Ziua Zwergenwiese
toate produsele cu -12% reducere
0zile :00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Prediabetul, un semnal de alarmă pentru schimbarea stilului de viață

Prediabetul, un semnal de alarmă pentru schimbarea stilului de viață
     

Deși joacă un rol important în dezvoltarea diabetului zaharat tip 2, prediabetul este o afecțiune care evoluează lent, fără simptome clare și cu semne ce pot fi ușor confundate cu ale altor afecțiuni. 

Persoanele cu prediabet nu au habar de acest lucru și nu fac nimic pentru a remedia situația și a preveni instalarea diabetului zaharat de tip 2.

În cazul prediabetului valorile glicemiei sunt mai mari-între 110 și 125 miligrame/decilitru sânge, dar nu suficient de ridicate astfel încât să fie pus diagnosticul de diabet zaharat. Persoanele care suferă de prediabet procesează mai greu glucoza, prin urmare zahărul se acumulează în fluxul de sânge și nu îndeplinește funcția normală de a alimenta celulele ce alcătuiesc mușchii și alte țesuturi. Glucoza din sânge provine de la alimentele consumate. Insulina, hormonul produs de pancreas, transportă aceste glucide la nivel intracelular către mușchi și țesuturi, fapt ce face ca glicemia să revină la nivel normal. La persoanele cu prediabet apare deja rezistența la insulina proprie, precum persoanele supraponderale sau obeze, fapt ce face ca acest proces de transport al glucozei din sânge spre celule să nu funcționeze corespunzător. Prin urmare, nivelul de glucoză din sânge rămâne crescut. 

Semnele și simptomele prediabetului includ: setea continuă, nevoia de a urina mai des, mai ales pe timpul nopții, scădere ponderală, astenie, fatigabilitate, polifagie. 

Există câțiva factori de risc de care trebuie ținut cont, care poate crește riscul de a dezvolta prediabet: vârsta peste 45 de ani, predispoziție genetică, boli cardiovasculare, sindromul ovarelor polichistice, diabet gestațional în timpul sarcinii, tulburările de somn-apnee obstructivă în somn, lipsa de exerciții fizice, supraponderabilitatea, circumferința mare a taliei, obiceiuri alimentare nesănătoase.

Ce este de făcut?

Dacă este depistat la timp și sunt făcute schimbări în stilul de viață, prin adoptarea unor reguli clare, se poate preveni agravarea prediabetului și reduce riscul ca acesta să se transforme în diabet.

Pacienților cu prediabet li se recomandă o activitate fizică de minim 30 de minute pe zi, menținerea greutății corporale în limite normale prin adoptarea unei alimentații sănătoase și echilibrate, hidratarea corespunzătoare cu apă, odihnă corespunzătoare, reducerea nivelului de stres. Este important consumul moderat și variat de alimente, împărțit în trei mese principale pe zi și eventual 2-3 gustări pentru a fi realizat un echilibru caloric și nutritiv.

Sunt de evitat grăsimile, prăjelile, sucurile acidulate. Alternative sănătoase la sucurile bogate în zahăruri sunt sucurile naturale din legume și chiar fructe, fără adaos de zahăr.  Este recomandată o alimentație în care să predomine legumele, cerealele integrale, proteinele și alimentele bogate în fibre. Pentru gustările dintre mese sunt recomandate semințele, nucile pe care le găsiți aici.

Prediabetul este o condiție medicală, un semnal de alarmă în măsură să conducă la schimbarea stilului de viață. 

Sanatate - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste