Nu aveți nevoie de calorii suplimentare pentru primele șase luni de sarcină. Doar în ultimele trei luni de sarcină e nevoie de un surplus de 200 de calorii pe zi. Este important sa fii  bine hidratata. Cantitatea de apă din corp crește în timpul sarcinii pentru a va ajuta să mențineți o tensiune arteriala sanatoasa.

Este indicat sa consumi în jur de opt pahare de lichide zilnic. Pe langa apă sunt recomandate ceaiuri de fructe, lapte degresat sau semi-degresat sau suc de fructe.

3. Folositi suplimente alimentare

Trebuie să luați acid folic pentru cel puțin primele trei luni și vitamina D pentru întreaga sarcină și după aceea. Utilizarea acidului folic reduce riscul ca bebelușul să dezvolte unele maformatii congenitale. Unele femei trebuie să ia o doză mai mare de 5 mg pe zi. Consultati-va medicul referitor la doza de care aveti nevoie.

Aveți nevoie, de asemenea, de un supliment zilnic de 10 ml de vitamina D. Vitamina D este importantă pentru dezvoltarea scheletului copilului dumneavoastră și a sănătății osoase viitoare. Atat acidul folic cat si vitamina D paote fi luate din multivitamine.

Dacă aveti o dieta sanatoasa, dar nu mâncați pește, puteți compensa cu un supliment de ulei de pește. Alegeți un supliment de ulei de omega-3 etichetat, mai degrabă decât ulei de ficat de pește. Acest lucru se datorează faptului că uleiurile din ficat de pește, pot conține forma retinolică a vitaminei A, care poate dăuna fatului.

Discutați cu medicul de familie sau farmacistul înainte de a lua suplimente, altele decât acidul folic sau vitamina D. Este foarte important să ai o dietă echilibrată.

4. Aveți grijă de igiena produselor alimentare

Păstrați alimentele crude separat de alimentele gata pentru consum. Igiena alimentara este deosebit de importantă pentru o gravidă. Unele alimente e mai bine sa fie evitate pe toata perioada sarcinii pentru ca pot conține bacterii sau paraziți ce prezintă un risc pentru sănătatea fatului.

Listerioza este o infecție cauzată de bacteria listeria. Deși este rară, poate aparea la femeile gravide si poate duce la avort spontan, imbolnavirea sau chiar moartea fatului. Alimentele ce pot cauza boala sun: pateurile de orice tip, lapte nepasteurizat brânzeturi maturate, sau speciaitati de brânzeturicum ar fi roquefort

Salmonella bacteria poate provoca toxinfectii alimentare. Aceasta poate fi luata din carne cruda sau insuficent preparata, oua sau produse din oua (gen maioneza). Un al risc il reprezinta Toxoplasmoza. Aceasta este o infecție provocată de un parazit. Este rar, dar poate afecta copilul vostru nenăscut și poate duce la orbire. Gătiți carnea, evitați mâncarurile reci, mezelurile, spălați bine fructele și legumele. Dacă aveți animale de companie purtați mănuși când faceți curat după ele.

5. Faceți exercitii în mod regulat

Exercițiile regulate prezinta multe beneficii atat pentru mama cat si pentru fat. Exerciții usoare vă ajută să faceți față modificării posturii și precum si presiunii asupra articulațiilor din timpul sarcinii. Ajută la menținerea unei greutăți sănătoase si previne hipertensiunea arterială. Totodata mamele care fac exercitii in timpul sarcinii au o revenirea în formă mult mai rapida după naștere.

Exerciții potrivite pentru sarcină includ: mers pe jos, înot, yoga, pilates, etc.

Este important sa aduceti la cunostinta instructorului faptul ca sunteti insarcinata si sa evitati excesele.

6. Faceți exerciții pentru podeaua pelviana

Podeaua pelviană cuprinde un grup de mușchi la baza pelvisului. Acesti muschi sprijina vezica urinara, vaginul si pasajul din spate. In timpul sarcinii, datorita presiunii suplimentare ce apasa asupra lor, acestia pot slabi.De asemenea si hormonii din timpul sarcinii pot provoca uscarea ușoară a podelei pelviene.

Consolidarea muschilor prin efectuarea de exerciții pentru podea pelviană cunoscute sub numele de exercitii Kegels.

7. Renuntati la alcool

Orice fel de alcool consumat de mama, ajunge rapid la fat, prin intermediul fluxului sanguin și a placentei. Nu se cunoaste exact care este cantitatea de alcool care este sigura, de aceea, mulți experți vă sfătuiesc să eliminați complet alcoolul în timpul sarcinii. Dacă în primul trimestru, consumul de alcool poate crește riscul de avort spontan, în cel de-al treilea trmestru, alcoolul poate afecta dezvoltarea creierului la fat.

8. Renuntati la cofeina

Excesul de cofeină poate crește riscul de avort spontan. Cofeina nu se gaseste doar  în cafea ea este prezenta si in ceai, cola, ciocolată și băuturi energizante. Unii experți sustin că prea multă cafeină expune fatul la riscul de a se naste subdezvoltat. Cercetarile actuale par sa arate ca 200 mg de cofeină pe zi, conusmte de mama nu vă vor afecta dezvoltarea fatului.

9. Renuntati la fumat

Fumatul în timpul sarcinii poate provoca probleme grave de sănătate atat pentru mama cat si pentru fat. Fumatul crește riscul unei nașteri premature, a subdezvoltarii fatului sau chiar la nasterea unui copil mort.

De asemenea, fumatul poate crea complicatii ale sarcinii. Creste riscul unui avort spontan sau a dezvoltarii unei sarcini extrauterine, distrugerea placentei, etc.

10. Odihniti-va

Oboseala pe care o simțiți în primele câteva luni de sarcina se datorează nivelului ridicat de hormoni care circulă în organism.

Mai târziu, este posibil sa aveti insomnii, sa nu va simtiti confortabil in pat sau diferite alte motive care va priveaza de un somn odihnitor. In acest caz incercati sa furati un pui de somn pe timpul zile, oricat de putin ar fi. Exercitiile fizice pot, de asemenea, sa va ofere un somn mai profund si sa va scuteasca de eventualele dureri de spate.

 

comments powered by Disqus

Copilul meu - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

6 mituri despre cum puteti determina sexul fatului?
6 mituri despre cum puteti determina sexul fatului?

Determinarea sexului fatului poate fi unul dintre aspectele cele mai palpitante ale sarcinii. Nu este un secret faptul ca exista multe metode populare

Poti avea menstruatie in timpul sarcinii?
Poti avea menstruatie in timpul sarcinii?

Desi este posibil ca femeile sa aiba sangerari in timpul sarcinii, acest lucru nu se va datora ciclului menstrual. Unele femei nu au menstruatie in p

Sucul de fructe la copii
Sucul de fructe la copii

Studii recente au constatat că un pahar de suc de fructe 100% pe zi nu duce la creșterea în greutate. Pediatrii au sugerat in trecut ca sucul

Articole precedente

Comanda
L-V intre 9-17
0365-430.166
Transport GRATUIT
la comenzi peste 150 Lei