DAILY DEALS
Ai 8% reducere pentru toate produsele din categoria Sanatate sexuala.
00ore:00min:00sec
Vouchere Reduceri Pachete Magazine

Idei pentru o alimentație sănătoasă a copiilor în perioada COVID-19

Idei pentru o alimentație sănătoasă a copiilor în perioada COVID-19
     

Obiceiurile alimentare sănătoase se deprind din copilărie. Fie că sunt mici sau în perioada de adolescență, copiii dezvoltă o preferință aparte pentru alimentele care le plac cel mai mult. Pentru a încuraja obiceiurile alimentare sănătoase provocarea este de a face alegeri nutriționale atractive. 

Dar ce se poate face în această perioadă, în care pandemia cu COVID-19 a determinat populația la izolare la domiciliu, suspendarea activităților sociale, reducerea activităților fizice? Pentru copii această perioadă este și mai dificil de suportat decât de către adulți, deoarece ei sunt mult mai energici și au nevoie să-și consume energia cu activități care să se petreacă afară, în aer liber. Izolarea la domiciliu presupune multă inventivitate din partea părinților pentru a le organiza activitățile copiilor. Dar după rezolvarea acestui aspect rămâne alimentația. Un consum caloric însemnat în lipsa unor activități fizice afară, la aer liber, este un drum ce duce spre obezitate și implicit începutul unor afecțiuni dacă nu se iau măsurile necesare. 

Așadar, o alimentație sănătoasă este imperios necesară în această perioadă de izolare.

Cât mai puține alimente procesate-copiii ar trebui să mănânce mai mult alimente care nu sunt procesate, să fie cât mai aproape de forma lor naturală, fructe și legume crude, fructe uscate, semințe, sucuri naturale. 

Limitarea zahărului și a carbohidraților rafinați din dieta copilului nu este un lucru ușor știut fiind faptul că copiilor, și nu doar lor, le plac dulciurile, chips-urile, sucurile carbogazoase etc.

Carbohidrații sunt tratați în același mod de organism, important este să fie alese alimente ce conțin carbohidrați, dar care sunt bogate și în nutrienți. Acest lucru asigură organismului nu doar zahărul necesar ci și nutrienții pentru a funcționa. Sunt digerați lent oferind energie de lungă durată. Sunt de preferat pâinea integrală, cerealele integrale, orez, fasole, nuci, fructe și legume fără amidon. La micul dejun, dar nu numai, o sursă excelentă de carbohidrați complecși sunt cerealele, fulgii de ovăz , iar pastele , preparate sub orice formă, sunt garanția unor mese sănătoase și sățioase.

Sigur, copilul dacă va gusta o ciocolată sau o prăjitură va dori să consume din belșug, la fel chips-uri sau băuturi carbogazoase. Soluția este să fie înlocuite cu gustări sănătoase, să primească produse preparate din făinuri integrale . Semințele și nucile sunt o alegere perfectă în locul chips-urilor pentru a fi ronțăite și pot fi incluse în meniul zilnic al copilului. Semințele și nucile sunt sănătoase și nutritive și, pe lângă faptul că sunt o sursă excelentă de proteine, conțin și nutrienți precum vitamine, minerale, fibre. 

Pofta pentru dulciuri poate fi potolită prin consumul de fructe crude sau fructe uscate, precum fructe goji, stafide, fructe confiate de merișor etc.

Băuturile carbogazoase sunt adorate de copii, dar părinții le pot înlocui cu sucuri naturale , care conțin vitamine, îmbunătățesc sistemul imunitar, bineînțeles fiind recomandat să fie consumate în cantități moderate. 

Copilul nu are capacitatea intelectuală de a face alegeri alimentare, iar părintelui îi revine sarcina de-i pune în farfurie alimente sănătoase. O alimentație echilibrată cu evitarea preparatelor dulci procesate și activitatea fizică sunt garanția unei vieți sănătoase în viitor.

 

Copilul meu - Articole cu si despre produse si tratamente naturiste

Articole precedente

Aboneaza-te la newsletter