DAILY DEALS
Ai 8% reducere pentru toate produsele din categoria Sanatate sexuala.
00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

8 alimente considerate sănătoase care nu sunt sanatoase!

8 alimente considerate sănătoase care nu sunt sanatoase!
     

Să recunoaștem: când încerci să mănânci sănătos, achizitia alimentelor poate fi o treaba complicata. Raioanele magazinelor dedicate produselor ambalate proclamate ”o alegere sănătoasă" pot fi inselatoare. Cum va puteti da seama care sunt de consumat si care nu? Trucul este simplu. Cu cât este mai simplu un produs alimentar, cu atât este mai mare probabilitatea ca acesta să fie o opțiune sănătoasă.

Iată opt alimente care v-ar putea păcăli.

1. Băuturi sportive și ape îmbogățite

Este ușor să vă gândiți la băuturile sport ca fiind sănătoase, mai ales datorită tuturor sportivilor celebri care le promoveaza.

"Majoritatea copiilor nu au nevoie de o băutură sportivă pentru realimentare sau rehidratare", spune Jackie Newgent, RDN, autorul cărții de bucate ”All-Natural Diabetes”. Și caloriile extra, goale, pot contribui la creșterea greutății nesănătoase și la degradarea dinților, potrivit Academiei Americane de Pediatrie. Același lucru se întâmplă și pentru apele care au fost îmbunătățite cu vitamine și minerale, deoarece de obicei au arome și îndulcitori artificiali. "Apa curată și o dietă bine echilibrată sunt cea mai bună modalitate de a rămâne sănătoși și hidratați", spune Newgent. Prea plictisitor pentru gusturile copiilor? Prepara propria apă cu fructe infuzate cu lămâi proaspete, limes sau fructe de pădure. 

2. Amestecul de fructe uleioase si bomboane

Este o modalitate ușoară, gustoasă de a potoli foamea la școală, la lectiile de dans  sa la studiu. Dar aveți grijă: multe versiuni ale unor producatori au ambalate si adaosuri care nu sunt atât de nutritive, cum ar fi ciocolata, nuci sarate și covrigi sau arahide acoperite cu iaurt. Căutați amestecuri care sunt în general nuci simple, fructe uscate și semințe. Dar aveti grija si la cantitatea pe care o serviti copilului. Fiind bogate in calori, o cantitate mica este suficienta.

3. Chips-uri cu legume 

Bucățile de legume reale, din chipsuri de legume sunt atât de subțiri și prelucrate încât majoritatea hranei din legume au dispărut. Legumele crude sunt, evident, sanatoase, dar cele procesate nu mai pastreaza nici o proprietate nutritiva. Încercați covrigi din cereale integrale, chipsuri de porumb, biscuiți făcuți cu semințe și nuci. Evitati sa transformati pungile de chipsuri sau cutii de biscuiți într-o masă, mai ales pentru copii.

4. Batoanele nutriționale 

Unele sunt umplute cu atât de mult zahăr încât este posibil să mănânci și bomboane. De exemplu, batonul energetic cel mai bine vândut, conform unui studiu din 2013, are 230 de calorii, 10 de grame de zahăr și 160 de miligrame de sodiu. Un baton Snickers are 250 de calorii, 27 de grame de zahăr și 120 de miligrame de sodiu.

Dacă doriti totusi sa mancati un baton, alegeți unul care are un conținut scăzut de zahăr adăugat și este făcut preponderent din nuci, semințe, fructe și cereale integrale.

5. Cerealele al micul dejun 

Cerealele clasice pentru micul dejun sunt o altă capcană. Deși unele sunt bogate în fibre sănătoase, stafidele deja dulci sunt de obicei, acoperite cu mai multă zahăr. Același lucru este valabil și pentru fulgi de ovăz instant aromat. Chiar dacă oferă boabe întregi, pachetele aromate au adaugat mai mult zahăr și sare.

O opțiune mai bună pentru cereale: Cumpără fulgi de unt și adaugati o lingură de stafide în bolurile copiilor. Sau amestecati fulgi de ovăz simplu cu fructe proaspete sau un mic pic de miere.

Pentru copii se sugerează căutarea unor cereale care au mai puțin de 135 de miligrame de sodiu per porție și fără adaos de zahăr.

6. Fresh-urile de fructe 

Ce ar putea fi mai sănătos decât să bei un suc făcut din fructe proaspete? Fructul în sine.

"Un pahar de suc prospat stors din când în când este în regulă, dar acest lucru va face sa eliminați fibrele și sa luați o concentrație ridicată de zahăr. Deci aveți de gând să consumati intre 9 grame de zahăr si 40 de grame de zahăr într-un pahar de suc sau chiar mai mult, dacă este un suc comercial.

7. Produse cu conținut scăzut de grăsimi și "fără grăsimi" 

"Trebuie să scăpăm de această gândire că" reducerea conținutului de grăsime "este o opțiune bună", spune Kirkpatrick. "Alimentele cu conținut scăzut de grăsimi care apar în mod natural, cum ar fi un măr, sunt un lucru, dar alimentele cu conținut scăzut de grăsimi sunt o alegere proastă în proporție de 90%." Deoarece alimentele cu conținut scăzut de grasimi și cele fără grăsimi înlocuiesc de regulă grăsimea cu alte substanțe, zahăr sau agenți de îngroșare, care pot adăuga calorii. 

8. Produse fără gluten

Nu este nevoie să evitați această proteină decât dacă aveti o problemă medicală ca boala celiacă, în care glutenul dăunează intestinului subțire. Nu înseamnă că, în mod natural, alimentele fără gluten, cum ar fi quinoa, nu sunt bune pentru tine, spune Newgent. "Dar, din păcate, majoritatea oamenilor care trec la un stil de alimentație fără gluten atunci când nu trebuie,consuma produse fără gluten excesiv prelucrate, precum prajiturile fără gluten". De asemenea, atunci când producătorii scot glutenul, deseori elimină vitaminele B, mineralele și fibrele care vin împreună cu acestea.

Evitati alimentele etichetate "fără gluten", cu excepția cazului în care trebuie să le consumați din motive medicale.

Dieta si fitness - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

Sucul de fructe la copii

Aboneaza-te la newsletter