Cat de mult zahar este in alimente si bautura?

Cat de mult zahar este in alimente si bautura?
     

In viata noastra moderna si rapida, poate fi dificil sa pastram un echilibru sanatos de nutrienti in alimentele noastre. Zaharul este unul dintre aceste substante nutritive, iar celulele din corpul uman ar muri fara el. Totusi, consumul prea mare de zahar, creste riscul aparitiei unor probleme, inclusiv de sanatate dentara, obezitate si diabet de tip 2. Pentru a pastra nivelul echilibrat de zahar, ne ajuta sa stim care e cantitatea de zahar exista in alimentele pe care le consumam. 

In continuare vom enumera continutul de zahar din cateva alimente uzuale, atat procesate, cat si naturale.

Zaharul este un carbohidrat simplu care apartine unei clase de substante dulci aromatizate din punct de vedere chimic. El vine in mai multe forme diferite, insa cele trei tipuri principale de zahar sunt zaharoza, lactoza si fructoza.

Chiar daca celulele noastre au nevoie de zahar (glucoza) pentru a supravietui, consumul in exces poate provoca numeroase probleme de sanatate. Zaharul adaugat (cel procesat industrial) nu contine substante nutritive benefice, iar consumul acestuia in exces, duce la carii dentare, diabet si obezitate.

American Heart Association (AHA) conchide ca zaharurile adaugate "contribuie cu nutrienti zero fiind doar calorii goale" care pot duce la kilograme in plus sau chiar obezitate, subrezind astfel rezistenta inimii.

Constientizarea continutului de zahar existent si adaugat al alimentelor si al bauturilor pe care le consumam este vital pentru sanatatea noastra, deoarece foarte multe produse au zahar adaugat, intr-o cantitate mai mica sau mai mare.

OMS a publicat noi recomandari ca adultii si copiii sa isi reduca consumul de zaharuri libere la mai putin de 10% din consumul total de energie, cu o reducere suplimentara sub 5% .

Termenul "zaharuri libere" se refera la glucoza, fructoza si zaharoza adaugata la alimente si bauturi, precum si zaharuri prezente in mod natural in siropuri, miere si suc de fructe. Termenul nu se aplica zaharurilor care se gasesc in mod natural in fructele, legumele sau laptele proaspat, deoarece nu exista dovezi care sa asocieze consumul acestor zaharuri cu efecte adverse.

O singura lingurita de zahar este de aproximativ 4 grame. OMS recomanda reducerea consumului zilnic de zahar la 5% din consumul zilnic de energie; care ar echivala cu 6 lingurite de zahar.

Mai jos am enumerat cateva alimente si bauturi comune de zi de zi, impreuna cu continutul lor de zahar. Unele dintre urmatoarele continuturi de zahar pot surprinde:

  • Ciocolata - cu continut ridicat de zahar, consumul de ciocolata ar trebui sa aiba un caracter ocazional
    • Snickers (52,7  grame) - 6,75 lingurite de zahar
    • Ciocolata cu lapte (44 grame) - 5,75 lingurite de zahar
    • Milkyway (58 grame) - 8,75 lingurite de zahar
    • Dove (40.8 grame) - 5,5 lingurite de zahar
    • Hershey (43 grame) - 6 lingurite de zahar
    • Twix (50,7 grame) - 6 lingurite de zahar
    • M&M (47,9 grame) - 7,5 linguri de zahar

Bauturi racoritoare

  • Bauturile racoritoare contin adesea o cantitate mare de zahar:
    • Coca-Cola (o doza) - 8,25 lingurite de zahar
    • Pepsi cola (o doza) - 8,75 lingurite de zahar
    • Red Bull (o doza) - 6,9 linguri de zahar
    • Sprite (o doza) - 8,25 lingurite de zahar
    • Mountain Dew (o doza) - 11,5 lingurite de zahar

Fructele contin un tip de zahar numit fructoza. 

  • Fructele proaspete nu au "zahar adaugat", dar dupa cum puteti vedea mai jos, nivelurile lor de zahar variaza de la 1 lingurita la 100 de grame de afine pana la 4 lingurite la aceeasi cantitate de struguri.
    • * la 100 grame:
      • Bananele - 3 lingurite de zahar (fructoza)
      • Mango - 3,2 lingurite de zahar
      • Banane - 3 lingurite de zahar
      • Mere - 2,6 linguri de zahar
      • Ananas - 2,5 linguri de zahar
      • Struguri - 4 lingurite de zahar
      • Lamai - 0,6 lingurite de zahar
      • Kiwi fructe - 2,3 linguri de zahar
      • Caise - 2,3 linguri de zahar
      • Capsuni - 1,3 lingurite de zahar
      • Zmeura - 1 lingurita de zahar
      • Afine - 1,7 linguri de zahar
      • Afine - 1 lingurita de zahar
      • Tomate - 0,7 linguri de zahar
comments powered by Disqus

Sanatate - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Cat de mult zahar este in alimente si bautura?
Cat de mult zahar este in alimente si bautura?

In viata noastra moderna si rapida, poate fi dificil sa pastram un echilibru sanatos de nutrienti in alimentele noastre. Zaharul este unul dintre aces

Cate calorii ar trebui sa consumam zilnic?
Cate calorii ar trebui sa consumam zilnic?

Numarul de calorii pe care trebuie sa le consumam in fiecare zi depinde de mai multi factori, inclusiv varsta, greutatea, inaltimea, sexul, stilul de

7 moduri in care sa previi cancerul
7 moduri in care sa previi cancerul

      Pana la 70% din cauzele cunoscute ale cancerelor pot fi evitate si legate de stilul de viata. Dieta, exercitiul si evitarea produ

Articole precedente

Comanda
L-V intre 9-17
0365-430.166
Transport GRATUIT
la comenzi peste 150 Lei