0 zile00 ore 00 min 00 sec

De ce avem nevoie de vitamina B3 sau de niacina?

De ce avem nevoie de vitamina B3 sau de niacina?
     

Vitamina B3, cunoscuta si sub denumirea de niacina, este una dintre cele opt vitamine B. Ea joaca un rol in transformarea alimentelor pe care le consumam in energie. Ajuta corpul sa foloseasca proteine si grasimi si mentine sanatatea pielii, parului si sistemului nervos.

De asemenea, poate reduce riscul cardiovascular, deoarece poate fi utilizat pentru a trata colesterolul. Potrivit unor studii vitamina B3 reduce tensiunea arteriala fiind un vasodilatator. Intreaga cantitate a vitaminei B3 necesara organismului pot fi obtinute printr-o dieta sanatoasa.

Deficitul de vitamina B3 este destul de rar in Europa. Consumul excesiv de alcool este principalul motiv pentru lipsa acestei vitamine. De asemenea, aceasta lipsa a fost constatata si  la pacientii cu anorexie nervoasa sau chirurgie bariatrica.

O persoana cu deficiente de vitamina B3 poate experimenta: oboseala, indigestie, varsaturi, probleme circulatorii, depresie, tulburari de echilibru.

O lipsa severa a vitaminei B3 poate cauza pelagra manifestata prin probleme ale pielii, dementa si diaree.

Utilizari ale vitaminei B3 in medicina

Doze de vitamina B3 au fost utilizate pentru controlul colesterolului.

Unele studii au aratat ca niacina ar putea contribui la incetinirea progresiei bolilor de inima si a arterosclerozei, a diabetului, a osteoartritei, a cataractei, a bolii Alzheimer si a diferitelor afectiuni ale pielii.

Dozele mari de vitamina B3 pot provoca efecte adverse, inclusiv inrosirea pielii, senzatia de greata, varsaturi si constipatie. De asemenea, poate creste nivelul de glucoza la persoanele cu diabet zaharat. Poate declansa un atac la bolnavii de guta. Aceasta poate duce la niveluri ridicate de enzime hepatice si poate creste riscul de afectare a ficatului.

Cantitati recomandate si surse de vitamina B3

Baza de date a etichetelor pentru suplimentul dietetic de baza al Institutului National de Sanatate (NIH) recomanda 20 de miligrame pe zi de vitamina B3 pentru copii si adulti in varsta de 4 ani si peste, pe baza unei diete de 2.000 de calorii. Persoanele care consuma o dieta echilibrata, consuma in mod normal cantitati adecvate de niacina.

Urmatoarele produse alimentare sunt cunoscute a fi o sursa buna de vitamina B3:

- fructul dragonului
- carne de vita si de miel
- ficat, inima si rinichi de pui
- pesti: hamsii, tonul si somonul
- paine integrala de grau, paste imbogatite si cereale
- fasole si leguminoase
- branza si lapte
- oua
- legume cu frunze
- ciuperci
- nuci si seminte de floarea-soarelui
- extract de drojdie.

Unele alimente, cum ar fi cerealele pentru micul dejun, sunt imbogatite cu niacin.

comments powered by Disqus

Sanatate - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Combinatia ideala, vitamina C si D
Combinatia ideala, vitamina C si D

Pentru a afla de ce vitamina C si D sunt mai eficienta impreuna va  recomandam acest articol. Nu doar pentru o informatie in plus ci pentru a pu

Ce este imunitatea si cum o putem influenta?
Ce este imunitatea si cum o putem influenta?

Ce este sistemul imunitar? Sistemul imunitar este esential supravietuirii noastre. Fara un sistem imunitar, corpul nostru ar fi deschis catre atacul

Simptomele deficientei de Magneziu
Simptomele deficientei de Magneziu

1. Ce este magneziul? Toamna este anotimpul cand organismul are nevoie de un boost de energie, de echilibru. Cu totii stim de la parinti, de la bunic

Comanda
L-V intre 9-17
0365-430.166
Transport GRATUIT
la comenzi peste 150 Lei

Produsul lunii