Promotia zilei
Profita acum de 10% REDUCERE
la orice comanda
00 ore 00 min 00 sec

5 sfaturi simple pentru a va creste nivelul de energie

5 sfaturi simple pentru a va creste nivelul de energie
     

Motivele pentru care s-ar putea sa va simtiti obositi si epuizati de energie pot varia de la lipsa somnului sau stresul de la locul de munca, pana la alte cauze,  mult mai complexe, cum ar fi  o afectiune cronica sau diferite tratamente.

In timp ce oboseala cauzata de o afectiune cronica poate fi mai dificil de combatut, deprinderea unor obiceiuri de viata va poate ajuta sa maximizati energie de care beneficiati zilnic. 

1. Acordati atentie dietei

Una dintre principalele noastre surse de energie este mancarea pe care o consumam. Deci, daca vrem sa ne mentinem nivelul de energie, trebuie sa mancam sanatos si sa integram cele mai nutritive alimente in dietele noastre. Energia obtinuta din alimente se masoara in calorii.

Daca nu consumam suficiente calorii, corpul nostru se poate simti obosit, deoarece nu are suficienta "combustibil" pentru a functiona. in acelasi timp, insa, daca obtinem prea multe calorii, exista o supraincarcare a sistemului si s-ar putea sa ne simtim mai lenti.

Deci, pentru a ne simti proaspeti si pregatiti pentru actiune, trebuie sa invatam sa mentinem un echilibru in ceea ce priveste aportul nostru de calorii.

Orientarile oficiale de la Biroul de Prevenire a Bolilor si Promovarea Sanatatii pentru 2015-2020 sugereaza ca femeile ar trebui sa aiba un aport caloric de 1.600-2.400 pe zi, iar barbatii de 2.000-3.000 pe zi. Cantitatea exacta variaza in functie de varsta, greutate corporala si inaltime.

Dar energia nu este doar despre cantitatea de calorii; este vorba si de calitatea lor. Unele alimente ofera o lovitura de energie dar au o valoare nutritiva mica sau deloc. Aceasta inseamna ca acestea nu vor sustine o rezerva de energie sanatoasa si va pot afecta pe termen lung.

Astfel de alimente sunt o sursa de asa-numitele calorii goale si de obicei includ produse prelucrate si ultra-prelucrate, cum ar fi dulciurile, chipsuri sau bauturile carbogazoase.

2. Faceti exercitii usoare

Uneori, in mijlocul zilei de lucru, te poti simti obosit si creierul se poate "autoincetini". In acest moment ar trebui sa te ridici de la birou si sa faci putina miscare. E bine sa te ridici de pe scaun, sa te intinzi putin, si chiar sa faci putina miscare in birou iar apoi poti sa te apuci sa lucrezi din nou la birou.

Miscarea va va ajuta sa va revitalizati. Dupa cum explica specialistii de la Universitatea Harvard in raportul lor dedicat, desi exercitiile fizice nu pot fi primul lucru pe care veti dori sa-l faceti atunci cand va simtiti epuizati de energie, va stimuleaza corpul si mintea in cateva moduri vitale.

In primul rand, spun ei, orice forma de exercitiu, la nivel celular, formeaza mai multe unitati producatoare de energie in muschii vostri, astfel incat corpul sa poata sustine activitatea.

De asemenea, exercitiul "creste capacitatea de transport a oxigenului in organism" si creste circulatia, astfel incat oxigenul va ajunge si va "alimenta" toate partile corpului in timp mai scurt.

In plus, stimuleaza eliberarea hormonilor de stres - cu moderatie - care va fac sa va simtiti mai energizati si mai vigilenti.

"Dar ce fel de exercitiu ar trebui sa faceti?" intrebati autorii raportului, care apoi explica faptul ca, pe scurt, orice va face - atata timp cat va angajati intr-un fel de activitate fizica.

"Nu trebuie sa va petreceti prea mult timp ingrijorandu-va cu privire la acest lucru. Cand vine vorba de exercitii fizice si de energie, e greu sa gresesti - si nu trebuie sa alergi kilometri intregi sau sa depasesti pragul de epuizare fizica”

Un studiu recent care a implicat sute de participanti pe o perioada de 15 ani confirma faptul ca doar o jumatate de ora de exercitii aerobice usoare in fiecare zi va va ajuta sa ramaneti sanatosi si va ajuta organismul nostru pe termen lung.

3. Faceti-va timp pentru meditatie

Meditatia si yoga ar putea contribui la cresterea nivelului de energie. Acest lucru se datoreaza faptului ca aceste practici se concentreaza pe tehnici - cum ar fi respiratia constienta - care urmaresc sa promoveze o stare de calm si sa va alungati starile de stres si oboseala.

Deci, daca oboseala este datorata - cel putin partial - stresului crescut, yoga sau meditatia ca o abordare de rutina "de auto-ingrijire" va poate ajuta sa deveniti mai rezistenti la acesti factori.

Un studiu realizat anul trecut a constatat ca persoanele care practica meditatia si yoga au un sistem imunitar mai bun si au dezvoltat o  rezistenta sporita in fata stresului si a anxietatii.

Un alt studiu a aratat ca doar 25 de minute de yoga sau meditatie - comparativ cu 25 de minute de lectura linistita - ar putea stimula starea de spirit a oamenilor, precum si nivelul lor de energie si functia executiva.

O analiza a studiilor care investigheaza beneficiile yoghinelor asupra sanatatii a concluzionat de asemenea ca aceasta practica poate imbunatati rezistenta la stres la persoanele care lucreaza in domenii destul de inalte de intensitate, precum si la reducerea anxietatii si imbunatatirea simptomelor depresiei.

4. Invatati sa delgati sarcini

S-ar putea sa ne simtim slabiti de responsabilitatile noastre - de la treburile casnice mici, cum ar fi gatitul, la proiecte complexe cu ramificatii complexe.

Cu toate acestea, daca nu gasim o strategie decenta de a redistribui unele dintre aceste responsabilitati, cel putin din cand in cand, aceasta ar putea duce la un sentiment constant de oboseala in viata de zi cu zi, ceea ce nu este deloc conducand la productivitate si fericire.

Cercetarile au aratat ca persoanele care investesc in servicii care le permit sa nu mai fie ingrijorate de anumite treburi ce-i consuma, astfel incat sa nu aiba de-a face cu suprasolicitarea mentala si fizica, au un sentiment mai bun de bunastare generala .

5. Nu subestimati somnul 

In cele din urma, este esential sa va asigurati ca aveti suficient somn de buna calitate pe timp de noapte pentru a preveni oboseala

Obtinerea unui somn suficient ar trebui sa fie o prioritate maxima. Desi acest lucru poate fi cel mai evident sfat, multi dintre noi adesea subestimeaza impactul pe care timpul redus de dormit sau intreruperea somnului il poate avea asupra nivelului noastru de energie si asupra sanatatii si bunastarii, in general.

Cercetarea a asociat somnul intrerupt cu neurodegenerare, probleme de sanatate mintala si predispozitie crescuta de ingrijorare. Cat de multa nevoie de somn aveti, depinde in mare masura de varsta noastra si de alti factori. 

Cu toate acestea, in medie, adultii ar trebui sa doarma in jur de 7-9 ore pe noapte pentru a se simti revigorati.

comments powered by Disqus

Dieta si fitness - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

5 sfaturi simple pentru a va creste nivelul de energie
5 sfaturi simple pentru a va creste nivelul de energie

Motivele pentru care s-ar putea sa va simtiti obositi si epuizati de energie pot varia de la lipsa somnului sau stresul de la locul de munca, pana la

Exercitiile - cel mai bun antidepresiv ce reduce si bolile cardiovasculare
Exercitiile - cel mai bun antidepresiv ce reduce si bolile cardiovasculare

Depresiile sunt un factor de risc pentru bolile de inima. Noile cercetari exploreaza acum legatura dintre cele doua, constatand ca pentru multe persoa

Cum va puteti mentine creierul sanatos facand exercitii cu picioarele
Cum va puteti mentine creierul sanatos facand exercitii cu picioarele

Noi studii demonstreaza ca miscarea picioarelor este cruciala pentru sanatatea creierului. De fapt, exercitarea muschilor picioarelor ajuta creierul s

Comanda
L-V intre 9-17
0365-430.166
Transport GRATUIT
la comenzi peste 150 Lei