✨ Reducere de -8% la toate produsele din Ingrijire personala
0zile :00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Exercițiile - cel mai bun antidepresiv ce reduce și bolile cardiovasculare

Exercițiile - cel mai bun antidepresiv ce reduce și bolile cardiovasculare
     

Depresiile sunt un factor de risc pentru bolile de inimă. Noile cercetări explorează acum legătură dintre cele două, constatând că pentru multe persoane care suferă de depresie, exercitiile fizice sunt cele mai bune tratamente ce pot menține atât inima cât și mintea sănătoasă.

Pentru bolnavii diagnosticați cu boli de inimă, depreșia crește riscul de mortalitate. De fapt, unele studii au arătat ca persoanele cu depresie prezintă un risc ridicat de aritmie.

Alte studii au relevat că persoanele care dezvoltă o depresie după ce au fost diagnosticate cu boli de inimă au un risc de deces de două ori mai ridicat.

Soluția care ar putea preveni acest lucru constă în exerciții fizice, spun cercetătorii, deoarece studiile au subliniat în mod continuu că în unele cazuri, mișcarea poate fi la fel de eficientă ca și medicamentele antidepresive.

Dar, când sentimentele de lipsă de speranță și de valoare, ce caracterizează depresia, poate părea imposibil să găsești motivația de a mai face sport.

Un nou studiu, publicat în revista JAMA Psychiatry, arată multiplele moduri în care depresia afectează negativ sănătatea și subliniază beneficiile exercițiilor fizice pentru ameliorarea depresiei și păstrarea inimii sănătoase.

De asemenea, co-autorul studiului, Dr. Madhukar Trivedi, directorul Centrului de Cercetare Depresională și Clinic de îngrijire la Universitatea din Texas Southwestern din Dallas, prezintă câteva sfaturi utile pentru a începe exercițiile fizice, chiar și în depresie.

Au examinate date privind aproape 18.000 de participanți, a căror sănătate cardiorespiratorie a fost măsurată atunci când au avut o vârstă medie de 50.

Participanții la studiu care au avut o activitate fizică pronunțată, au avut un risc de 56% mai mic de a muri de boli de inimă după ce au fost diagnosticați cu depresie.

Oamenii de știință au găsit de asemenea corelații cu alte afecțiuni cronice, cum ar fi diabetul, obezitatea și afecțiunile renale.

Astfel de boli, spun autorii, pot afecta eficacitatea antidepresivelor. Exercițiul regulat este dificil, dar dacă motivația este puternică poate fi o obișnuință, "Menținerea unei doze sănătoase de exerciții fizice este dificilă, dar se poate face", spune cercetatorul. "Este nevoie doar de mai mult efort și de abordarea barierelor unice la exercitiile fizice regulate".

Deci, care sunt modalitățile prin care se pot depăși astfel de bariere?

- Încearcă să dedici același interval orar pentru a lucra în fiecare zi.

- Încerca să nu te descurajezi dacă pierzi câteva zile. În schimb, reia exercițiile imediat ce poți.

- Urmăriți-vă progresul.

- Păstrați activitatile de antrenament variate și distractive încercând ceva nou în fiecare zi.

Cu cât mai devreme începeți activitățile sportive, cu atât mai ridicate sunt șansele de a preveni depresia, care pe termen lung scade riscul apariției de boli de inimă", indeamna dr. Trivedi.

Dieta si fitness - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te la newsletterul nostru daca nu vrei sa pierzi promotiile noastre zilnice, cupoanele de reduceri periodice si noutatile aparute in magazinul nostru.