Cum va puteti mentine creierul sanatos facand exercitii cu picioarele

Cum va puteti mentine creierul sanatos facand exercitii cu picioarele
     

Noi studii demonstreaza ca miscarea picioarelor este cruciala pentru sanatatea creierului. De fapt, exercitarea muschilor picioarelor ajuta creierul sa produca neuroni noi, potrivit studiul. Constatarile ajuta cercetatorii sa inteleaga mai bine progresia bolilor neurologice si motor neuronale.

Urcatul si coboratul scarilor pot ajuta la mentinerea sanatoasa a creierului.

Atat astronautii, cat si oamenii care au ramas imobilizati in pat pentru perioade prelungite de timp sufera multe schimbari fizice. Fie ca se datoreaza lipsei gravitatiei sau odihnei prelungite la pat, muschii corpului tind sa se micsoreze. De fapt, cercetarile aratata ca activitatea restransa a muschilor afecteaza intreaga functie neuromusculara.

Legatura dintre miscare si creier este cunoscuta a fi una puternica. De exemplu, stim ca cortexul motorului cerebral trimite semnale catre maduva spinarii, pentru a obtine contractii a unor grupe specifice de muschi.

Interesant, atunci cand unele zone ale creierului responsabile de miscare sunt deteriorate, creierul incearca sa se "repare" prin neuroplasticitate - adica capacitatea neuronilor de a-si remapa conexiunile, determinand o alta parte a creierului sa preia aceasta sarcina.

Recent, tot mai multe cercetari s-au concentrat asupra efectului activitatii fizice voluntare asupra sanatatii creierului.

De exemplu, unele studii au aratat ca exercitiile fizice pot induce neurogeneza - ceea ce inseamna ca poate ajuta creierul sa formeze noi celule nervoase -, precum si sa contracareze efectele pe care le are asupra hipocampusului, zona cheie pentru memorie si pentru prelucrarea informatiilor.

Acum, un nou studiu analizeaza modul in care celulele stem neurale sunt afectate de miscarea redusa a membrelor. Celulele stem neurale sunt celule stem nediferentiate care vor continua sa se dezvolte fie in neuroni, fie in alte celule ale creierului.

Echipa de cercetatori au limitat pentru o perioada de 28 de zile miscarea membrelor posterioare la soareci. Un alt grup de control de soareci a fost lasat sa se miste liber. La sfarsitul perioadei de studiu, oamenii de stiinta au examinat o zona din creierul soarecilor numita regiunea sub-ventriculara - care este o zona cheie pentru sanatatea celulelor nervoase, precum si locul in care celulele stem neuronale se diferentiaza in neuroni.

Studiul a aratat ca restrictionarea activitatii fizice a redus celulele stem neuronale cu 70%, comparativ cu grupul de control. In plus, soarecii a caror miscare a fost restrictionata au avut subdezvoltate neuroni si oligodendrocite, care sunt celulele gliale al carei rol principal este de a proteja celulele nervoase.

Principalul efect al noilor descoperiri consta in faptul ca activitatea picioarelor - exercitiul care poarta greutatea corpului, in special - "spune" creierului sa produca neuroni sanatosi, care sunt cheia capacitatii noastre de a face fata stresului si schimbarilor de viata.

Exercitiile care implica echilibrul corpului cum ar fi dansul, mersul pe jos, drumetiile, scarile, tenisul si ridicarea de greutatii reprezinta cele mai bune forme pe activitati fizice pentru sanatatea creierului.

Cercetatorul Raffaella Adami concluzioneaza: "Nu este un accident ca suntem meniti sa fim activi: sa mergem, sa fugim, sa ne culcam sa ne asezam si sa ne folosim muschii picioarelor pentru a ridica lucrurile".

"Sanatatea neurologica nu este o strada cu sens unic unde creierul spune  muschilor: ridica-te, umbla, opreste-te si asa mai departe", adauga ea. Studiul nostru sustine ideea ca oamenii care nu sunt in stare sa faca exercitii  - cum ar fi pacientii care sunt imobolizati la pat sau chiar astronautii cu misiuni spatiale extinse - nu numai ca isi pierd masa musculara, dar chimia corpului lor este modificata la nivel celular si chiar sistemul lor nervos este afectat negativ ".

comments powered by Disqus

Dieta si fitness - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Ce sa mancati inainte de a merge la sala pentru a pierde in greutate si a construi masa musculara
Ce sa mancati inainte de a merge la sala pentru a pierde in greutate si a construi masa musculara

Cele mai bune alimente inainte de a face exercitii fizice depinde de tipul de antrenament si obiectivele pe care le urmaresti. Alimentele bogate in pr

5 sfaturi simple pentru a va creste nivelul de energie
5 sfaturi simple pentru a va creste nivelul de energie

Motivele pentru care s-ar putea sa va simtiti obositi si epuizati de energie pot varia de la lipsa somnului sau stresul de la locul de munca, pana la

Exercitiile - cel mai bun antidepresiv ce reduce si bolile cardiovasculare
Exercitiile - cel mai bun antidepresiv ce reduce si bolile cardiovasculare

Depresiile sunt un factor de risc pentru bolile de inima. Noile cercetari exploreaza acum legatura dintre cele doua, constatand ca pentru multe persoa

Comanda
L-V intre 9-17
0365-430.166
Transport GRATUIT
la comenzi peste 150 Lei