Simptomele deficientei de Magneziu

Simptomele deficientei de Magneziu
     

1. Ce este magneziul?

Toamna este anotimpul cand organismul are nevoie de un boost de energie, de echilibru. Cu totii stim de la parinti, de la bunici ca in lunile de dupa vaa este necesara o cura de vitamine si minerale. Magneziul este unul dintre acele elemente care nu trebuie sa-ti lipseasca din alimentatie. Fie prin mancaruri bogate in magneziu, fie in suplimente alimentare.

Acest mineral are un rol important in producerea energiei necesare, stimuland procesele metabolice. Este esential corpului prin functiile sale si prin procentul relativ ridicat pe care il reprezinta in structurile organismului uman. Magneziul este un “macromineral”, ceea ce inseamna ca zilnic trebuie sa consumam din alimente sute de miligrame de magneziu. Alte macrominerale pe care trebuie sa le obtinem din dieta zilnica sunt calciul, fosforul, sodiul, potasiul si clorura. Macromineralele nu pot fi produse de organismul nostru si trebuie obtinute dintr-o alimentatie echilibrata. Cea mai mare parte a magneziului din organismul nostru se gaseste in oase (60-65%), o parte in muschi (25%) si in alte tipuri de celule si fluide corporale.

Este indispensabil pentru buna functionare a organismului, a muschilor si a creierului. Vestea buna este ca exista multe fructe si alimente bogate in magneziu pe care le poti consuma. Majoritatea fiind un rasfat pupilelor gustative!

2. De ce avem nevoie de magneziu. Care este rolul magneziului in organism?

Specialistii numesc magneziul un mineral antistres cu rolul inlaturarii simptomelor a diverse afectiuni ale nervilor si muschilor.

Cand exista un deficit de magneziu, organismul incearca sa-l acopere. Dupa potasiu, magneziul este mineralul cel mai important dintre mineralele intracelulalre. 

Magneziul este implicat in sinteza proteinelor si in metabolism, ajutand la transformarea zaharului din sange in energie. Deoarece majoritatea magneziului se regaseste in oase si muschi, se subantelege ca magneziul este cel care construieste si consolideaza oasele de asemenea ajuta la relaxarea nerviilor si a muschilor. Acest element ajuta circulatia sangelui, mentine ritmul cardiac in limite fiziologice.Magneziul este o componenta principala a moleculelor de clorofila;

• Magneziul face posibila echilibrarea sistemului nervos si al intregului sistem muscular, permite  desfasurarea a peste 300 de functii diferite de o importanta vitala in corpul unei persoane;

• Magneziul inhiba agregarea excesiva a trombocitelor, fiind un element de protectie contra trombozei;

• Actioneaza preventiv impotriva infarctului cardiac (reduce cantitatea de grasime din sange) previne tulburarile de ritm cardiac si intareste musculatura inimii;

• Magneziul previne formarea de pietre la rinichi;

• Reduce toxicitatea a diverse substante din ficat si accelereaza regenerarea ficatului;

• Are efect benefic asupra pancreasului;

• Are rol important in reglementarea naturala a digestiei si este util pentru tratarea constipatiei;

• Joaca un rol important in obstetrica si ginecologie. Este utilizat ca tratament medical pentru unele complicatii care pot sa apara in timpul sarcinii si la nastere.

• Are efect pozitiv stimuland fertilitatea masculina.

3. Cauzele si simpomele deficientei de magneziu.

Cauzele deficitului de magneziu

Deficitul de magneziu este provocat de un regim alimentar nesanatos. In fiecare zi, oamenii consuma prea putine alimente care contin suficient magneziu, cum ar fi migdale, fasole, cacao, alune, nuci, etc. Aceste produse alimentare tind sa fie in mod intentionat evitate in timpul curelor de slabire.

Lipsa magneziului este accentuata de metodele moderne de productie, in care culturile sunt fertilizate cu ingrasamant artificial care influenteaza calitatea alimentelor.

Principalele cauze ale deficientei de magneziu:

- dietele pentru slabit create necorespunzator;

- consumul excesiv de alimente grase;

- ingestia incorecta de alimente: prea mult zahar, prea multe produse alimentare care contin faina alba, sunt prajite sau gatite un timp indelungat;

- alcoolul, fumatul;

- reabsorbtia insuficienta sau pierderea de magneziu ca urmare a rezectiei intestinale;

- cauze endocrine: diabetul zaharat, unele tulburari ale tiroidiei, paratiroidei, boli ale rinichilor si glandelor suprarenale;

- utilizarea de antibiotice;

- sporturile extreme;

- sarcina si alaptarea;

- situatiile stresante.

Simptomele deficientei de magneziu

Deoarece magneziul are o mare varietate de roluri in organismul uman, simptomele deficientei de magneziu pot varia foarte mult. Multe simptome implica modificari in functiile nervoase si musculare. Aceste modificari includ slabirea musculara, tremor si spasme. Deficitul de magneziu poate duce la aritmie, contractia neregulata si cresterea frecventei cardiace.

Datorita rolului sau major in structura osoasa, inmuierea si slabirea oaselor pot fi, de asemenea, simptome de deficit de magneziu.

Cele mai des intalnite simptome sunt constipatia, pierderea poftei de mancare, stare generala de rau, oboseala, crampe musculare, senzatie de intepaturi si ace in membre, tulburari de somn, dureri de cap, nivel de zahar in sange dezechilibrat, tensiune arteriala crescuta, trigliceride mari, dificultati de concentrare si diverse modificari ale starii psihice.

Multe persoane pot suferi de defcit de magneziu, fara macar sa fie constienti de acest lucru. Simptomele principale se pot imparti pe urmatoarele categorii:

Simptomele neurologice determinate de valorile scazute ale magneziului sunt:

- apatia, depresia, dificultati de concentrare, tulburari de memorie;

- confuzia, halucinatile, paranoia, coma (intalnite mai ales in cazul deficientelor severe);

- insomnia. Problemele asociate cu lipsa de somn precum anxietatea, hiperactivitatea si nelinistea. Magneziul este vital pentru un somn linistit si odihnitor;

- durerile de cap si migrenele. Magneziul balanseaza transmiterea de neuroni, astfel un tratament cu magneziu poate reduce durerile de cap;

- deficienta de magneziu poate afecta sistemul nervos, acesta avand ca rezultat irascibilitatea. In cazul in care situatia se agraveaza se poate ajunge la anxietate si chiar depresie. S-a demonstrat faptul ca magneziul calmeaza muschii, corpul si imbunatateste dispozitia.

Simptomele care afecteaza oasele:

-osteoporoza. Si anume slabirea si inmuierea oaselor. Pentru a preveni slabirea oaselor este important sa intelegem nevoia de magneziu, doarece majoritatea regasita in corp este vitala oaselor.

Simptome neuromusculare includ:

- fasciculatii musculare (spasme, convulsii), diverse sunete in urechi;

- tremur, spasme musculare, slabiciune musculara, ataxie, nistagmul, tetanos (mai ales in cazurile grave).

- crampe la picioare. 70% dintre adulti si 7% dintre copii si adolescenti sufera de crampe la picioare, in special la genunchi. Pentru a combate acest tip de crampe se recomanda marirea dozei de calciu.

Cel mai des intalnite simptome gastrointestinale sunt:

- scaderea poftei de mancare;

- dureri de stomac;

- diaree sau constipatie.

In cazul in care va regasiti intr-una sau mai multe din categoriile mentionate, este indicata inceperea unei diete bogate in magneziu, sau a administrarii suplimentelor alimentare.

4. Alimente bogate in magneziu.

Cele mai bogate surse de magneziu sunt nucile si semintele, legumele verzi si cerealele integrale. 

- Semintele de dovleac – sunt foarte bogate in minerale; doar 64 de grame pot oferi 42% din doza zilnica necesara si recomandata; sunt de asemenea o sursa buna de Omega-3.

- Migdalele – 28 de grame de migdale contin 20% din doza recomandata de magneziu dintr-o zi.

- Nucile – 28 g de nuci contin 20% din doza zilnica recomandata de magneziu.

- Semintele de susan, nuci caju.

- Spanacul – 225 g de spanac ofera 150 mg de magneziu, fiind una din cele mai bune surse de acest mineral.

- Fasole neagra, broccoli, mazarea – 150 g ofera 70 mg de magneziu.

- Lintea – 200 g de linte ne ofera 18% din doza zilnica recomandata de magneziu; 

- Smochinele – 600 g de smochine pot acoperi necesarul de magneziu intr-o zi.

- Avocado – acest fruct ne ofera 15% din doza zilnica recomandata de magneziu.

- Dovleacul – 225 g de dovleac contine 60 mg de magneziu.

- Castraveti – 150 de grame ne ofera 40 mg de magneziu.

- Fulgi de ovaz, cereale integrale.

- Orezul – 225 g de orez brun ofera 20% din doza zilnica recomandata de magneziu.

- Paine integrala - 1 felie ne ofera 23 mg de magneziu.

- Laptele de vaca - 1 cana ofera 33 mg de magneziu.

- Ciocolata neagra – este de asemenea una din cele mai bune surse de magneziu; o ciocolata poate oferi peste 50% din doza zilnica recomandata de magneziu;

- Bananele – 225 g ne ofera 60 mg de magneziu, adica 15% din doza zilnica recomandata de magneziu.

In perioadele reci este recomandata administrarea suplimentelor alimentare cu magneziu, ceea ce se regasesc sub forma de tablete, de obicei in combinatie cu alte vitamine. Cea mai cunoscuta si benefica combinatie este Magneziu + Vitamina B6.

comments powered by Disqus

Sanatate - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Ce este imunitatea si cum o putem influenta?
Ce este imunitatea si cum o putem influenta?

Ce este sistemul imunitar? Sistemul imunitar este esential supravietuirii noastre. Fara un sistem imunitar, corpul nostru ar fi deschis catre atacul

Simptomele deficientei de Magneziu
Simptomele deficientei de Magneziu

1. Ce este magneziul? Toamna este anotimpul cand organismul are nevoie de un boost de energie, de echilibru. Cu totii stim de la parinti, de la bunic

Care sunt cauzele durerilor musculare inexplicabile?
Care sunt cauzele durerilor musculare inexplicabile?

Tulburari musculare pot aparea la adulti si copii. In multe cazuri, durerile de muschii nu este ceva grav si se vor rezolva fara tratament medical. Cu

Comanda
L-V intre 9-17
0365-430.166
Transport GRATUIT
la comenzi peste 150 Lei

Produsul lunii