Zilele Rapunzel
toate produsele cu -12% reducere
0zile :00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Managementul stresului

Managementul stresului
     

Ce se intampla cand te stresezi?

Stresul are loc atunci cand trebuie sa faci mai multe lucuri decat esti obisnuit sa faci in mod normal. Cand esti stresat, corpul reactioneaza ca si cand ar fi in pericol, produce hormoni care acelereaza bataile inimii, respiratia devine mai rapida si te simti lipsit de energie.

Un anumit grad de stres este folositor, te poate face sa muncesti mai eficient si sa termini sarcinile mai repede decat ar fi trebuit. Dar in cazul in care stresul are loc prea des si tine mult, poate avea efecte grave asupra organismului. Acest tip de stres se manifesta prin dureri de cap, de spate, de stomac sau probleme in ceea ce priveste somnul. Acest tip de stres iti poate slabi sistemul imunitar si in acest fel, poate reduce rezistenta la boli si infectii. Stresul te poate face sa te simti depresiv, anxios, tensionat iar daca te confrunti cu o problema de sanatate, stresul o poate agrava. Relatiile cu oamenii din jur pot fi afectate si nu mai dai acelasi randament la servici ori la scoala.

Cum tinem stresul sub control?

De cele mai multe ori, sursa stresului este evidenta, cum sunt cazurile in care cineva drag moare sau inainte sa te casatoresti sau inainte de a avea un copil. Dar de multe ori, cauzele care au dus la stres nu pot fi identificate prea usor. Vestea buna este a poti invata anumite modalitati de a lupta impotriva stresului s de a-l tine sub control. Astfel:

  • gaseste motivul pentru care te simti stresat
  • gaseste modalitati de a reduce cantitatea de stres din viata ta
  • invata trucuri sanatoase de a usura stresul

Cum poti reduce nivelul de stres?

Stresul este parte din viata fiecaruia. S-ar putea sa nu gasesti modalitati de a scapa de stres definitiv, dar cel putin poti invata metode de a-l reduce. Incearca cateva idei:

  1. Invata cele mai bune variante de a-ti planifica timpul. Gandeste-te ce prioritati ai si fa-ti un orar. In acest fel vei reusi sa faci lucrurile la timp si in acelasi timp sa reduci stresul.
  2. Gaseste cele mai bune metode de a face fata cat mai bine. Analizeaza cu sinceritate felul in care ai facut fata in trecut stresului si gandeste-te cum te-a ajutat metoda folosita. 
  3. Ai grija de sanatatea ta: odihneste-te mai mult, mananca bine, renunta la fumat, redu consumul de alcool.
  4. Incearca noi modalitati de a gandi. Cand incepi sa te ingrijorei, incearca sa te opresti din aceste ganduri. Invata sa nu te mai gandesti la lucrurile pe care nu le poti face.
  5. Cere ajutorul apropiatilor, discuta despre probleme tale. Ajutorul celorlalti ajuta in multe cazuri.

Cum sa ne scutim de stres?

  • Fa exercitii. Exercitiile regulate pot fi o buna modalitate de a face fata stresului. Plimbarea este o metoda ideala pentru a incepe.
  • Scrie. Scrie despre problemele pe care le ai daca nu reuseti sa dscuti cu nici o persoana apropiata despre ce te deranjeaza.
  • Lasa-ti sentimentele libere. Vorbeste, razi, plangi, tipa cand esti nervos.
  • Fa ceva ce-ti place. Gaseste un hobby care iti face placere sau te relaxeaza.
  • Invata metode de a-ti relaxa corpul. Aici se includ exercitiile de respirare, exerciti de relaxare a muschilor, masajul, aromaterapia.
  • Concentreaza-te pe prezent. Mediteaza, asculta muzica relaxanta, incearca sa gasesti partea de umor din viata ta. Uneori, rasul poate fi cel mai bun medicament impotriva stresului.

Sanatate - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

Aboneaza-te la newsletter