Ce este imunitatea si cum o putem influenta?

Ce este imunitatea si cum o putem influenta?
     

Ce este sistemul imunitar?

Sistemul imunitar este esential supravietuirii noastre. Fara un sistem imunitar, corpul nostru ar fi deschis catre atacul bacteriilor, virusurilor, parazitiilor si multe altele. Este sistemul imunitar care ne mentine sanatosi cand ne expunem la o mare de patogene.

Acest sistem vag de celule si tesuturi sta in continuu de veghe, iar in momentul cand apare un inamic, il ataca.

Sistemul imunitar este raspandit in intreg corpul si include multe tipuri de celule, organe, proteine si tesuturi. Sistemul acesta poate diferentia tesuturile noastre de tesuturile straine. Chiar si celulele moarte sunt recunoscute de sistemul imunitar.

In cazul in care sistemul imunitar intalneste un patogen, o bacterie, un virus sau un parazit transmite un raspuns imunitar. 

Sistemul imunitar este diferit la toata lumea, dar ca si o regula generala, acesta devine mai puternic odata cu inaintarea in varsta, deoarece, pana la perioada cand devenim adulti, am fost expusi deja la mai multe patogene si am developat mai multa imunitate. Acesta este motivul pentru care adultii si adolescentii se imbolnavesc mai rar decat copiii.

Cum putem stimula sistemul imunitar?

Deoarece imunitatea nu este un singur factor ci este un intreg sistem, pentru a imbunatati acest sistem este nevoie de o armonie intre stilul nostru de viata si sanatatea imunitara.

Cele mai cunoscute situatii de scadere reala a imunitatii sunt in cazul unor boli cum ar fi SIDA, cancerul, diabetul zaharat, in cazul anumitor tratamente medicale si chirurgicale. O diminuare a imunitatii o intalnim la varstele extreme, la alcoolici, fumatori, obezi, in cazul stresului emotional si fizic, tulburarilor de somn, alimentatiei de proasta calitate si expunerii la un mediu toxic.

Imunitatea scazuta se maifesta prin vulnerabilitate in fata infectiilor, deteriorarea celulelor, inflamatii, dezvoltarea tumorilor si alte probleme grave de sanatate.

La copii insa situatia este mai simpla, cauza principala a racelilor frecvente ale copiilor se datoreaza expunerii la noi si noi virusuri; exista cel putin 200 de astfel de virusuri, de aceea nu numai ca racelile NU pot fi prevenite, insa ele intaresc sistemul imun al copilului.

Cum putem imbunatati sistemul imunitar? Chiar daca acesta ne ajuta la indepartarea virusurilor, cate odata poate da gres, sa ne infecteze corpul un virus si sa ne imbolnavim. Este posibil sa intervenim in acest proces? Ce se va intampla daca ne imbunatatim dieta de zi cu zi? Daca luam anumite vitamine si preoarate naturale ne va ajuta sa creem un sistem imunitar aproape ideal?

Modalitati sanatoase de a ne intari sistemul imunitar:

Primul pas consta in alegerea unui stil de viata sanatos. Urmand niste reguli generale de sanatate ne va ajuta cu siguranta. Este recomandat sa:

  • 1. Nu fumati; deoarece tutunul submineaza sistemul imunitar si creste riscul de bronsita si pneumonie.
  • 2. Urmati o dieta cu multe legume, fructe, nuci si seminte. Acestea ofera corpului nutrientii de care are nevoie sistemul imunitar. Un studiu creat pe adulti a demonstrat ca un consum mai mare de fructe si legume a ajutat la intarirea sistemului imunitar si a redus sansele de imbolnavire.
  • 3. Faceti sport regulat, incercati sa mentineti o greutate sanatoasa si adecvata varstei.
  • 4. Reduceti consumul de alcool, consumul excesiv poate creste vulnerabilitatea sistemului imunitar.
  • 5. Minimizati stresul si bucurati-va de un somn adecvat; somnul inadecvat si stresul suprima sistemul imunitar.
  • 6. Spalati-va pe maini frecvent si gatiti adecvat alimentele.

Este important sa retineti ca adoptarea unui stil de viata sanatos inseamna o imunitate eficienta. In cazul deprimarii sistemului imun, pot fi utile anumite suplimente alimentare  - acizi grasi esentiali din seminte de in, canepa, peste, nuci, vitamine - A, B2, B6, C, D, E,  antioxidanti, preparate din plante sau probiotice.

Alimente care ne pot intari sistemul imunitar:

  • Citricele: grapefruit, protocala, lime, lamaie, etc. Acestea sunt o sursa bogata de vitamina C, vitamina care ajuta la lupta impotriva virusurilor.
  • Ardei grasi rosii. Acestea contin de doua ori mai multa vitamina C decat citricele. Ajuta la intarirea sistemului imunitar si la mentinerea sanatatii.
  • Broccoli. Leguma care este bogata in vitamine, minerale, antioxidanti, nutrienti.
  • Usturoiul. Cunoscut pentru ca ajuta la vindecarea racelilor dar si pentru intarirea sistemului imunitar.
  • Ghimbir. Este un bun inflamator, ajuta la recuperarea din raceleala si este o sursa bogata de vitamine.
  • Spanacul. Bogat in vitamina C si antioxidanti, ajuta la intarirea sistemului imunitar.
  • Ceai verde, Kiwi, Papaya, Migdale, Iaurt.

Sistemul imunitar este un sistem extrem de complicat si vital pentru un stil de viata sanatos. Pentru a-l ajuta este necesara urmarea unor reguli generale de sanatate, iar in ceea ce priveste copiii, este importanta intelegerea faptului ca sistemulimun al acestora est in dezvoltare.

comments powered by Disqus

Sanatate - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Comanda
L-V intre 9-17
0365-430.166
Transport GRATUIT
la comenzi peste 150 Lei

Produsul lunii