Care sunt cele mai bune alimente pentru a lupta impotriva imbatranirii?

Care sunt cele mai bune alimente pentru a lupta impotriva imbatranirii?
     

Mancati bine pentru o viata lunga si sanatoasa - este ceea ce auzim tot timpul in jurul nostru, dar care sunt cele mai bune alimente care ne ajuta sa atingem acest obiectiv? 

Care sunt cele mai bune alimente pentru o dieta sanatoasa? 

Cifrele oficiale indica faptul ca, in prezent, primele trei tari din lume cu cea mai mare speranta de viata sunt Principatul Monaco, Japonia si Singapore. Acestea sunt locuri in care locuitorii se confrunta cu o inalta calitate a vietii, iar un element important al acestora este sa manance mese sanatoase.

Adesea, gasim laude pentru "superfoods" in mass-media -  care sunt vazute ca niste super eroi in diete. Nutritionistii resping termenul "superfoods" ca un cuvant cheie care poate influenta pe oameni sa plaseze o asteptare prea mare pe o gama limitata de alimente atunci cand, in realitate, o dieta echilibrata si un stil de viata sanatos necesita mai mult efort decat sa manance de cinci ori pe zi.

Totusi, exista anumite alimente care sunt mai hranitoare decat altele, si multe dintre acestea, asa cum au demonstrat cercetarile, au un efect protector impotriva unui numar de boli. Aici va oferim o privire de ansamblu asupra unora dintre cele mai bune alimente pe care ati dori sa le luati in considerare, inclusiv in dieta dvs. in cautarea unei vieti sanatoase si fericite.

Tofu, edamame si produse din soia

Soia proaspata este un aliment folosit in mancaruri asiatice de generatii, dar au castigat popularitate, si in restul lumii. Boabele de soia sunt adesea vandute in pachete de snack-uri, dar sunt adaugate si  la o varietate de feluri de mancare, de la supe la mese pe baza de orez. Soia este servita ca si preparat gatit.

Edamame si tofu sunt produse bogate in izoflavone, care pot avea proprietati anti-cancer.

Fasolele sunt bogate in izoflavone, un tip de fitoestrogen. Izoflavonele sunt substante cunoscute ca avand proprietati antiinflamatorii, antioxidante, anti-canceroase si antimicrobiene.

Astfel, ele pot ajuta la reglarea raspunsului inflamator al organismului, la incetinirea imbatranirii celulare, la microbii, precum si la protectia impotriva anumitor tipuri de cancer.

Edamame sunt bogate in doua tipuri de izoflavone, in special: genistein si daidzein. Un studiu publicat anul trecut pe Medical News Today a aratat ca genistein ar putea fi folosit pentru a imbunatati tratamentul cancerului de san.

Intre timp, autorii studiului au demonstrat ca la un consum de soia ridicat fost se constata un risc redus de cancer mamar, asa ca am putea sa includem si soia in dieta noastra normala.

Tofu (cas de soia)

in mod similar, tofu, un produs asemanator cu branzeturile din coaja de soia, a fost legat de o multitudine de beneficii pentru sanatate din aceleasi motive. Tofu se gaseste adesea gatit in diferite feluri de mancaruri tipice din Asia de Est; poate fi prajita, coapta sau fiarta (de exemplu, in supe).

Ca produs de soia, este bogat in izoflavone, ale caror beneficii pentru sanatate le-am prezentat mai sus; este, de asemenea, o sursa buna de proteine si contine toti aminoacizii esentiali pe care corpul noastru trebuie sa le sintetizeze.

Mai mult decat atat, este bogat in minerale, esentiale pentru dintii si oase puternice si sanatoase. Tofu este si o sursa de calciu, fier, mangan, seleniu, fosfor, magneziu, zinc si cupru.

Totodata tofu este un aliment foarte satios, care da o senzatie de indestulare, astfel ca incorporand-o in mesele dvs. poate ajuta la prevenirea supraalimentarii.

Morcovi

Acest ingredient culinar comun, cel mai bine cunoscut in soiul sau rosiatic - portocaliu, este recomandat pentru continutul ridicat de beta-caroten, un pigment si carotenoid, care ofera culorilor versiunea pe scara larga a acestei legume radacinoase.

Morcovii pot proteja impotriva daunelor cauzate de imbatranire.

Beta-carotenul poate fi transformat de organism in vitamina A, care, potrivit Institutului National de Sanatate (NIH), "se implica in functia imuna, viziune, reproducere si comunicare celulara". Corpul noastru nu pot produce vitamina A pe cont propriu, deci aceasta trebuie sa fie extrasa din dieta noastra.

Acest pigment este, de asemenea, un antioxidant care poate proteja celulele din corpul nostru de imbatranirea cauzata de radicalii liberi.

In plus, cercetarile au aratat ca alimentele bogate in carotenoide - si, bineinteles, morcovii pot proteja impotriva vatamarii vizibile cauzata de varsta inaintata.

Unele soiuri de morcovi, cum ar fi morcovii albi, nu contin pigmentul portocaliu beta-caroten, dar contin toate acestea falcarinol, un nutrient care, potrivit unor studii, poate avea un efect protector impotriva cancerului.

in timp ce morcovii cruzi sunt cei mai buni pentru sanatate, deoarece isi pastreaza substantele nutritive, exista si modalitati de a gati morcovii care sa pastreze majoritatea nutrientilor.

Taierea morcovilor creste suprafata care ia contact cu apa, la fierbere, astfel incat mai multa substanta nutritiva se scurge in apa in timp ce sunt gatiti, pastrandu-i intregi si taindu-i dupa aceea, se pastreaza substantele nutritive si gustul.

Legume crucifere

Un alt tip important de alimente pe lista noastra sunt legumele crucifere - cunoscute si sub denumirea de "legume Brassica" - care includ o gama larga de alimente verzi, cum ar fi varza, broccoli, varza de Bruxelles, conopida si napi.

Legumele crucifere pot aduce o multime de beneficii pentru sanatate.

Aceste legume au un continut nutritiv deosebit de bogat, inclusiv multe vitamine (C, E, K si folat), minerale (potasiu, calciu si seleniu) si carotenoide (luteina, beta-caroten si zeaxantina).

Legumele crucifere contin si glucozinolat, substanta care da verdeata si aroma lor caracteristica. 

Unii glucozinolati par sa reglementeze stresul si inflamatia organismului; ele au proprietati antimicrobiene, iar unele dintre ele se considera ca au un potential in combaterea celulolor cancerigene. Napi, broccoli si varza s-au dovedit a avea un efect protector asupra sanatatii inimii, datorita continutului lor de vitamina K. in cele din urma, legumele crucifere sunt, de asemenea, o sursa excelenta de fibre solubile, care joaca un rol in reglarea nivelului zaharului din sange si diminuarea absorbtiei grasimilor, contribuind astfel la prevenirea excesului de greutate.

Somonul

Studiile recente au aratat ca consumul de carne - mai ales carnea rosie, dar si unele tipuri de carne de pasare - ar putea dauna sanatatii noastre pe termen lung. O buna alternativa pentru proteine in acest caz este pestele, iar somonul, in special, ofera multe beneficii nutritionale. Cercetatorii considera ca somonul protejeaza sanatatea cognitiva.

Somonul este ambalat in proteine si contine, de asemenea, o multime de acizi grasi omega-3, care sunt benefici pentru vedere. Cercetarile au demonstrat ca omega-3 protejeaza impotriva sindromului de ochi uscati, caracterizat prin lubrifierea insuficienta a ochilor, care poate duce la durere si vedere incetosata.

Mai mult decat atat, acizii grasi omega-3 au fost asociati cu sanatatea creierului si pot sa evite declinul cognitiv asociat cu imbatranirea. Somonul are, de asemenea, un continut ridicat de potasiu ce ajuta la prevenire aparitiei bolilor de inima. in plus, acest tip de peste este bogat in seleniul mineral, care contribuie la sanatatea glandei tiroide. Glanda tiroida ajuta la reglarea activitatii hormonale si este implicata in procesele metabolice. Somonul salbatic este mai nutritiv in general, cu un continut mai ridicat de proteine si  are mai putina saturatie grasa, ceea ce inseamna ca este mai sanatos si mai bun pentru gestionarea greutatii. Cu toate acestea, somonul de crescatorie este o resursa mai durabila, iar specialistii spun ca diferentele dintre somonul de crescatorie si salmonul salbatic nu sunt atat mari.

Citrice

in cele din urma, dar nu ultimele sun fructele citrice: portocalele, grapefruitul, lamaile, limesii, clementinele, mandarinele si mandarinele.

Flavonoidele din citrice au legatura cu o durata de viata mai lunga.

De mult timp, citricele au fost recomandate de nutritionisti pentru continutul lor ridicat de vitamina C, care are proprietati antioxidante si se spune ca aduce o gama larga de beneficii pentru sanatate, inclusiv pentru a reduce daunele inflamatorii si pentru a se indeparta infectiile.

Specialistii subliniaza totusi ca beneficiile citricelor depaseste cu mult continutul de vitamina C. Ele sunt abundente in alte macronutrienti, inclusiv zaharuri, fibre dietetice, potasiu, folati, calciu, tiamina, niacin, vitamina B-6, fosfor, magneziu, cupru, riboflavina si acid pantotenic.

comments powered by Disqus

Remedii naturiste - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Fructele exotice pot ajuta la combaterea obezitatii
Fructele exotice pot ajuta la combaterea obezitatii

Pana in 2030, se estimeaza ca peste 1 miliard de oameni vor fi supraponderali. Asadar, intelegerea mecanismelor ce dezvolta obezitatea si a conditiil

Avantajele uleiului de seminte negre
Avantajele uleiului de seminte negre

Oamenii au folosit ulei de seminte negre pentru beneficiile sale terapeutice de mii de ani. Studiile arata ca acest ulei poate oferi multe beneficii a

Sase moduri naturale de albire a dintilor
Sase moduri naturale de albire a dintilor

Cele mai recente cercetari, au fost publicate in 10 Julie 2018. Dintii incep sa coloreze cu varsta, dar o serie de strategii pot incetini procesul si

Comanda
L-V intre 9-17
0365-430.166
Transport GRATUIT
la comenzi peste 150 Lei