Luna Pro Natura
-20% din pretul original la toate produsele
00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Impactul apei asupra sanatatii

     

Necesitatea apei depinde de multi factori, cum ar fi: starea sanatatii noastre, activitatea zilnica, modul de viata.

Apa este elementul de baza al organismului, jumatate din corpul nostru este apa, toate organele din corpul nostru depind de apa, ea elimina substantele toxice din organism, transporta substantele nutritive catre celule, asigura umiditate urechilor si nasului. Lipsa apei din organism conduce la dezhidratare.


In fiecare zi pierdem apa prin transpiratie, respiratie, urina si prin functiunea intestinelor. Exista cateva aspecte cu ajutorul carora putem afla cantitatea apei pe care trebuie sa consuma un adult intr-un climat temperat.

Urina adultilor pe zi este de cca.1,5 l, iar prin respiratie, transpiratie pierdem in jur de un litru de apa. Mancarea consumata acopera 20% din necesarul apei. Daca bem 2litri de apa pe zi, atunci putem inlocui lichidul pierdut.


Factori care influenteaza cantitatea consumului apei

Trebuie sa modificam consumatia apei in functie de activitatile noastre, climatul in care lucram, starea sanatatii noastre.

  • Exercitiul fizic- cu cat ne miscam mai mult,organismul nostru necesita cu atat mai multa apa, avem nevoie intre 0,5-1 litru de apa daca ne antrenam un timp scurt iar daca ne antrenam mai mult de o ora, organismul necesita si mai multa apa iar cantitatea apei depinde si de intensitatea transpiratiei. In cazul antrenamentului intensiv, natriul pierdut prin apa trebuie inlocuit cu sare de mare.

  • Mediul- vara transpiram mai usor, iarna din cauza incalzirii camerei, pielea pierde din umiditate.

  • Boala, starea sanatatii- simptomele imbolnavirii precum transpiratia, varsatura, diarea cauzeaza o cantitate de apa pierduta in plus. Pentru cei care au probleme de infectii ale tractului urinar este indicat sa consuma multa apa.

  • Insarcinare, alaptare- pentru femei gravide cantitatea de apa indicata este de 2,5de litri, iar pentru mame care alaptesc 3l de apa. Mamele cand alaptesc pierd multa apa si este foarte important sa o inlocuiasca.


Dezhidratarea si consecintele sale:

Cand bem mai putina apa decat organismul nostru are nevoie, duce la dezhidratare. In cazul dezhidratarii medii apare deja oboseala.


Simptomele dezhidratarii sunt urmatoarele:

  • Senzatie de sete foarte puternica

  • Epuizare

  • Durere de cap

  • Buza uscata

  • Lipsa de urina sau foarte putina

  • Slabiciune in musculatura

  • Ameteala


Dezhidratarea poate sa puna viata in pericol mai ales la varstnici si la tineri, este indicat sa bem un pahar inainte de mese si dupa, iar cand facem sport sa consumam apa intotdeauna inainte si dupa antrenament.

Sanatate - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

Totul despre maslin

Aboneaza-te la newsletter