Ziua Apidava
toate produsele cu -14% reducere
0zile :00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Vitamine si Minerale

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Vitamina C

Vitamina C

Este un antioxidant puternic, unul dintre cele mai populare vitamine.

Savantul maghiar Szentgyorgyi Albert a fost primul care a reusit sa extraga vitamina C din ardei si pentru aceasta descoperire a primit premiul Nobel. In timp au aparut si alte produse cu vitamina C obtinute din surse naturale (macese, lamai).

Organismul uman nu isi poate sintetiza vitamina C si tocmai de aceea trebuie sa si-o procure din alimente sau din alte surse.In plus vitamina C este eliminata din organism in rastimp de doua trei ore de la administrare in functie de cantitatea de alimente existente in stomac si tocmai de aceea este importatnt sa se mentina un nivel constant de vitamina C.

Astfel au aparut preparate cu absorbtie lenta (preparate retard) datorita carora vitamina C poate fi prezenta permanent in organism si isi exercita efectul benefic pe o perioada mai mare de timp.

Firesc ne putem intreba pentru ce proprietati aceasta vitamina este atat de importanta, astfel ca vom pune in evidenta cateva dintre proprietatile sale esentiale:

  • in primul rând are un puternic efect antioxidant, participând la distrugerea radicalilor liberi;
  • ajută la functionarea normală a sistemului imunitar, inhibând creşterea tumorilor şi asigurand rezistenta organismului impotriva infectiilor;
  • are rol de echilibrare a sistemului imunitar, prevenind aparitia astmului si a alergiilor si stimuland productia de interferon, factor cu proprietati antiinfectioase remarcabile;
  • trebuie remarcat puternicul rol anticanceros al acestei vitamine;
  • ajută absorbţia fierului la nivelul intestinului;
  • are actiune de activare şi de protejare a acidului folic;
  • participă la sinteza hormonilor glandelor suprarenale;
  • detoxifica ficatul;
  • are acţiune antialergică;
  • este un excelent tonic al capilarelor.

Simptomele lipsei de vitamina C sunt:

  • oboseala,
  • astenie,
  • slabiciune,
  • stare de depresie,
  • lipsa poftei de mancare,
  • dureri osoase moderate

Necesarul de vitamina C

Pentru un adult sanatos este de 500-1000 mg/zi. La femeile aflate in perioada de graviditate, acesta este de cea 1000 mg/zi, iar la cele care alapteaza - de 500 mg/zi. Necesarul de vitamina C al copiilor este de 15-20 mg/kilogram-corp/zi, in functie de varsta. Aportul de vitamina C trebuie marit pentru muncitorii care lucreaza in mediu cu plumb, benzen sau lacuri, precum si in cazul sportivilor, in perioadele de antrenament (până la 2000 mg/zi).

De asemenea, necesarul este mai mare in unele cazuri patologice cu metabolismul crescut, apoi in bolile infectioase, tuberculoza, ulcer gastric si ulcer duodenal, precum si la varstnici si la fumatori (fiecare tigara fumata distruge intre 25 si 100 mg) etc. Vitamina C este consumata mult mai repede in conditii de stres. Actiunea antiaterosclerotica, anticolesterolica a vitaminei C, precum si procesul de activare a circulatiei sanguine capilare datorat acesteia sunt favorizate prin asocierea ei cu vitaminele B3 si P.

Surplusul de vitamina C se elimina rapid din organism.