Luna Pro Natura
-20% din pretul original la toate produsele
00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Raceala de vara

Raceala de vara
     

Concediu de vara iti bate la usa,iar tu te-ai trezit cu insuportabila raceala la usa?

  Nimic nu e mai incomod decat sa te trezesti cu o raceala in miezul verii. 

De regula, raceala apare cu precadere in sezonul rece, nu suntem feriti de ea nici in anotimpul cald, datorita mediului umed preferat de virusuri.

Nimeni nu-si doreste nas infundat, febra, dureri in gat, secretii nazale pe timpul verii.

Diferenta dintre raceala de iarna si raceala de vara.

   Raceala de iarna cat si raceala de vara sunt cauzate de aceleasi virusuri, respectiv "rinovirusuri". Ne este mai usor sa ne adaptam situatiei iarna, deoarece mancam o supa fierbinte, sau ne bagam sub patura, vara in schimb temperaturile crescute ne imbie la o baie racoritoare in piscina si chiar si la un pahar de apa rece.

Durata racelii de vara poate fii de 3-5 zile, datorita faptului ca vara consumam fructe si legume proaspete, bogate in vitamine. Transpiratia abundenta poate accelera perioada de vindecare.

Raceala de iarna dureaza mai mult si poate fi confundata cu gripa.

Cum tratam si prevenim raceala de vara.

O alimentatie sanatoasa. Fructele si legumele proaspete, sa fie prezente in cel putin doua mese pe zi. Carnea slaba si foarte multe lichide. Semintele, nucile sunt indicate fiind bogate in zinc, seleniu vitamina A si vitamina E.

Vitamina C. Stim cu totii cat de importanta este vitamina C pentru imunitate. Un nivel crescut al vitaminei C in organism poate reduce cu pana la 10% durata racelii. Printre alimentele cu cel mai mare continut de vitamina C se enumera patrunjelul, ardeiul gras, capsunele, pepenele rosu, afinele, lamaile, si coacazele.

Mai putin stres. Sistemul nostru imunitar este direct influentat de nivelul de stres la care suntem expusi. Specialistii ne sfatuiesc sa avem grija de starea noastra emotionala, sa ne relaxam si cel mai important sa nu uitam faptul ca soarele este cel mai bun antidepresiv! Vitamina D asimilata de organism prin expunerea la soare este responsabila de starea de bine, asa ca nu ezitati sa faceti zilnic plimbari de 15 minute in soare. 

  • Spala-te cat mai des pe maini! Slapa-te cat mai des pe maini cu apa calda si un sapun antibacterian. Cei mai multi microbi sunt contractati din cauza igienei precare. Germenii se transmit in principal prin atingerea obiectelor contaminate.
  • Bea cat mai multa  apa! Este indicat sa consumati cel putin doi litri de lichide pe zi, in special ceaiuri si suc de portocale. Portocalele fiind bogate in vitamina C, care ajuta la intarirea imunitatii. Deshidratarea impidica eliminarea toxinelor din organism, ceea ce slabeste capacitatea de lupta a sistemului imunitar cu bacteriile si virusurile.
  • Miscarea in aer liber! Miscarea ne relaxeaza, iar exercitiile fizice ne mentin sanatosi si ne tin departe de aerul conditionat din casa. Nu sta in casa cu gandul ca altii care sunt raciti te vor imbolnavi, din contra, daca stai in casa unde merge in permanenta aerul conditionat, riscul sa racesti este mult mai crescut. 
  • Odihneste-te! Cu totii stim ca, vara inseamna nopti albe petrecute pe plaja, petreceri, nunti care ne fura din timpul pretios al odihnei. Daca vrei sa fii in forma la aceste evenimente si sa te feresti de o raceala in timpul verii noi te sfatuim sa respecti cele 8 ore de somn pe noapte.

Sanatate - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

15 Beneficii ale Uleiului de Cocos

Aboneaza-te la newsletter