☺ HAPPY HOURS
Ai 14% reducere pentru toate produsele din categoria Creme cosmetice.
0zile :00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Meditația, antrenorul minții și terapie pentru starea de bine a organismului

Meditația, antrenorul minții și terapie pentru starea de bine a organismului
     

Popularitatea meditației crește pe măsură ce tot mai mulți oameni îi descoperă beneficiile. Meditația este un proces obișnuit de a antrena mintea. Mulți oameni consideră că este o modalitate de a reduce stresul și de a dezvolta capacitatea de concentrare. Totodată, este folosită pentru a avea o stare de bine, pozitivă, pentru autodisciplină, pentru un somn sănătos și chiar o toleranță crescută la durere. 

Există mai multe beneficii pentru meditație.

1. Reduce stresul - stresul determină creșterea nivelului cortizolului, hormonului de stres, implicat în numeroase funcții, precum reglarea tensiunii arteriale, metabolismul glucozei, secreția corectă de insulină pentru controlul nivelului de zahăr din sânge, este implicat în funcționarea sistemului imunitar. Un nivel crescut de cortizol duce la scăderea imunității, creșterea tensiunii arteriale, hiperglicemie, probleme tiroidiene, acumularea de grăsime în exces la nivel abdominal etc. Studii realizate de-a lungul timpului au demonstrat că meditația poate scădea nivelul de stres. Cercetările au arătat că meditația poate îmbunătăți simptomele afecțiunilor legate de stres, inclusiv sindromul intestinului iritabil, tulburarea de stres posttraumatică și fibromialgia. 

2. Controlează anxietatea - perioadele de stres prelungit duc la anxietate. Studiile au arătat că meditația mindfulness a ajutat pacienții să reducă anxietatea. De asemenea, s-au redus simptomele tulburărilor de anxietate, precum fobiile, gândurile paranoice, comportamentele obsesiv-compulsive, atacurile de panică. Meditația poate ajuta la controlul anxietății legate de locul de muncă. 

3. Promovează sănătatea emoțională - unele forme de meditație pot conduce la îmbunătățirea stimei de sine, la o imagine mai pozitivă asupra vieții. Produsele chimice inflamatorii eliberate de organism ca răspuns la stres pot afecta starea de spirit, ducând la depresie, însă ședințele de meditație pot reduce aceste substanțe chimice inflamatorii, implicit reduce depresia. Studiile au arătat că cei care au practicat meditația mindfulness au reușit să reducă depresia și să își îmbunătățească imaginea asupra vieții. 

4. Crește capacitatea de concentrare - practicarea meditației crește activitatea din zona creierului asociată cu concentrarea și luarea deciziilor. Un studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Wisconsin-Madison, în care a fost înrolat și un călugăr tibetan budist, în vârstă de 41 de ani, care practica regulat meditația de la vârsta de 9 ani, a arătat că creierul acestuia era cu 8 ani mai tânăr decât vârsta biologică. Creierul acestuia a fost scanat prin tehnologia RMN de patru ori într-un interval de 14 ani. Analizând materia cenușie s-a constatat că prin practicarea meditației creierul călugărului a încetinit procesul de îmbătrânire comparativ cu ale celorlalți participanți la studiu, care aveau aproximativ aceeași vârstă cu cea a călugărului.

5. Ajută la combaterea dependențelor - disciplina mentală care se dezvoltă prin meditație poate ajuta la reducerea sau eliminarea anumitor dependențe, sporirea autocontrolului, controlarea emoțiilor, creșterea voinței, înțelegerea cauzelor care stau în spatele dezvoltării anumitor comportamente de dependență. Meditația poate ajuta la combaterea poftelor alimentare, a obiceiurilor alimentare nesănătoase.

6. Îmbunătățește calitatea somnului - sunt cercetări care au arătat că participanții prezenți la studii, care au practicat meditația, au reușit să adoarmă mai repede, mult mai devreme și au putut dormi mai mult. Meditația, prin autocontrolul impus minții, poate ajuta la controlul gândurilor care pot cauza insomnia. În plus, ajută corpul să se relaxeze, să elibereze tensiunea și să intre într-o stare de liniște sporind șansele unui somn odihnitor. 

7. Reglează tensiunea arterială - studiile au arătat că la pacienții care au practicat meditația s-au redus valorile ridicate ale tensiunii arteriale. O revizuire a unor studii au arătat că mai multe tipuri de meditației au produs îmbunătățiri ale valorii tensiunii arteriale. Meditația are potențialul de a influența pozitiv sistemul cardiovascular prin conexiunea minte-inimă.

8. Ajută la controlul durerii - meditația poate diminua percepția durerii în creier. Acest lucru poate ajuta la tratarea durerilor cronice atunci când este utilizat ca supliment în îngrijirea medicală.

Adevărata sursă de fericire constă în claritatea gândurilor, iar factorii externi pot fi plăcuți doar atâta timp cât suntem fericiți în interior. Potrivit lui Buddha, meditația antrenează mintea, așadar „Nu trăi în trecut, nu visa la viitor, concentrează-ți mintea pe momentul prezent”. 

 

 

 

 

 

Terapii alternative - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste