✨ TENTATIA ZILEI
Ai 8% reducere pentru toate produsele din categoria Cosmetice Bio si naturale.
00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Ce este imunitatea si cum o putem influenta?

Ce este imunitatea si cum o putem influenta?
     

Ce este sistemul imunitar?

Sistemul imunitar este esențial supraviețuirii noastre. Fără un sistem imunitar, corpul nostru ar fi deschis către atacul bacteriilor, virusurilor, parazițiilor și multe altele. Este sistemul imunitar care ne menține sănătoși când ne expunem la factori patogeni.

Acest sistem vag de celule și țesuturi stă în continuă stare de veghe, iar în momentul când apare un inamic, îl atacă.

Sistemul imunitar este răspândit în întreg corpul și include multe tipuri de celule, organe, proteine și țesuturi. Sistemul acesta poate diferenția țesuturile noastre de țesuturile străine. Chiar și celulele moarte sunt recunoscute de sistemul imunitar.

În cazul în care sistemul imunitar întâlnește o bacterie, un virus sau un parazit transmite un răspuns imunitar. 

Sistemul imunitar este diferit la toată lumea, dar ca și o regulă generală, acesta devine mai puternic odată cu înaintarea în vârstă, deoarece, până la perioada când devenim adulți, am fost expuși deja la mai mulți factori patogeni și am dezvoltat imunitate. Acesta este motivul pentru care adulții și adolescenții se îmbolnăvesc mai rar decât copiii.

Cum putem stimula sistemul imunitar?

Deoarece imunitatea nu este un singur factor ci este un întreg sistem, pentru a îmbunătăți acest sistem este nevoie de o armonie între stilul nostru de viață și sănătatea imunitară.

Cele mai cunoscute situații de scădere reală a imunității sunt în cazul unor boli cum ar fi SIDA, cancerul, diabetul zaharat, în cazul anumitor tratamente medicale și chirurgicale. O diminuare a imunității o întâlnim la vârstele extreme, la alcoolici, fumători, obezi, în cazul stresului emoțional și fizic, tulburărilor de somn, alimentației de proastă calitate și expunerii la un mediu toxic.

Imunitatea scăzută se maifestă prin vulnerabilitate în fața infecțiilor, deteriorarea celulelor, inflamații, dezvoltarea tumorilor și alte probleme grave de sănătate.

La copii însă situația este mai simplă, cauza principală a răcelilor frecvente ale copiilor se datorează expunerii la noi și noi virusuri; există cel puțin 200 de astfel de virusuri, de aceea nu numai că racelile NU pot fi prevenite, însă ele întăresc sistemul imun al copilului.

Cum putem îmbunătăți sistemul imunitar? Chiar dacă acesta ne ajută la îndepărtarea virusurilor, câte odată poate da greș, să ne infecteze corpul un virus și să ne îmbolnăvim. Este posibil să intervenim în acest proces? Ce se va întâmpla dacă ne îmbunătățim dieta de zi cu zi? Dacă luăm anumite vitamine și preparate naturale ne va ajuta să creem un sistem imunitar aproape ideal?

Modalități sănătoase de a ne întări sistemul imunitar:

Primul pas constă în alegerea unui stil de viață sănătos. Urmând niște reguli generale de sănătate ne va ajuta cu siguranță. Este recomandat să:

  • 1. Nu fumați: deoarece tutunul subminează sistemul imunitar și creste riscul de bronșită și pneumonie.
  • 2. Urmați o dietă cu multe legume, fructe, nuci și semințe. Acestea oferă corpului nutrienții de care are nevoie sistemul imunitar. Un studiu creat pe adulți a demonstrat că un consum mai mare de fructe și legume a ajutat la întărirea sistemului imunitar și a redus șansele de îmbolnăvire.
  • 3. Faceți sport regulat, încercați să mențineți o greutate sănătoasă și adecvată vârstei.
  • 4. Reduceți consumul de alcool, consumul excesiv poate crește vulnerabilitatea sistemului imunitar.
  • 5. Minimizați stresul și bucurați-vă de un somn adecvat; somnul inadecvat și stresul suprimă sistemul imunitar.
  • 6. Spalați-vă pe mâini frecvent și gătiți adecvat alimentele.

Este important să rețineți că un stil de viață sănătos înseamnă o imunitate eficientă. În cazul deprimării sistemului imun, pot fi utile anumite suplimente alimentare  - acizi grași esențiali din semințe de in, cânepă, pește, nuci, vitamine - A, B2, B6, C, D, E,  antioxidanți, preparate din plante sau probiotice.

Alimente care ne pot întări sistemul imunitar:

  • Citricele: grapefruit, protocala, lime, lămâie, etc. Acestea sunt o sursă bogată de vitamina C, vitamina care ajută la lupta împotriva virusurilor.
  • Ardei grași roșii. Acestea conțin de două ori mai multă vitamina C decât citricele. Ajută la întărirea sistemului imunitar și la menținerea sănătății.
  • Broccoli. Leguma care este bogată în vitamine, minerale, antioxidanți, nutrienți.
  • Usturoiul. Cunoscut pentru că ajută la vindecarea răcelilor dar și pentru întărirea sistemului imunitar.
  • Ghimbir. Este un bun inflamator, ajută la recuperarea din răceală și este o sursă bogată de vitamine.
  • Spanacul. Bogat în vitamina C și antioxidanți, ajută la întărirea sistemului imunitar.
  • Ceai verde, Kiwi, Papaya, Migdale, Iaurt.

Sistemul imunitar este un sistem extrem de complicat și vital pentru un stil de viață sănătos. Pentru a-l ajuta este necesară urmarea unor reguli generale de sănătate, iar în ceea ce privește copiii, este importantă înțelegerea faptului că sistemul imun al acestora est în dezvoltare.

Sanatate - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

Ultimele promotii

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te la newsletterul nostru daca nu vrei sa pierzi promotiile noastre zilnice, cupoanele de reduceri periodice si noutatile aparute in magazinul nostru.