Zilele Fares
toate produsele cu -12% reducere
0zile :00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

9 vitamine benefice pielii tale

9 vitamine benefice pielii tale
     

  Buna ingrijire a pielii incepe cu o nutritie adecvata.Pielea noastra are nevoie si de nutrienti pentru a-si pastra aspectul tanar si sanatos. Cele mai bunae surse de nutrienti benefice pielii tale sunt fructele si legumele.

Vitamina A

 Este vitamina care ne afecteaza sanatatea pielii si al tenului. Daca nivelul vitaminei A scade, efectele sunt vizibile imediat, deoarece pielea isi pierde fermitatea, culoarea iar textura pielii se modifica. Pielea noastra are de suferit atunci cand nivelul vitaminei A scade.

Este indicat sa consumam fructe si legume bogate in vitamina A, precum morcovi, cartofi dulci, spanac, mango.

Vitamina A se poate gasi sub doua forme:

    -retinol, este absorbita din sursele animale

    -retinoid, care are cele mai multe proprietati medicinale

Vitamina C

 Vitamina C este vitala pentru sanatatea organismului nostru, cat si pentru sanatatea pielii noastre. Vitamina C ajuta la crearea colagenului. Are un rol important protector impotriva cancerului la care poate fi expus un tegument bronzat. Este stiut faptul ca, cancerul de piele este doar una din afectiunile cu care ne putem confrunta daca alegem sa stam la soare neprotejati.

 Cele mai bune resurse de vitamina ce sunt: 

  • Fructele precum: kiwi, papaya, capsuni, lamaia, portocale, pepenele galben, pepenele rosu.
  • Legumele precum: adreii rosii, broccoli, spanac, varza, cartofi

Vitamina E

 Vitamina E este o alta vitamina esentiala care implicata in procesele care stimuleaza eliminarea substantelor toxice din organism. Daca organismul  primeste suplimente cu vitamina E lupta mai eficienta impotriva fotoagresiunii, astfel ridurile induse de radiatii si leziunile tegumentare apar mult mai tardiv.

Aceasta vitamina se regaseste in fructe, legume si :

  • uleiuri vegetale: ulei de masline, ulei de floarea soarelui, ulei de arahide.

Vitamina D

 Vitamina D este o vitamina necesara pentru functionarea corespunzatoare a parului si pielii. Expunerea la soare este foarte importanta, deoarece soarele ajuta corpul sa produca Vitamina D. Deficitul de vitamina D poate duce la uscarea pielii.

Principalele surse de vitamina D sunt:

-pestele 

-oul

Vitamina K

 Vitamina K are multe rolul in ceea ce priveste promovarea sanatatii pielii. Este esentiala pentru vindecarea ranilor si vanatailor. Fara suficienta vitamina K sangele ar putea sa coaguleze. 

Este indicat sa consumam alimente precum varza, lapte.

Vitamina B3

 Vitamina B3 cunoscuta si sub numele de niacina, are o multime de beneficii pentru organismul nostru. Aceasta vitamina este esentiala pentru o piele sanatoasa.

Vitamina B5

 Cunoscuta sub numele de acid pantotenic, are proprietati de hidiratare asupra pielii, ea poate accelera procesul de vindecare a leziunilor mai ales daca este asociata cu vitamina C.  Aceasta vitamina impiedica pierderea apei din piele.

Colina

 Este o vitamina care se gaseste in alimente precum oua, alune si lapte. Aceasta vitamina joaca un rol crucial in membranele celulare ale pielii. 

Acidul folic

 Acidul folic este esential pentru producerea globulelor rosii, dar si pentru repararea ADN-ului si a ARN-ului. Acidul folic este una dintre cele mai importante vitamine pentru sanatatea femeilor, frumusetea parului, pielea si unghiile. Acidul folic pentru par si piele este necesar pentru o nutritie completa, accelerarea regenerarii celulare si cresterea parului.

Alimente bogate in acid folic:

  1. Varza de Bruxelles;
  2. drojdie naturala;
  3. legume cu frunze;
  4. citrice;
  5. broccoli;
  6. fasole;
  7. spanac;
  8. sparanghel;
  9. fasole;
  10. somon;
  11. sfecla;
  12. cereale.

Moda & Frumusete - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

Avantajele si dezavantajele exercitiilor asupra pielii noastre